Gå til innhold

Denon AVR 1905, ingen bilde fra Get boksen (Get Mikro)

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har en Denon AVR 1905 som har to HDMI inn porter og en HDMI ut (monitor). Når jeg kjører signalet fra Get Mikro boksen jeg har fått meg inn i en av disse inn portene, får jeg ikke noe bilde ut. Bare lilla bilde. Er det noen spesielle settings jeg må gjøre på Get boksen? Det merkelige er at jeg ser oppstartbildet fra Get boksen, men etterpå blir bildet svart, og noen ganger lilla. Ting skulle jo tyde på at det er feil oppløsning eller noe, men forsterken skal jo støtte dette.

Å trekke hdmi fra Get boksen rett til TV er ingen problem. Jeg vil bare helst ha det gjennom forsterkeren :)

Noen som har tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres ut som GET boksen sender en oppløsning som Denonen ikke takler.

Finnes det en video konverter i Denonen du kan slå av, eller sette denne til Pass Through på video delen?

Jeg hadde selv en Pioneer AX4AS-i for noen år siden. Den taklet kun 1080p på Pass Through. Hvis video delen av forsterkeren ble slått på så taklet den kun 1080i som maks.

Denonen er har jo noen år på baken. Husker ikke, men mener GET boksen klarte å sende 1080p hvis man ønsket det, selv om TV kanalene kun er i maks 1080i. Sett den midlertidig rett i TVen, og sjekk hvilke oppløsninger den står til, for så å prøv 720p eller 1080i.

Grunnen til at du får bilde i oppstarten er at da kjører den på 576i, som alle kilder takler, før den setter opp oppløsningen.

EDIT: Sjekket GET manualen, de støtter kun 720p og 1080i av HD oppløsningene, ikke 1080p.

Jeg sjekket manualen til Denon AVR1905, men finner ikke at den har noe HDMI i det hele tatt. Har du skrevet feil nr på den? Den første jeg fant fra Denon som støtter HDMI er 1908. Og siden du sier den har 2 HDMI innganger, og 1909 har 3, så antar jeg at det er denne du har.

Sjekk video delen av Denonen, tror problemet kan ligge her. Prøv å skru "Video converter" av, eller sjekk hva "resolution" står til. Står denne til 480 eller 576 så greier den ikke nedkonvertere HDMI signalet til dette. Det beste skal være å slå video konverteren av, hvis du da ikke har noen kilder som bruker analog video fra. Disse krever konverteren på for å få signalet ut via HDMI utgangen.

Endret av AndersT2
Lenke til kommentar

Kan hende at det er noe trøbbel med HDCP? (Ikke at jeg har noen løsning på problemet hvis det er det som er problemet, for da tror jeg løsningen er å kjøpe nyere forsterker)

Løsningen der, hvis man bruker normale produkter, ikke eldre PC komponenter osv, kan ofte være å bytte HDMI kabel. Det er faktisk en del av dem som ryker, og gir de rareste feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...