druer123 Skrevet 24. september 2013 Del Skrevet 24. september 2013 Hei. Driver å prøver å få bilen fiksa for EU kontroll. Måtte bytte bærearm; fikk armen ut helt fint. Men må få av kuleleddet som sitter fast, og her starter problemet. I det jeg skrur av skruen som holder kuleleddet fast knekker skruen. Har prøvd å banke den ut osv. Men få den ikke ut. Har kommet til konklusjonen at jeg tar av hele spindelledet og prøver å "tvinge den ut" eller kjøper nytt spindelledd. Men så er jo problemet: Hvordan får jeg av akselskruen? Prøvd å være ganske hardhendt men den vil ikke av. Noen som har gjort dette før? Er det bare å ta i mer? Se bilder. Takk for svar på forhånd. Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 24. september 2013 Del Skrevet 24. september 2013 Spray med rikelig rustløser eller lignende, og bruk skikkelig verktøy. -Det kan også lønne seg å varme den opp for å få den til å slippe. Bruk en slik - får du den ikke løs med den så ryker enten pipa eller akselen: http://www.biltema.no/no/Verktoy/Handverktoy/Pipe--og-Nokkelverktoy/Skralle--og-leddhandtak/Leddhandtak-71202/ Lenke til kommentar
Maxopp Skrevet 24. september 2013 Del Skrevet 24. september 2013 Du kjenner ikke noen som har en muttertrekker enten luft eller elektrisk, med muttertrekker pleier muttere å løsne på grunn av at de slår løs mutteren. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 24. september 2013 Del Skrevet 24. september 2013 Hei, er en mutter som skal av her. Sett in på en pipe og en latmandsarm (arm uten skrallefunksjon) Få en medhjelper til å legge press på armen mens du dunker på armen med en liten slegge. Helst kobberslegge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå