muffe Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Vet ikke helt hva jeg skal kalle det, men jeg har planer om å lage en "ringeklokke" til ISDN. Med "ringeklokke" mener geg en eller annen form for varsling når det kommer en telefon. Har ISDN linje til tre steder i huset, men på kun ett av disse stedene er det telefon. På de to andre stedene planlegger jeg å lage en "dings" som lager lyd (sirene el. lign.) hver gang jeg mottar en telefon. Dette er fordi jeg ikke hører telefonen når jeg er i kjelleren, og telefonen er plassert i øverste etage. Noen som vet om hvor jeg kan finne tak i ISDN "spesifikasjoner" (datablad)? Regner med at jeg må begynne med å lese dette. Lenke til kommentar
lars1 Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 jeg veit ikke men skulle jeg finne ut av dette ville jeg kansje splitta en tlf kabel og deretter koblet inn noen dioder, tatt mobilen og ringt, deretter sett hvem av lederne som får strøm når det ringer og deretter koble meg ut ifra det... Lenke til kommentar
tempezzzt Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Vet ikke.. men vil tro at det er det samme med ISDN som med vanlig analog telefon.. det ligger spenning over kabelen (ca 40-50v) hele tiden.. "Ring" er en puls-forhøyelse av dette signalet. Pass fingrene.. Lenke til kommentar
muffe Skrevet 30. september 2003 Forfatter Del Skrevet 30. september 2003 jeg veit ikke men skulle jeg finne ut av dette ville jeg kansje splitta en tlf kabel og deretter koblet inn noen dioder, tatt mobilen og ringt, deretter sett hvem av lederne som får strøm når det ringer og deretter koble meg ut ifra det... Er ikke så sikker på om jeg vil det, gitt. Plutselig sier det "poff", og så har jeg en svartsvidd ISDN boks... Hvis det ikke hadde vert for at ISDN boksen er telenors eiendom hadde jeg koplet meg rett inn i den. Der er det et relé son koples inn (eller ut) hver gang det ringer. Dette vet jeg på grunn av den karakteristiske klikkelyden til reléet. Lenke til kommentar
zyp Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 ISDN er jo digitalt, så vet ikke helt om bare linjespenning hjelper, skal se om jeg finner ut noe... Lenke til kommentar
tempezzzt Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 ..Husket plutselig at dette er en dingseboms folk med dårlig hørsel bruker.. Både høyere lyd, og lys. Skal sjekke litt. EDIT: Fant lite med utstyr for hørselshemmede.. men elfa hadde en liten chip som du kanskje kan kikke litt nøyere på: http://www.elfa.se/pdf/73/730/07303613.pdf Lenke til kommentar
muffe Skrevet 1. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2003 ..Husket plutselig at dette er en dingseboms folk med dårlig hørsel bruker.. Både høyere lyd, og lys. Skal sjekke litt. EDIT: Fant lite med utstyr for hørselshemmede.. men elfa hadde en liten chip som du kanskje kan kikke litt nøyere på: http://www.elfa.se/pdf/73/730/07303613.pdf Funker ikke på ISDN, kun analog linje... Lenke til kommentar
Emnity Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 Pass på at ingen ringer vist du avisolerer med tennene Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 Hva med å bare kjøpe en telefon til? Så slipper du å springe igjennom hele huset når det ringer.. Lenke til kommentar
DeViLoN Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 trekk en ledning i fra høyttaleren på telefonen ned til pc'n, koble til en tilsvarende høyttaler der. da vil denne ringe likt med telefonen. PS. det finnes software som kan brukes som en isdn telefon. da kan du jo velge om du vil ta telefonen ved pc'n, eller om du vil gå opp. http://www.isdnphone.de/english/home.htm Lenke til kommentar
muffe Skrevet 1. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2003 trekk en ledning i fra høyttaleren på telefonen ned til pc'n, koble til en tilsvarende høyttaler der. da vil denne ringe likt med telefonen. PS. det finnes software som kan brukes som en isdn telefon. da kan du jo velge om du vil ta telefonen ved pc'n, eller om du vil gå opp.http://www.isdnphone.de/english/home.htm Dette blir ikke helt det samme vet du... ISDN Phone er sikkert bra, men ikke til det jeg skal bruke den til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå