Gå til innhold

Ps 4 verdt pengene eller fortsette med ps 3?


borninsin

Anbefalte innlegg

Er jo ikke til å stikke under en stå at dagens konsollen virkelig synger på siste verset. Er jo en grunn til at jeg har hatt en oppegående stasjonær PC de siste årene for å nyte mange av dagens, og de kommende spillene i overlegen setting. Den ble oppgradert med ett Geforce 780 kort for noen mnd. siden, en fin fin oppgradering :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den som tror at den grafiske forskjellen fra dagens generasjon til neste blir større enn PS2/Xbox -> PS3/360, kan gå å legge seg. Ja det vil bli bedre, men ikke revolusjonerende. Bedre grafikk betyr ikke bedre spill.

 

 

Det er ikke snakk om å tro. Det er snakk om å vite.

Tech og vitenskap bak all gaminggrafikk i dag er tilgjengelig på nett for å lese alt om.

 

Som sagt, om du tror dette vil bli en langt mindre revolusjon enn PS2->PS3 eller ikke noen revolusjon i det hele tatt så er du bare uviten. Det er jo ikke meg det er flaut for, men deg. Men siden du er uviten så kan du naturligvis ikke engang vite hvor feil du tar, hvilket sånn sett gjør at meg og deg aldri vil kunne komme til en felles enighet, uansett hvor overbevisende mine argumenter skulle være.

 

Selv etter det lange innlegget mitt nederst forrige side i tråden så klarer du faktisk å pøse på med noe så dumt som "Den som tror at den grafiske forskjellen fra dagens generasjon til neste blir større enn PS2/Xbox -> PS3/360, kan gå å legge seg.".

 

Ja, dette skrev du faktisk til tross for alle innleggene mine der jeg prøver å forklare hva som vil bli så enormt mye bedre, og hvor mye penger og arbeid som har gått ned i alt dette. MER tid og penger enn hva det kostet feks å gå fra 2D til 3D grafikk. Hoppet fra PS3->PS4 vil være kjempestort, men jeg antar at du er av typen som ikke klarer å se annet enn den helt overfladiske og åpenbare forskjellen. Jeg har respekt for at alle er forskjellige når det kommer til oppfattelsesevne :) Jeg for min del, ser et hav av forskjell mellom PS3 og PS4.

 

EDIT: Og bare for å nevne det, så er det den som kommer med påstanden som har bevisbyrden. Jeg har bevist og lagt til rette for alle mine uttalelser, hvor er dine?

 

Ser du på dette som en gigantisk revolusjon? Virkelig?

Har du bedre eksempler får du komme med dem, side ved side slik jeg har gjort. Så får du stå til rede for den vanvittige og langt overgående revolusjonen PS2-PS3 var fremfor hva PS3-PS4 blir.

 

 

Tomb_Raider_PS2_vs_Tomb_Raider_PS3_pictu

Endret av IceBlitz
Lenke til kommentar

Den som tror at den grafiske forskjellen fra dagens generasjon til neste blir større enn PS2/Xbox -> PS3/360, kan gå å legge seg. Ja det vil bli bedre, men ikke revolusjonerende. Bedre grafikk betyr ikke bedre spill.

 

Den er jo større, bare ta en titt på ingame videoene som har blitt vist sålangt. Takket være PS4 og Xbox One kommer PC titler framover til å vise større muskler enn før også siden konsollene har mer å gå på.

Lenke til kommentar

Det kan vere like greit å vente med å kjøpe konsollen, viss du ikke er helt sikker nå.

 

Du får like godt (eller dårlig) gameplay på assassins creed og watchdogs på ps3 som du vil få på ps4. Bare et ansiktsløft i den grafiske avdelingen.

 

Med tanke på barnesykdommer som kommer med stort sett all teknologi som blir lansert lenge før produktet er modnet og klart for almenheten i dag. Kan også vere et argument for å vente litt.

 

Jeg spiller mye, men ps4 får bli etter lanseringsstormen har roa seg.

Lenke til kommentar

ps4 gir stor fordel framfor ps3 på feks battlefield. 24 player mot 64.

Og ikke minst, 60fps.

 

Etter å ha spillt BF3 på PC var det mildt sagt en gedigen nedtur å spille online på Xbox 360. Så jeg er spent på hvordan BF4 versjonen på dagens hardware blir. Eller egentlig ikke, jeg vet jo det kommer til å se dass ut og kjøre med komisk få spillere.

 

Men til opplysning, for de som kjøper BF4 til PS3 og 360, de får oppgradere til PS4/One versjonen for en billig penge er det sagt. Ett veldig godt tiltak av EA :)

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Jeg tror fluks1 og iceblitz diskuterer litt forbi hverandre her. Fluks1 har et poeng, ved at for konsollspillere var hoppet fra PS2/xbox til X360/PS3 veldig stort. Mye av grunnen til dette skyldes nok hoppet i oppløsning til 720P, som PC-spillere hadde hatt en stund.

 

Hoppet til neste generasjon vil ikke oppleves som like stort for mannen i gata, tror jeg. Men jeg er enig i at det rent tekniske, målbare hoppet, i forhold til detaljgrad og rendringsmetoder,nok utvilsomt vil være massivt etterhvert. Grunnen til det er at generasjonen har vart utrolig lenge, og at utviklingen når det gjelder maskinvare for det meste har vært eksponentiell, og ytelsen har økt raskere og raskere.

 

Når det er sagt, synes jeg det har lite for seg å hoppe til neste konsoll så raskt som mulig. En del entusiaster vil nok gjøre det (meg inkludert), men forskjellene vil nok være minimale den første tiden.

 

Problemet er at spillene som slippes på nestegenerasjonskonsollene, som oftest også utvikles parallellt til Xbox 360/PS3, rett og slett fordi det rent økonomisk ikke gir mening å satse 100% på konsoller som bare har en brøkdel av markedsandelene. Det vil bety at spillene til disse konsollene i stor grad vil være blåkopier av lillebrødrene, men med skarpere grafikk og bedre bildeflyt.

 

Det er først når utviklerne helt og holdent satser på Xbox One og Playstation 4 at vi vil se virkelig revolusjonerende spillopplevelser. Da tenker jeg både på visuelle nyvinninger av den typen Iceblitz snakker om, mens også mer dyptgående endringer i forhold til kunstig intelligens, størrelsen på verdenen, fysikk og dybden i spillmekanikkene.

 

Det er det da man MÅ få seg en Xbox One, PS4 eller PC.

Endret av Jakoozie
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Det er ikke snakk om å tro. Det er snakk om å vite.

Tech og vitenskap bak all gaminggrafikk i dag er tilgjengelig på nett for å lese alt om.

 

Som sagt, om du tror dette vil bli en langt mindre revolusjon enn PS2->PS3 eller ikke noen revolusjon i det hele tatt så er du bare uviten. Det er jo ikke meg det er flaut for, men deg. Men siden du er uviten så kan du naturligvis ikke engang vite hvor feil du tar, hvilket sånn sett gjør at meg og deg aldri vil kunne komme til en felles enighet, uansett hvor overbevisende mine argumenter skulle være.

 

Selv etter det lange innlegget mitt nederst forrige side i tråden så klarer du faktisk å pøse på med noe så dumt som "Den som tror at den grafiske forskjellen fra dagens generasjon til neste blir større enn PS2/Xbox -> PS3/360, kan gå å legge seg.".

 

Ja, dette skrev du faktisk til tross for alle innleggene mine der jeg prøver å forklare hva som vil bli så enormt mye bedre, og hvor mye penger og arbeid som har gått ned i alt dette. MER tid og penger enn hva det kostet feks å gå fra 2D til 3D grafikk. Hoppet fra PS3->PS4 vil være kjempestort, men jeg antar at du er av typen som ikke klarer å se annet enn den helt overfladiske og åpenbare forskjellen. Jeg har respekt for at alle er forskjellige når det kommer til oppfattelsesevne :) Jeg for min del, ser et hav av forskjell mellom PS3 og PS4.

 

EDIT: Og bare for å nevne det, så er det den som kommer med påstanden som har bevisbyrden. Jeg har bevist og lagt til rette for alle mine uttalelser, hvor er dine?

 

Ser du på dette som en gigantisk revolusjon? Virkelig?

Har du bedre eksempler får du komme med dem, side ved side slik jeg har gjort. Så får du stå til rede for den vanvittige og langt overgående revolusjonen PS2-PS3 var fremfor hva PS3-PS4 blir.

 

De tragiske hersketeknikkene kan du bare legge vekk, med mindre du vil fremstå som en komplett idiot.

Bare fordi du er mer opptatt av små detaljer, betyr ikke at majoriteten av gamere kommer til å se en enorm forskjell som man gjorde ved tidligere konsoll-hopp.

Du er stor gutt nå, du må klare å finne dine egne bilder for å sammenligne PS2->PS3?

 

ffx5.jpg

final-fantasy-xiii-20100212091351264.jpg

 

--------------------------------------

 

resident_evil_4_ps2.jpg

resident-evil-5-20070726113942790.jpg

 

--------------------------------

 

308812-gran-turismo-3-a-spec.jpg

granturismo5_229854.jpg

 

---------------------

 

gtaiii_3.jpg

GTA-IV-grand-theft-auto-iv-15673873-1280

 

-----------------------

 

halo%201%20graphics.jpg

e32012_halo4_campaign7.jpg

 

Dette er alle bilder fra forrige generasjon (PS2/Xbox) og nåværende (PS3/Xbox360).

Mulig nextgen får et større hopp rent teknisk(som Jakoozie nevner ovenfor), men å skrive at hvermansen kommer til å se det største visuelle hoppet i det neste konsoll-skiftet blir for dumt.

 

Litt off-topic men jeg mener at grafikken ikke betyr så veldig mye i spill. Så lenge det er gøy så kunne jeg ikke brydd meg om mindre hvordan grafikken er. Er det virkelig så viktig å oppnå fotorealisme i spill?

 

PS: Det Tomb Raider bildet du viser til, er det en remake på høyre side? Hvis ja, er det en totalt latterlig og ikke minst ugyldig sammenligning.

Endret av fluks1
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Jeg husker da Xbox 360 ble lansert og den kritikken den fikk for at grafikken i lanserings spillene ikke var så mye bedre enn første Xbox'en. Diminishing returns var noe folk ropte også dengang, men så ble det stille igjen etter Gears of War kom ut.

La spill utviklerene få litt tid på seg, om en tre års tid har nok pipa fått en annen låt. Selv med 1. generasjons spillene tror jeg nok de fleste gamere, casual og hardcore, kommer til å se en klar forskjell med spill som Infamous SS og The Division.


Jeg sier ikke at diminish returns ikke er en faktor, men det er enormt mye å gå på, ting som gir åpenbare forbedringer.

- bedre belysning, lyseffekter

- betydlig bedre teksturer (og variasjon i teksturene)

- fysikk effekter

- geometri detaljer

Lenke til kommentar

COD har kjørt 60fps siden COD2 på Xbox 360, med unntak av COD3 som kjørte 30fps på PS3. Men dette var pga den bedritne obskure arkitekturen til PS3, og at utviklerene ikke var gode nok (den gangen) til optimalisere for konsollen. Ellers har du jo serier som Gran Turismo og Forza Motorsport som også kjører 60fps. Lit usikker på hvor vidt disse kjører faktisk HD/Full HD eller om det er oppskalerte her også.

Nå vet jeg ikke hvordan det er med de andre CoD spilla,

men Black ops kjører i 1040x608 på 360 og 960x544 på PS3.

Lenke til kommentar

Det kan nok medføre riktighet, akkurat hvilken versjon som kjører hvillken oppløsning, DET skal jeg ikke skryte på meg å ha i huet :p Men jeg vil kanskje gå så langt å påstå, at ingen av COD spillene i dag kjører i HD-oppløsning - ett kompromiss for å holde den herlige 60 fps grensa.

Endret av Mala
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

 

 

Det er ikke snakk om å tro. Det er snakk om å vite.

Tech og vitenskap bak all gaminggrafikk i dag er tilgjengelig på nett for å lese alt om.

 

Som sagt, om du tror dette vil bli en langt mindre revolusjon enn PS2->PS3 eller ikke noen revolusjon i det hele tatt så er du bare uviten. Det er jo ikke meg det er flaut for, men deg. Men siden du er uviten så kan du naturligvis ikke engang vite hvor feil du tar, hvilket sånn sett gjør at meg og deg aldri vil kunne komme til en felles enighet, uansett hvor overbevisende mine argumenter skulle være.

 

Selv etter det lange innlegget mitt nederst forrige side i tråden så klarer du faktisk å pøse på med noe så dumt som "Den som tror at den grafiske forskjellen fra dagens generasjon til neste blir større enn PS2/Xbox -> PS3/360, kan gå å legge seg.".

 

Ja, dette skrev du faktisk til tross for alle innleggene mine der jeg prøver å forklare hva som vil bli så enormt mye bedre, og hvor mye penger og arbeid som har gått ned i alt dette. MER tid og penger enn hva det kostet feks å gå fra 2D til 3D grafikk. Hoppet fra PS3->PS4 vil være kjempestort, men jeg antar at du er av typen som ikke klarer å se annet enn den helt overfladiske og åpenbare forskjellen. Jeg har respekt for at alle er forskjellige når det kommer til oppfattelsesevne :) Jeg for min del, ser et hav av forskjell mellom PS3 og PS4.

 

EDIT: Og bare for å nevne det, så er det den som kommer med påstanden som har bevisbyrden. Jeg har bevist og lagt til rette for alle mine uttalelser, hvor er dine?

 

Ser du på dette som en gigantisk revolusjon? Virkelig?

Har du bedre eksempler får du komme med dem, side ved side slik jeg har gjort. Så får du stå til rede for den vanvittige og langt overgående revolusjonen PS2-PS3 var fremfor hva PS3-PS4 blir.

 

Pipa fikk en annen lyd, eller vent. Ingen lyd i det hele tatt. Snakk om å bæsje på leggen.

Tragikomisk.

Lenke til kommentar

Etter å ha spilt på ps4 i 5-6 uker så testa jeg ps3 for første gang på flere mnd`er i går.
Fytti rakkeren for en nedtur.....ikke bare grafikken men kontrolleren,menyer osv....alt går sirup tregt.
Har nå skjønt at jeg aldri kommer til å spille mere på ps3.....kan like godt selge alle ps3 spill som last of us og uncharted serien :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...