Gå til innhold

Oktoberfest 2013 - RandiA - 45mm f/2.8

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bilde 2. Fin ro og harmoni. Sangteksten om rosen kombinert med en rose sammen med detaljer av et piano gir en veldig fin rød tråd i bildet.

Bilde 3. Fine sterke farger og fin komposisjon. Det er noe med fargene på treet til høyre som er litt "overdone". Ellers er bildet fullt av detaljer og jeg liker det.

Lenke til kommentar

Takker, Substitute....

Bilde 4 – 4.Oktober: Erigeron - Close-up

10087370615_05aee8f552_z.jpg

Exif: 1/60 - f/5.0 - ISO 320

Exposure Compensation: 0

Lens: Panasonic Leica DG Macro-Elmarit 45mm f2.8

Camera Model: Panasonic LUMIX DMC-GX1

"Hel-bilde" - (om noen lurer på det)

10087454833_8ed5b9b414_z.jpg

Lenke til kommentar

Takk for hyggelige kommentarer....føler at jeg har så mye å holde på med for tiden, at jeg ikke får prioritert Oktoberfesten skikkelig, men jeg skal "hangle" meg gjennom - så får jeg heller titte i andres tråder, det tar ikke så lang tid - og lære litt om kreativiteten......utrolig mye bra oppfinnsomhet rundt i de forskjellige trådene.....

Lenke til kommentar

Ja, det var litt rart der.....ganske rotete, og litt fargevariasjon ble det også....

Synes ikke egentlig det ble rotete, det bare spiller sansene et puss. Og det har sansene bare godt av.

4. okt. ga rå kontraster, og høyt detaljnivå. Heftig.

Lenke til kommentar

I dag var det sjette året med Scott Kelby Worldwide PhotoWalk, og jeg deltok også for sjette gang.Det ble mer sosialt, enn foto-fruktbart da...(som vanlig)

Bilde 5 – 5.Oktober: Nidelven-padler

10103849223_dae6375e58_z.jpg

Exif: 1/80 - f/5.0 - ISO 160

Exposure Compensation: 0

Lens: Panasonic Leica DG Macro-Elmarit 45mm f2.8

Camera Model: Panasonic LUMIX DMC-GX1

Alternativt - Musikanten på Solsiden:

10103955865_360eb61a06_z.jpg

Lenke til kommentar

Veldig flott nærbilde av blomst.

Takk, takk - kunne vært bedre med annet utstyr og mer tid brukt

Jeg synes du fikk mer ut av fotovandringen i dag enn det jeg gjorde her i Oslo, utrolig flott speiling og en blid padler.

Fikk lite ut av vandringen, som vanlig, Jorun - men hyggelig var det, og hvitvin til maten etterpå ble det også - de få bildene jeg har tatt får vente til en annen dag. (Jeg blogget "Ensomheten"/ Bjørnstad i stedet i kveld)

En god og variert start på oktoberfesten - flott utsnitt på den "lilla* blomsten med gult senter", og den gule bygningen fra Louiselyst gård var helt herlig.

*) lilla eller blå, indigo, fiolett ? Tror jeg så noen slike i Tyskland ...

På det jevne, på det jevne - og valgets kvaler har jeg måttet ordne opp i alene......

Lenke til kommentar

Padlebildet var positivt frustrerende å se på, fordi nøtta mi tolker det slik at det røde huset har en speiling og er delvis over vann. Det er den linja under de 4 smale vinduene øverst som skaper en illusjon av at det er en brytning mellom luft / sjø. Mens resten av bildet forteller samme del av nøtta at det ikke kan vøære en slik brytning. Aaargh. :)

Skulle jeg endret på noe, så er det kun at kajakken burde hatt en synlig bau og akterende - men det er selvsagt litt av utfordringen med fastoptikk; man kan ikke zoome inn / ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...