henrikrox Skrevet 24. september 2013 Del Skrevet 24. september 2013 Hei Ser mange anbefaler cardio og helkroppsprogram for deffing. Siden januar i år, har jeg gått opp fra 80kg til 95kg i vekt. Jeg har trent veldig bra, og fått en del mer muskelmasse, men har også blitt større over bakenden, og ikke minst magen, har derfor en stor jobb å gjøre for å bli kvitt fettet bak, foran på magen og på siden. Første problemet mitt er kosthold, siden jeg er en travel ung mann, men det har jeg tatt i en annen tråd. Jeg lurer på her om hvilke program som egner seg bedre til deffing enn andre. Jeg liker å trene så ofte jeg kan, og føler da helkropp ikke vil passe til meg (48 t rest etc) Hadde en 3 split før, men ved å luke bort øvelser, har jeg fått det ned på en 2 split. Er denne godkjent? Knebøy 3x12 Legpress machine 3x12 Lying leg curls 3x12 Benk 3x12 Skråbenk manualer 3x12 Skrå flyes 3x12 Dips 3xfailure Triceps pulldown/pushdown 3x12 Roing smalt grep 3x12 Nedtrekk bredt grep 3x12 Barbell Rows 3x12 Arnold Press/Skulder press 3x12 Side lateral raises 3x12 Bent over lateral raises 3x12 Curls/Hammer Curls 3x12 Cable curls 3x12 --------------------------------------------------------------------------------- Helt til slutt, målet mitt har alltid vært å bli større, jeg er dog redd for at en del cardio samt omjustering på kosthold vil gjøre at jeg vil bli mindre. Samtidig har jeg ikke lyst å fortsette å legge på meg så mye som jeg har gjort. Sorry for mye spam, bare skriver ned alt jeg tenker, er bekymret over. Er forøvrig 185cm høy og veier 96kg, veide 80kg i januar i år Lenke til kommentar
fflex Skrevet 24. september 2013 Del Skrevet 24. september 2013 (endret) Du bør få inn noe cardio også, da mener jeg ikke lange rolige joggeturer. Kort intervalltrening fungerer fint for forbrenningen. Spiller litt fotball, squash og svømmer noe.. men har aldri hatt problemer med å biffe meg opp av den grunn. Grunnen til at jeg nevner det er fordi typisk "boleprat" går ut på at det er livsfarlig å jogge for mye.. Beste styrkeøvelsene for å få ned magen er så klart knebøy og markløft. Om du kanskje legger på 1 serie eller 2 til av de så kan det være lurt. Alle er bygd forskjellig, og forskjellig ting fungerer for forskjellige folk.. men kan ikke komme bort fra hvor mye man faktisk forbrenner der og da, og samtidig øker forbrenningen med intensiv knebøy og markløft fordi de tar de største muskelgruppene. Kosthold er alfa omega, om du holder fokus på å få i proteinrike kjappe måltider om du er travel eller reiser mye så kommer du langt. Holder meg langt unna pizza, baguetter etc. Om jeg er småsulten så blir det kanskje en skyr feks. Viktig å spise relativt ofte også, for å holde forbrenningen i gang. Typisk hver tredje time. Endret 24. september 2013 av fflex Lenke til kommentar
Akse Skrevet 24. september 2013 Del Skrevet 24. september 2013 Det er nesten utelukkende kostholdet som avgjør resultatet av en deff, så mtp. trening må du finne ut av hva som passer deg. Alt funker, sånn egentlig Lenke til kommentar
henrikrox Skrevet 27. september 2013 Forfatter Del Skrevet 27. september 2013 Er kostholdet jeg er dårlig på dessverre. Er så forbanna stress fortida med skole og jobb Som gjør at jeg sjelden hjemme. Og da blir det mye hurtig mat. Vil helst ha ren mat. I dag fks Grovt horn ost skinke frokost 400g salat ost skinke nøtter etc 3 bananer og en yt etter trening hjemmelagd pizza samtidig er jeg redd for å gå ned i vekt fordi jeg har fått god masse nå. Og boleren i meg sier jeg vil bli større. Problemet er bare at 10% av busksene mine passer nå vurderer også spise som faen til vinteren. Så kjøre deff fra da. Ææææææ så mange valg og ta. Helt til slutt. Så programmet ok ut? Hvis jeg legger på mark på rygg. Da får jeg trent hver dag og hvis jeg vil noe jeg ikke kan på helkropp Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 16. oktober 2013 Del Skrevet 16. oktober 2013 Man får ikke i pose og sekk. For å gå ned i vekt er det naturlig å miste noe muskelmasse. Måten du kan begrense tapet på er å trene med ett helkroppsprogram som gjør at du får god aktivering i mange muskler regelmessig, disse legger også opptil at du kan kjøre cardio på hviledager. Jeg anbefaler at du kutter ut da tulle-øvelser (isolarsjoner) Jeg ville anbefalt en light verisjon av ett av helkroppsprogrammene (typ sl5x5) der du ikke fokuserer så allverdens mye på å øke antall vektskiver hver økt men gjerne hver uke. Det er ikke noe mer 'stress' å lage sunn mat enn det er å spise usunt, det er bare en illusjon. Du må planlegge handling og slikt litt bedre, men la oss si at du iløpet av en dag bruker 15 minutter ekstra på å spise sunt kontra det å bare slenge en pizza i ovnen så tviler jeg på at det velter timeplanen din. Det ligger mye flere faktorer i kostholdet en bare karbs og proteiner, kroppen tar også nytte av andre næringsstoffer. Uten korrekt kosthold så er egnetlig deff bortkastet, da kan du like godt bulke hele året med et stabilt kosthold da også vil du bli ganske shredded på sikt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå