Beyma Skrevet 24. september 2013 Del Skrevet 24. september 2013 Heisann! Neste år får jeg og min samboer tilsammen utbetalt mellom 45-50k avhengig av overtid. Er da vettug å ha lån på ca 16.000 evnt opp mot 20.000 hvis det blir rentehopp? Ingen barn foreløpig. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 24. september 2013 Del Skrevet 24. september 2013 (endret) Jeg vil si at det ikke er noen fordel i det, men tanke på beløpet du har lånt. Ja, ja nå er jo så klart ikke rente en fordel når du har lån, men jeg vil si at det ikke var fornuftig å ta opp ett lån av en slik sum. Nå vet jeg jo heller ikke helt hvordan økonomien din er osv, men det er jo ett annet tema. Endret 24. september 2013 av BirgerCaC Lenke til kommentar
Beyma Skrevet 24. september 2013 Forfatter Del Skrevet 24. september 2013 Jeg vil si at det ikke er noen fordel i det, men tanke på beløpet du har lånt. Ja, ja nå er jo så klart ikke rente en fordel når du har lån, men jeg vil si at det ikke var fornuftig å ta opp ett lån av en slik sum. Nå vet jeg jo heller ikke helt hvordan økonomien din er osv, men det er jo ett annet tema. Så du mener at det blir for mye i lån? Er ganske flink med økonomi og penger og har klart å spare meg opp en god egenkapital. Grunnen til at jeg spør er at jeg har ekstremt stort ønske om å kjøpe meg hus, men når samboer har fått jobb i oslo sentrum, så blir det jo vanskelig å finne hus til vettuge priser. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 24. september 2013 Del Skrevet 24. september 2013 Snakker du nå henholdsvis månedslønn etter skatt og månedlig betjening av lån (avdrag + renter)? lønna faktisk er nettobeløp skal det gå greit å betjene 16-20k i måneden med 45-50k disponibel inntekt, ja. 1 Lenke til kommentar
Beyma Skrevet 24. september 2013 Forfatter Del Skrevet 24. september 2013 (endret) Er utbetalt lønn jeg snakker om ja! Med 16-20k så mener jeg lån og renter. Okei, men det er da godt og høre. Gleder meg ikke til å bli lånslave, men håper nå et hus og en liten gressflekk for meg selv er verdt det! Endret 24. september 2013 av Beyma Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 24. september 2013 Del Skrevet 24. september 2013 Ok Jeg trodde du mente at du hadde lånt ca 16-20 k og da begynte det å se rart ut for meg. Så du har pr mnd ca 16.000 til 20.000 kr i utgifter til å nedbetale lånet samt renter? Lenke til kommentar
Beyma Skrevet 24. september 2013 Forfatter Del Skrevet 24. september 2013 Nei. Jeg snakker teoretisk her. Jeg lurer på om det blir for mye å betale 16-20k i lån per måned med en inntekt på mellom 45 og 50k. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 24. september 2013 Del Skrevet 24. september 2013 Ja, det syntes jeg hvis lånet er tatt opp i det huset dere vil ha. Lenke til kommentar
wampster Skrevet 24. september 2013 Del Skrevet 24. september 2013 16.000 på 2 personer ink! nedbetaling.. Null stress spør du meg. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 24. september 2013 Del Skrevet 24. september 2013 Ved rentehopp så er dette null stress, men jeg syntes at selve lånet er på grensen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå