billywillie Skrevet 24. september 2013 Del Skrevet 24. september 2013 Har fått bot for å parkere i ei busslomme/rasteplass hvor da som sagt bussen ikke går lenger og lurer på om det er mulig å klage på dette. Dvs. Det er et skilt der som nesten er brekt ned til bakken og på tabellen der står det at det går en buss tidlig om morgenen og en om`ettermiddagen og ingen på lørdag eller søndag. Jeg og mange andre har brukt denne plassen (rekreasjonsområde ved sjø) i mange år og aldri opplevd at noen har fått bot der før. Heller aldri opplevd at noen har gått av noen buss der eller ventet på en buss. Tidspunket jeg fikk bot bot var på en søndag og da går det ikke buss der uansett så det jeg lurer på er om jeg kan klage eller bare la mafiaen overkjøre meg? Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 24. september 2013 Del Skrevet 24. september 2013 Det sies vel at når det gjelder parkeringsbøter er det bare å klag klag klag! Om du har retten på din side tviler jeg på, det er ikke en parkeringsplass, det er en busslomme, selv om bussen ikke bruker den. Men jeg ville likevell klaget Lenke til kommentar
jonlem Skrevet 24. september 2013 Del Skrevet 24. september 2013 Er busslomma i bruk, eller er den ikke? Jeg mener, selv om du ikke har sett noen buss der, så forstår jeg det sånn at det henger en rutetabell der som tilsier at den faktisk er i bruk? Selv om det går buss forbi kun to ganger i døgnet vil man fortsatt kunne si at den faktisk er i bruk. Forøvrig tror jeg ikke det har så mye å si hvorvidt den er i bruk eller ikke. Busslomme er busslomme, og så vidt jeg vet er reglene klinkende klare der. Jeg hadde nok ikke gidda å prøve å klage på denne.. 3 Lenke til kommentar
Hèxacôres Skrevet 24. september 2013 Del Skrevet 24. september 2013 Det er en busslomme. Betal boten din, og lær av feilen. 8 Lenke til kommentar
billywillie Skrevet 24. september 2013 Forfatter Del Skrevet 24. september 2013 Takk for meninger. Kommer tilbake med bilder i morgen så får jeg høre hva dere mener Lenke til kommentar
nomore Skrevet 24. september 2013 Del Skrevet 24. september 2013 Vi har sett ei busslomme før... 9 Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 24. september 2013 Del Skrevet 24. september 2013 Fikk du boten din fra Europark eller Lenke til kommentar
billywillie Skrevet 25. september 2013 Forfatter Del Skrevet 25. september 2013 Boten er fra Oppegård kommune og dette har de nok gjort på pur jævelskap. Kjørte innom og tok bilder i dag og nå er busstoppskiltet som nesten lå nede på bakken fjernet. Skiltet sto bak lastebilen ved siden av skiltet om søppeltømming. På boten står det "på veiutvidelse for buss/drosje eller sporvogn. 0.0m fra skilt. foto Fikk den 08.09.2013 og har bare 3 dager før jeg må betale. Uansett så kommer jeg til å klage på dette. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 25. september 2013 Del Skrevet 25. september 2013 Den boten var ikke rettferdig syntes jeg! Klag ivei! 1 Lenke til kommentar
Hèxacôres Skrevet 25. september 2013 Del Skrevet 25. september 2013 Bare det at du i det hele tatt parkerer i en busslomme, uansett beliggenhet å situasjon er nok til at du fortjener boten. 1 Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 4. oktober 2013 Del Skrevet 4. oktober 2013 Det at det ikke henger en rutetabell der betyr ikke at den ikke er i bruk. F.eks. en chartret buss kan ha bruk for busslommen. 1 Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 9. oktober 2013 Del Skrevet 9. oktober 2013 Du har lov til å stoppe i en busslomme så fremst du ikke er til hinder for bussen, men du har ikke lov til å parkere bilen din der. At den ikke er i bruk er helt irrelevant. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå