Twinflower Skrevet 24. september 2013 Del Skrevet 24. september 2013 (endret) Hei, Jeg trenger et program som blir en slags mellomting av figurtegning i Word og Autocad. Jeg vil tegne slike saker på en mer sømløs og automatisk måte enn hva jeg fikk til i Word. F.eks vil jeg kunne angi vinkler og lengder noen lunde mer direkte, og gjerne få vektorene til å henge fast i hverandre slik at jeg kan endre magnituder og automatisk se hvordan diagrammet endrer seg. Forslag? Endret 24. september 2013 av Twinflower Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 24. september 2013 Del Skrevet 24. september 2013 Geogebra kan kanskje vere interessant. Det er ein beta-versjon med 3D-støtte og, ser det ut som. Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 24. september 2013 Forfatter Del Skrevet 24. september 2013 (endret) Jeg har geogebra. Det er veldig fint, men det tegner kun kurver etter formler, ikke etter frihånd eller ved valgfri opptegning. Jeg vurderer nesten å gjøre det i Flash for å kunne gjøre det dynamisk. Men først må jeg jo lære meg det.. Edit: Never mind. Ser ut som om jeg kan bruke geogebra likevel Endret 24. september 2013 av Twinflower Lenke til kommentar
arne22 Skrevet 25. september 2013 Del Skrevet 25. september 2013 OpenOffice har vesentlig bedre tegneprogram enn MS Word, men det er ingen automatiske tegnefunksjoner. Adobe Illustrator, Indesig og Flash har også meget gode tegnefunksjoner. (Men ingen automatisk generering av tegninger ut i fra formel.) Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 25. september 2013 Forfatter Del Skrevet 25. september 2013 (endret) OpenOffice har vesentlig bedre tegneprogram enn MS Word, men det er ingen automatiske tegnefunksjoner. Adobe Illustrator, Indesig og Flash har også meget gode tegnefunksjoner. (Men ingen automatisk generering av tegninger ut i fra formel.) Her er hva jeg har klart til nå. Den er ikke helt perfekt enda, men den skal liksom dynamisk vise hvordan en generators operasjonsdiagram endrer seg når man endrer på strømmen (aktiv, reaktiv, retur, import). Der er minst 2-3 feil, og den støtter ikke retureffekt enda. GenChart.ggb Endret 25. september 2013 av Twinflower Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå