Onkel Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Prøver meg igjen jeg... Er det ingen som nar noe info å bringe meg om lydkortet Terratec Producer Phase 28? Det ser så jæskla lovende ut i reklamen (native 24 bit / 192 khz, balanserte innganger (og vanlig jack = god kontakt), SPDIF og MIDI I/O, kjapp ASIO og WDM). Jeg vet bedre enn å bare stole på reklame. Men har ikke klart å finne NOEN second opinions på dette kortet noe sted. Vet noen om noen tester på kortet, gjerne online? Evt. noen som har kjøpt kortet, prøvd det, hørt det og/eller sett det i bruk og kan si litt om det? Lenke til kommentar
JacobDW Skrevet 6. oktober 2003 Del Skrevet 6. oktober 2003 Det mangler vel midi så vidt jeg kan se, hvis du trenger det. Ellers er jeg litt usikker på om det er micpre-amper på det, det kommer jo godt med hvis du skal ta opp ting med mikrofon Jacob Lenke til kommentar
evorkahn Skrevet 6. oktober 2003 Del Skrevet 6. oktober 2003 her har du noe info:http://productsen.terratec.net/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=175 Lenke til kommentar
Onkel Skrevet 7. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2003 Nei, MIDI'en er der. Vanlige hun-DIN-plugger. Hva gjør egentlig en mikrofon preamp? Komprimering, gain og sånn? Hvis inngangene er balanserte er jo (såvidt jeg har forstått) støy nærmest et ikke-tema, så da skulle man jo kunne kjøre en mic inn med en konverteringsplugg fra XLR til 3-pols jack. Så kunne man normalisere, komprimere og hvasomhelst i software, med et like bra resultat som med en separat forsterker? Det er i alle fall det jeg har lyst å gjøre med dette kortet. Eller går ikke det? Stadig ingen erfaringer, noen? Lenke til kommentar
JacobDW Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 Du har mic preamper fordi signalet fra mikrofonen er for lavt, altså trenger du å forsterke det før det blir digitalisert. Tror jeg Jacob Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå