Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Tesla model s


Ydidia

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som har kjøpt seg en tesla model s her eller ? eller har prøvd å kjøre en. Isåfall, hvordan er den etter deres mening a ? Den er så heftig! :D

 

Har prøvd en kort tur. Heftig akselerasjon. Ikke akkurat verdens beste bil på våt veibane. Elendige seter (spesielt for meg med litt ryggproblemer). 21-tommersdekk er tilnærmet ubrukelig med altfor mye støy og en del sporing ved dårlig veibane. Flott med stille motor, sånn bortsett fra den lavmælte summingen fra elektromotoren, men det er jo bare kos. Støyen fra dekkene ødelegger mye av opplevelsen.

 

Spent på hvordan Tesla'en vil oppføre seg i vinter-Norge. En så tung bil vil definitivt ikke ha noen fordeler når det skal bremses. Hadde tenkt å kjøpe en Model S selv, men slo det fra meg når jeg ikke kunne få noen gode svar på hvordan den ville oppføre seg i brattere bakker vinterstid, samt at setene var så dårlige. Har en lang og forholdsvis bratt, svingete bakke opp til byggefeltet hvor jeg bor. Gidder ikke ydmykelsen der jeg blir stående å spinne i bunnen av bakken, eller skraper autovernet der bilen seiler avgårde i nedoverbakken.

Lenke til kommentar

Har prøvekjørt, og skjønner hvorfor mange velger å kjøpe for å si det sånn. Dette er en bil som med bensin motor, ville kostet flere hundre tusen mer. Heftig aksellerasjon, pent interiør, gratis bom, parkering og du kan kjøre i kollektivfeltet. Rart ikke flere bytter ut sine mercedeser, BMW`r og Audier til denne.

Veit det har vært litt leveringsproblemer, samt at mange står på venteliste, men det tror jeg begynner å være på stell nå. (187 på venteliste i trondheim alene)

 

Det jeg er skeptisk på, er hvordan Tesla oppfører seg på vinteren. Mtp batteritid, is/snø osv. Det er i hovedsak derfor jeg ville ha ventet (om jeg hadde muligheten til å kjøpe en)

 

Man kan bestille Tesla X allerede nå, men den kommer først om et år. 4WD utgaven med måkevingedører. En kollega bestillte forrige uke.

Lenke til kommentar

Har prøvekjørt, og skjønner hvorfor mange velger å kjøpe for å si det sånn. Dette er en bil som med bensin motor, ville kostet flere hundre tusen mer. Heftig aksellerasjon, pent interiør, gratis bom, parkering og du kan kjøre i kollektivfeltet. Rart ikke flere bytter ut sine mercedeser, BMW`r og Audier til denne.

Veit det har vært litt leveringsproblemer, samt at mange står på venteliste, men det tror jeg begynner å være på stell nå. (187 på venteliste i trondheim alene)

 

Det jeg er skeptisk på, er hvordan Tesla oppfører seg på vinteren. Mtp batteritid, is/snø osv. Det er i hovedsak derfor jeg ville ha ventet (om jeg hadde muligheten til å kjøpe en)

 

Man kan bestille Tesla X allerede nå, men den kommer først om et år. 4WD utgaven med måkevingedører. En kollega bestillte forrige uke.

 

TETTTE som har byttet ut sine merc'er,bmw'er etc med denne dra til Asker eller Bærum, innen 20min har du sett 2-3 Tesla S.

Lenke til kommentar

Lurer på hvor lang tid det tar før avgiften på batteriet kommer. Eller at EL-bilene kun får 50% avslag i bomringene. Kan jo ikke fortsette dette, at nordmenn har en fordel på luksusproduktet bil, og ikke minst: en sportsbil!

 

Tipper fordelene trappes gradvis ned ettersom en ser salget av denne typen biler går opp.

Lenke til kommentar

Lurer på hvor lang tid det tar før avgiften på batteriet kommer. Eller at EL-bilene kun får 50% avslag i bomringene. Kan jo ikke fortsette dette, at nordmenn har en fordel på luksusproduktet bil, og ikke minst: en sportsbil!

 

Tipper fordelene trappes gradvis ned ettersom en ser salget av denne typen biler går opp.

 

Kollektivfelt- kjøringen ryker nok først ^^

Lenke til kommentar

Det har blitt sagt, og foreløpig overholdt, at dagens avgiftsfordeler for el- og hydrogenbiler skal holdes til enten 2017 eller 50.000 solgte biler (totalt) - hva enn som kommer først. Var på et miniforedrag med statssekretær Kjetil Lund (Ap) for noen uker siden, og han sa at dette vil bli fulgt, til tross for de problemene vi allerede begynner å se i kollektivfeltene i Oslo.

 

Edit: Han poengterte at det var først når vi kom til ett av de punktene de "skulle begynne å se på hvilke nye regler som må innføres".

Endret av OML/Skavold
Lenke til kommentar

Lurer på hvor lang tid det tar før avgiften på batteriet kommer. Eller at EL-bilene kun får 50% avslag i bomringene. Kan jo ikke fortsette dette, at nordmenn har en fordel på luksusproduktet bil, og ikke minst: en sportsbil!

 

 

Sportsbil?

Tesla Model S er ei familietralle, ikke en sportsbil.

 

 

Det har blitt sagt, og foreløpig overholdt, at dagens avgiftsfordeler for el- og hydrogenbiler skal holdes til enten 2017 eller 50.000 solgte biler (totalt) - hva enn som kommer først. Var på et miniforedrag med statssekretær Kjetil Lund (Ap) for noen uker siden, og han sa at dette vil bli fulgt, til tross for de problemene vi allerede begynner å se i kollektivfeltene i Oslo.

 

Edit: Han poengterte at det var først når vi kom til ett av de punktene de "skulle begynne å se på hvilke nye regler som må innføres".

 

Kjetil Lund har ingen som helst anledning til å påvirke (eller garantere) lenger enn til midt i oktober 2013, da mister han nemlig jobben sin.

Lenke til kommentar

Jeg har også prøvd Model S. Denne bilen har lagt lista for hvordan el-biler må være. De andre produsentene har MYE terreng å ta igjen for å nærme seg dette segmentet Tesla har erobret.

 

Her er forresten er veldig bra video som viser en del av kjøreturen, sånn som jeg opplevde det. Det er ikke min video, men jeg hadde samme selger med meg når jeg kjørte.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ser ikke grunnen til så ekstreme ventelister. Dette er en helt ny bil fra en mer eller mindre "ukjent" fabrikant og firma. De lanserer en bil med relativt ny teknologi, og folk kaster seg over den.

Disse bilene kan være (og vil mest sannsynlig) være proppet med barnesykdommer, og kanskje også alvorlige problemer? Dårlig lakk, bremser, styring, elektronikk, osv.

 

Om jeg hadde hatt pengene og lysten på en Tesla, ville jeg fint ventet i hvert fall 1-2 år.

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar

Kjetil Lund har ingen som helst anledning til å påvirke (eller garantere) lenger enn til midt i oktober 2013, da mister han nemlig jobben sin.

 

Sant det, for så vidt. Men så vidt jeg vet er alle (eventuelle) kommende regjeringsparti også med på Klimaforliket hvor disse planene er fastsatt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser ikke grunnen til så ekstreme ventelister. Dette er en helt ny bil fra en mer eller mindre "ukjent" fabrikant og firma. De lanserer en bil med relativt ny teknologi, og folk kaster seg over den.

Disse bilene kan være (og vil mest sannsynlig) være proppet med barnesykdommer, og kanskje også alvorlige problemer? Dårlig lakk, bremser, styring, elektronikk, osv.

 

Om jeg hadde hatt pengene og lysten på en Tesla, ville jeg fint ventet i hvert fall 1-2 år.

 

 

Det kan godt hende du har rett når det kommer til barnesykdommer, men husk at de har hatt Tesla Roadster i sortimentet sitt i flere år. En bil de har brukt som testbenk for Model S. Stort sett samme teknologi, og det betyr at de har lang lang erfaring.

Lenke til kommentar

Kult å bo ved siden av en superlader... lader opp halve batteriet på 20 min og da rekker du like vel lenger enn alle konkurrenter som har fulladet batteri. Når man til å med slipper å betale for strømmen begynner det å bli virkelig billig!!!

 

Spørsmål, kan Tesla lades opp på vanlige ladeplasser for Elbil?

Endret av Nasciboy
Lenke til kommentar

Kult å bo ved siden av en superlader... lader opp halve batteriet på 20 min og da rekker du like vel lenger enn alle konkurrenter som har fulladet batteri. Når man til å med slipper å betale for strømmen begynner det å bli virkelig billig!!!

 

Spørsmål, kan Tesla lades opp på vanlige ladeplasser for Elbil?

Det er ingenting som tilsier at den ikke skal det, bortsett fra at ladepluggen er litt stor så hvis kontakten er utformet "feil" trenger du en halvmeter skjøteledning.

Min S60 lader ihvertfall fint i et vanlig stikk i garasjen.

 

Cobos

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Er mye krøll med at ladekabelen tar for mye plass ved flere av de offentlige ladestasjonene, men en halvmeter skjøteledning med 2,5 mm fiksa biffen med vår bil :) Ang barnesykdommer så virker det som det er få som har noe særlig til feil, men mange sliter med ustabil lader.

Endret av Cowboystrekk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...