Lifeform Skrevet 24. september 2013 Del Skrevet 24. september 2013 Hei,Har researcha litt på dette på YouTube for å se hvilke mobiler som tar best konsertopptak, og det er synd å si det, men Nokia Pureview 808, over 1 år gammel, er den som fremdeles imponerer meg mest. Se f.eks. dette opptaket her: Synes bildene på denne virker hakket klarere enn på alt annet jeg har sett, til og med Samsung og HTC-telefonen. Også mer enn nyeste Sony Xperia Z1 av de få videoopptakene og bildene jeg har sett som har blitt tatt med den.Jeg trenger denne utelukkende til å ta bilder og enkle og raske videoopptak fra konserter (veldig mye innendørs og om kveld) til utfeeding mot Facebook og senere på YouTube, og synes her altså at Pureview´en er den som imponerer aller mest.Er folk enig i dette ? Er det evt. noen mobiltelefon eller enkel camrecorder / videoopptaker som er langt bedre enn Pureview´en? Vil dog helst ha en tlf som jeg kan feede ut til Face og YT direkte med. Lenke til kommentar
cirka Skrevet 24. september 2013 Del Skrevet 24. september 2013 Jeg har hatt Nokia 808 i over et år nå. Fremdeles ingen over og ingen ved siden, så vidt jeg kan se. Derfor har jeg i spenning ventet på Sony Xperia Z1 og Nokia 1020. Foreløpig se det ut som 808 fortsatt vil trone øverst. Selv om det er noe begrenset med tester av de 2 nye foreløpig. Jeg har også brukt 808 til konsertopptak. I sommer på begge Springsteenkonsertene og Roger Waters the wall. Konklusjonen er altså foreløpig.... Ingen slår Nokia 808. (Når det gjelder mobilkamera) Lenke til kommentar
*F* Skrevet 24. september 2013 Del Skrevet 24. september 2013 (endret) Skal du ha noe å filme med på konsert har jeg til gode å finne noe som er bedre en Canon Digital IXUS 110 IS, da spessielt med tanke på lyd http://www.canon.no/For_Home/Product_Finder/Cameras/Digital_Camera/IXUS/Digital_IXUS_110_IS/ Alle konsertoppdat gjort på følende youtubekanal er gjort med dette kameraet: http://www.youtube.com/user/flemmingss/videos Går for 500kr+ på ebay og amazone Endret 24. september 2013 av Evelen! Lenke til kommentar
landisize Skrevet 24. september 2013 Del Skrevet 24. september 2013 Sjekk Nokia Lumia 1020. Kommer i salg 10. oktober. Lenke til kommentar
Lifeform Skrevet 24. september 2013 Forfatter Del Skrevet 24. september 2013 Knallbra Circa! Er det jeg senser også. Hør på den runde og fine lyden i opptaket her: Veldig god bass m.a.Har sett Lumia 1020, men synes ikke den virker bedre.Heller ikke det Ixus-kameraet. Kan seff investere i dyrere kamera og evt. ekstern mic, men har ikke råd til det ennå. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 24. september 2013 Del Skrevet 24. september 2013 Nokai 808 virket jo veldig bra, spessielt til mobiltelefon å være Veldig synn at nettsider som tester kamera aldri prøver dem på konsert. Dersom man ikke vet hva som er bra blir det som å kjøpe kamera i binde. Lenke til kommentar
Lifeform Skrevet 24. september 2013 Forfatter Del Skrevet 24. september 2013 Lurte her da på om det er noen av Nokia sine telefoner som faktisk (ikke bare sier at de gjør det) har fortsatt på samme kvalitetsnivået som det PureView presterer på lyd og bilde... Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651 Skrevet 26. desember 2015 Del Skrevet 26. desember 2015 1020 og 930 er i samme klasse. Var selv på Dream Police konsert igår og min L930 gjorde en kanonjobb fra første rad. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå