JadedGamer Skrevet 10. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2013 Takk for det, JorunT, twoeyes og BjørnÅgeS! I dag blir det mer abstrakt, fra det malte murhuset hvor Tolldirektoratet holder hus. Mange detaljer på bygget selv om de bare står ut fra den stort sett ensfargede gamle bygningen. For de som er blitt avhengige av fasadebildene mine har jeg en alternativ her - men jeg så at toppen av bygget var blitt blurry uten at det hjalp bildet så det trakk for mye ned. Lenke til kommentar
JadedGamer Skrevet 11. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2013 Litt lenge på jobb i dag også, men da jeg så refleksen av lampene i vinduet i resepsjonen måtte jeg knipse dem - det blir ikke helt "riktig" med blokka i bakgrunnen - med mer avstand ville dybdevirkingen vært bedre. Bonus: Detalj fra domkirken. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 11. oktober 2013 Del Skrevet 11. oktober 2013 Morsomt lampebilde, jeg synes ikke blokkene i bakgrunnen forstyrret så mye, de gjenspeiler vel bare det som har vært hovedtemaet i tråden din? Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 11. oktober 2013 Del Skrevet 11. oktober 2013 Det siste der var ganske så fint, med lyskuler spredt rundt i flere dimensjoner. Det fra Skatt Øst den 9. var bare råflott. Fantastisk med det grønne mot det blå, og speilbilde av himmelen i tillegg. Streng minimalisme topper kransekaka. Speilvirkning også godt utnyttet den 8., med både biler og barcode. Liker også Torggata og ???gata. Jeg har nemlig bodd i Munkegata (i Gamlebyen) og der så det ikke slik ut. Er det Munchs gate kanskje? Bygningen i Munchs gate (hvis det er det), har en type streng fasade som tiltaler i et slikt utsnittsbilde. Lenke til kommentar
JadedGamer Skrevet 11. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2013 Takk for det, JorunT og k.n.b. Bildet fra Skatt Øst var forresten det bildet jeg skulle ta en senere dag (hintet til dagen i forveien, den. 8.), da tok jeg ett med grå himmel som ikke fungerte like bra, men visste været ville bli bedre dagen etter. Jeg blandet gatenavn, bildet er fra Møllergata, jeg retter opp postingen. Lenke til kommentar
FunFact Skrevet 11. oktober 2013 Del Skrevet 11. oktober 2013 Av de siste bildene likte jeg særlig fasasden fra skatt øst, og lampebildene. Jeg hadde sikkert forsøkt å få vekk bygningen i bakgrunnen ved å øke kontraster og overredigere helt til bildet ble ødelagt, så kanskje like greit å bare ha bygningen der Lenke til kommentar
JadedGamer Skrevet 12. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2013 Lite fotografering på meg i dag - ren latskap fra min side. Det beste ble dette av to høye trær som fra riktig vinkel og litt undereksponert kan se ut som to personer som kysser... ISO 100, f/2.8, -1 EV, 1/1000s Lenke til kommentar
JadedGamer Skrevet 13. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2013 Ikke så mange vellykkede i dag heller, det får bli "høstbildet" med trærne ved Nationaltheatret i ettermiddagssola Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 13. oktober 2013 Del Skrevet 13. oktober 2013 Litt lenge på jobb i dag også, men da jeg så refleksen av lampene i vinduet i resepsjonen måtte jeg knipse dem - det blir ikke helt "riktig" med blokka i bakgrunnen - med mer avstand ville dybdevirkingen vært bedre. Stilig - nok dybdevirkning for min del. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 13. oktober 2013 Del Skrevet 13. oktober 2013 Lett høstløv og fine kontraster i den der...... Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 14. oktober 2013 Del Skrevet 14. oktober 2013 12. okt: Ser ut til at trær holder på med sånt også. De søker i alle fall sammen i skumringen. Fin silhuett. 13. okt: Det begynner å gå hardt ut over bladene nå. Jeg må visst raska på hvis jeg skal få tatt et "bladbilde" selv. De etter hvert nakne trestammene danner i alle fall diagonaler her. Lenke til kommentar
JadedGamer Skrevet 14. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2013 Det begynner å gå hardt ut over bladene nå. Jeg må visst raska på hvis jeg skal få tatt et "bladbilde" selv. De etter hvert nakne trestammene danner i alle fall diagonaler her. Ja, alternativet er å ta flyet lenger sør i Europa der løvfallet kommer senere... alltid en god grunn til å dra til Berlin og vandre i Tiergaten, det Lenke til kommentar
MotoG Skrevet 14. oktober 2013 Del Skrevet 14. oktober 2013 Lamperefleksen din ble riktig så bra, silhuettene av trærne kan jeg også like. Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 14. oktober 2013 Del Skrevet 14. oktober 2013 Lamperefleksen din ble riktig så bra, silhuettene av trærne kan jeg også like. Som jeg skulle sagt det selv. Lenke til kommentar
JadedGamer Skrevet 14. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2013 Takk for tilbakemeldingene alle sammen Holdt nesten på å glemme dagens bilde; gråværet ga ikke så gode kontraster som finværet i helga, men det gir også dagens bilde en spesiell minimalisme. Så kan jo folk gjette på hvor i Oslo dette er tatt Lenke til kommentar
FunFact Skrevet 15. oktober 2013 Del Skrevet 15. oktober 2013 Nova (St. Olavs Plass) Herlige vinkler på det bygget. Liker høstbildet over også Lenke til kommentar
JadedGamer Skrevet 15. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2013 Riktig det, FunFact Dagens er fra en tur til Skøyen mens gråværet fortsatte, blokker langs trikkelinja hjelpes av linjer fra strømkablene. ISO 100, f/8, 1/90s, eksponering justert litt opp. Bonus: En fasade fra en boligblokk like ved. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 15. oktober 2013 Del Skrevet 15. oktober 2013 Bygget med den spisse vinkelen fra i går var flott! Lenke til kommentar
Rmatt Skrevet 15. oktober 2013 Del Skrevet 15. oktober 2013 11. oktober stillig og flott. Nydelig vinkel og perspektiv på bilde det nest siste. Lenke til kommentar
FunFact Skrevet 15. oktober 2013 Del Skrevet 15. oktober 2013 Liker hvordan du får strømkablene til å følge bygningene og tilføre bildet noe annerledes Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå