Gå til innhold

Beste mobiltelefon til konsertopptak? Synes Nokia Pureview 808 virker best.

Lifeform

Anbefalte innlegg

Hei,

Har researcha litt på dette på YouTube for å se hvilke mobiler som tar best konsertopptak, og det er synd å si det, men Nokia Pureview 808, over 1 år gammel, er den som fremdeles imponerer meg mest.

Se f.eks. dette opptaket her:

Synes bildene på denne virker hakket klarere enn på alt annet jeg har sett, til og med Samsung og HTC-telefonen. Også mer enn nyeste Sony Xperia Z1 av de få videoopptakene og bildene jeg har sett som har blitt tatt med den.

Jeg trenger denne utelukkende til å ta bilder og enkle og raske videoopptak fra konserter (veldig mye innendørs og om kveld) til utfeeding mot Facebook og senere på YouTube, og synes her altså at Pureview´en er den som imponerer aller mest.

Er folk enig i dette ? Er det evt. noen mobiltelefon eller enkel camrecorder / videoopptaker som er langt bedre enn Pureview´en?

Vil dog helst ha en tlf som jeg kan feede ut til Face og YT direkte med.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har hatt Nokia 808 i over et år nå.

Fremdeles ingen over og ingen ved siden, så vidt jeg kan se.

Derfor har jeg i spenning ventet på Sony Xperia Z1 og Nokia 1020.

Foreløpig se det ut som 808 fortsatt vil trone øverst. Selv om det er noe begrenset med tester av de 2 nye foreløpig.

Jeg har også brukt 808 til konsertopptak. I sommer på begge Springsteenkonsertene og Roger Waters the wall.

Konklusjonen er altså foreløpig....

Ingen slår Nokia 808. (Når det gjelder mobilkamera)

Lenke til kommentar

Skal du ha noe å filme med på konsert har jeg til gode å finne noe som er bedre en Canon Digital IXUS 110 IS, da spessielt med tanke på lyd

http://www.canon.no/For_Home/Product_Finder/Cameras/Digital_Camera/IXUS/Digital_IXUS_110_IS/

Alle konsertoppdat gjort på følende youtubekanal er gjort med dette kameraet: http://www.youtube.com/user/flemmingss/videos

Går for 500kr+ på ebay og amazone

Endret av Evelen!
Lenke til kommentar

Knallbra Circa! Er det jeg senser også. Hør på den runde og fine lyden i opptaket her:

Veldig god bass m.a.

Har sett Lumia 1020, men synes ikke den virker bedre.

Heller ikke det Ixus-kameraet.

Kan seff investere i dyrere kamera og evt. ekstern mic, men har ikke råd til det ennå.

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...