Gå til innhold

Nå blir det slutt på gratis VPN-bruk

Anbefalte innlegg

Da er det mye som ville blitt forbudt tenker jeg. Kryptering av filer også?

Og hvordan skal de få håndhevet et evt. forbud, få stengt tjenestene som man sikkert finner i mange forskjellige land?

Som de fleste andre forbud, blir det håndhevet ved lov. Gjerne med en diffus lovtekst som utad er ment å ramme "kriminelle i krigen mot terror", men som da også selvsagt vil iverksettes ovenfor den vanlige mann i gata. Da også alle oss kriminelle VPN-brukere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, for 3.90 euro i måneden får jeg 1000GB data og 1000Mb/s. Går jeg over datagrensen blir hastigheten begrenset til 10Mb/s, noe som fortsatt holder i massevis.

hvor leier du for €4 / mnd med slike store datacaps? Ble nysgjerrig selv nå...

Ulempen med å kjøre VPS er selvsagt at om du skulle gjøre noe som gjør at f.eks. NSA fikk det for seg at de ville undersøke nærmere så er det sannsynligvis ganske få ip'er inn til akkurat den ip'en hos leverandøren i det aktuelle tidspunktet. Dermed kan leverandøren til VPS'en din sannsynligvis sitte på logger som forteller hvem som var koblet opp dit da. Ikke det at man gjør slikt.

Lenke til kommentar

hvor leier du for €4 / mnd med slike store datacaps? Ble nysgjerrig selv nå...

Alvotech. Hatt to måneder oppetid siden jeg bestilte, nå.

Ja, siden du betaler for det kan det alltids spores tilbake til deg. Så for min del er det for å ha en trygg oppkobling til et kjent punkt uansett hvor jeg er (f. eks. usikra trådløse nettverk). Ikke for hemmelige aktiviteter. Men det stopper jo effektivt mennesker som ikke har tilgang til å sjekke hvem eieren er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...