Gå til innhold

Parkeringsbot på busslomme som ikke er i bruk!

billywillie

Anbefalte innlegg

Har fått bot for å parkere i ei busslomme/rasteplass hvor da som sagt bussen ikke går lenger og lurer på om det er mulig å klage på dette. Dvs. Det er et skilt der som nesten er brekt ned til bakken og på tabellen der står det at det går en buss tidlig om morgenen og en om`ettermiddagen og ingen på lørdag eller søndag.

Jeg og mange andre har brukt denne plassen (rekreasjonsområde ved sjø) i mange år og aldri opplevd at noen har fått bot der før. Heller aldri opplevd at noen har gått av noen buss der eller ventet på en buss.

Tidspunket jeg fikk bot bot var på en søndag og da går det ikke buss der uansett så det jeg lurer på er om jeg kan klage eller bare la mafiaen overkjøre meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er busslomma i bruk, eller er den ikke? Jeg mener, selv om du ikke har sett noen buss der, så forstår jeg det sånn at det henger en rutetabell der som tilsier at den faktisk er i bruk? Selv om det går buss forbi kun to ganger i døgnet vil man fortsatt kunne si at den faktisk er i bruk.

Forøvrig tror jeg ikke det har så mye å si hvorvidt den er i bruk eller ikke. Busslomme er busslomme, og så vidt jeg vet er reglene klinkende klare der. Jeg hadde nok ikke gidda å prøve å klage på denne..

• Liker 3
Lenke til kommentar

Boten er fra Oppegård kommune og dette har de nok gjort på pur jævelskap. Kjørte innom og tok bilder i dag og nå er busstoppskiltet som nesten lå nede på bakken fjernet. Skiltet sto bak lastebilen ved siden av skiltet om søppeltømming.

På boten står det "på veiutvidelse for buss/drosje eller sporvogn. 0.0m fra skilt. foto

Fikk den 08.09.2013 og har bare 3 dager før jeg må betale. Uansett så kommer jeg til å klage på dette.

post-31314-0-25300300-1380129817_thumb.jpg

post-31314-0-89844300-1380129947_thumb.jpg

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...