k.n.b Skrevet 4. oktober 2013 Del Skrevet 4. oktober 2013 Skikkelig monumentalt, nå fikk jeg nesten lyst til å prøve fisheye'n der. Synes begge varianter fungerer, men ok, skal det være stålblått så skal det være stålblått. Lenke til kommentar
MotoG Skrevet 4. oktober 2013 Del Skrevet 4. oktober 2013 Flott perspektiv. En ørliten tanke til venstre for og få det helt i midtstilling hadde vært topp. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 4. oktober 2013 Del Skrevet 4. oktober 2013 Posthuset ser nesten uendelig høyt ut i din versjon, jeg likte absolutt den blå-grå versjonen best, den brunlige ble veldig flat i forhold. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 4. oktober 2013 Del Skrevet 4. oktober 2013 Der får man følelsen av høyden ja......og blåtonene fortsetter. Lenke til kommentar
FunFact Skrevet 4. oktober 2013 Del Skrevet 4. oktober 2013 Enig med Olympen angående det siste bildet. Men også litt artig i sepia. Bygget ble plutselig endel år eldre.. Lenke til kommentar
bObleJet Skrevet 5. oktober 2013 Del Skrevet 5. oktober 2013 Ingen klare favoritter foreløpig, men et jevnt bra nivå. Har prøvd å se for meg hvordan bildene hadde sett ut i s/h og evt. med litt lett blåtoning. Lykke til videre. Lenke til kommentar
JadedGamer Skrevet 5. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2013 Takk for gode tilbakemeldinger, alle sammen! Tror jeg må finne noen andre motiver snart, men dagens bilde er i alle fall skyer som reflekteres i vinduer i Torggata. Edits: Rettet opp i forhold til midten, croppet vekk toppen av Åhlens-skiltet som vistes nederst. Kunne gått litt nærmere for å ikke få med refleksen av taket også, men da hadde det blitt mindre vinduer... Som alternativ hadde jeg et veldig grønt bilde av lønneblader etter regnet (ikke alle trærne rundt på Holmlia har fått høstfarger, og de som har det har også fått en eller annen sykdom som gir svarte flekker). (Fraværet av lavpass-filteret gir så mange fine årer i bladet at det er nesten helligbrøde å krympe det ned til 1280 i bredden... ) Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 5. oktober 2013 Del Skrevet 5. oktober 2013 Holder nok en knapp på bildet med de flotte skyene i vinduene, mye mer spennende enn det grønne bladet. Lenke til kommentar
JadedGamer Skrevet 6. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2013 (endret) Takk for det JorunT Dagens spasertur til Vulkan ga færre motiver enn forventet - dette er en blokk langs Møllergata som skiller seg ut fra omgivelsene med sin blå farge. Her tatt på skrå, croppet vekk et tre til venstre, og la på ørlite grann mer metning. Endret 11. oktober 2013 av JadedGamer Lenke til kommentar
MotoG Skrevet 6. oktober 2013 Del Skrevet 6. oktober 2013 Likte godt gårsdagens bilde. Fin speiling og god følelse av høyde. Lenke til kommentar
FunFact Skrevet 6. oktober 2013 Del Skrevet 6. oktober 2013 Det er ikke alle turer som gir en de bildene man ønsker... Hadde likt å se deg gå ennå nærmere på gårsdagens bilde - helt inn til vinduet for så å få med bare skyer hvis det hadde vært mulig. Lenke til kommentar
bjeks Skrevet 7. oktober 2013 Del Skrevet 7. oktober 2013 Morsomt å se hvor mye du kan få ut av arkitektur. Likte første og siste bilde best , kanskje det første et hakk foran, ,men bildet av posthuset er jo så symmetrisk og fint. Likte best den "blå" versjonen. Spent på fortsettelsen.. Lenke til kommentar
JadedGamer Skrevet 7. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2013 Takk for tilbakemeldingene alle sammen! Ble litt lenger på jobb enn beregnet i dag, mindre lys ute deretter, så da passet det kanskje å knipse en av lampene i taket på resepsjonsområdet på jobb ISO 800, +2,3EV (for å få med taket), f/5.6, 1/8s. På grunn av den lange lukkertiden og vinkelen jeg holdt kameraet i så ble det langt mer blur enn jeg likte - burde kanskje gått for S-prioritet istf. A-prioritet. Lenke til kommentar
Rowdy Skrevet 7. oktober 2013 Del Skrevet 7. oktober 2013 Bildene 2 og 5 Oktober er veldig stilige! Lenke til kommentar
Jan R. Halvorsen Skrevet 7. oktober 2013 Del Skrevet 7. oktober 2013 Man kan si hva man vil om barcode, men fine motiver er det - blir nok nødt til å ta en tur en dag. Synes altså disse bildene ble meget severdige, ellers likte jeg posgirobygget best i blått. Dristig utsnitt på gårsdagens, men det funket! Lenke til kommentar
JadedGamer Skrevet 8. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2013 Takk for tilbakemeldingene Dagens motiv er fra i morges - refleksjoner i vinduene på bygget man passerer på gangbrua over jernbanesporene; edit: Croppet vekk noe uinteressante elementer i topp og til venstre for å fokusere mer på bilene og byggene og la linjene "forsvinne". Ellers: ISO 400, f/4, 1/40s - mange 4-tall ser jeg der (Tok et annet interessant bilde også, men tror jeg venter med det og heller tar en ny versjon av det senere i konkurransen...) Lenke til kommentar
JadedGamer Skrevet 9. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2013 Enda en fasade i nærmiljøet rundt jobben, denne gang fra Skatt Øst. Siden de har disse digre semitransparente platene sine ser det ikke engang ut som en husfasade... Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 9. oktober 2013 Del Skrevet 9. oktober 2013 Ser du har fått flere fine fasader i det siste, jeg likte spesielt det fra i år (8.), fint utsnitt og flotte speilinger. Lenke til kommentar
twoeyes Skrevet 9. oktober 2013 Del Skrevet 9. oktober 2013 (endret) Spennende kamera, og spennende bilder. Dets siste over en favoritt så langt med stram komposisjon og luftig uttrykk. Liker også bildet den 8. hvor refleksjonene av bymiljø og billys i glassfasaden blander seg med varmt lys i interiøret. Endret 9. oktober 2013 av twoeyes Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 9. oktober 2013 Del Skrevet 9. oktober 2013 Det siste bildet syntes jeg var en av de bedre i denne tråden, fin komposisjon - stå på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå