DonJuan. Skrevet 24. september 2013 Del Skrevet 24. september 2013 Hei! Har funnet ut at jeg gjerne vil ha litt mer trøkk på lyden ut av TVen og har derfor bestemt meg for å i førsteomgang starte med en grei receiver/forsterker og 2 høytalere (som senere evt. kan brukes som bakhøytalere). Jeg har virkelig ikke peiling på HiFi, og det nærmeste jeg har vært er det 2.1 anlegg fra logitech. Setter stor pris på alle innspill som kan veilede meg gjennom denne jungelen, da jeg VET at filmopplevelser og generell TV-titting og spilling vil bli vesentlig mer artig med litt ordentlig lyd. Høytalere, budsjett 2.000,- Jeg har sett på Dali Zensor 1. Er disse å anbefale? Jeg liker utseendet godt, og de ligger rundt budsjettet mitt. Er det noe å tjene på å gå opp i pris? Vil jeg få noe like bra til en mindre penge? Receiver/forsterker, budsjett 1.500,- Mitt store mål er å samle alle kabler, det vil si så mange HDMI-innganger som mulig. Jeg tenker 4 holder, men hadde vært greit med 5. Jeg bryr meg null om ekstrafunksjoner som AirPlay osv, da jeg har en AppleTV som skal kobles til. Er det evt. noen andre funksjoner som ikke dekkes av AppleTV eller Macen min så vil jeg gjerne høre om det. Videre må det være mulighet for å koble til 5 høytalere pluss sub. Jeg har egentlig kun søkt på forsterkere med minst 4 HDMI-innganger, den rimeligste er i følge prisjakten.no Pioneer VSX-323. Så, er dette en grei pakke? Føler det stil-messig passer bra inn, men alle innspill og tips settes stor pris på! Takk på forhånd Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 24. september 2013 Del Skrevet 24. september 2013 Ja, det er nok mye lyd for pengene og greit som start, men du bør ikke kjøpe fronthøytalere som er tunge å drive om du vil utvide senere. Råder deg til å velge høytalere som Dali Zensor, eller Dynavoice F6 om du vil ha et billigere alternativ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå