DementedAlbino Skrevet 24. september 2013 Del Skrevet 24. september 2013 Tenkte oppdatere serveren her hjemme til 2012R2, men vil gjerne vite hva antivirus som vil virke sammen med denne. Helst ett gratis alternativ. På server 2008R2 har jeg brukt microsoft security essentials, noe som har fungert utmerket og jeg gjerne skulle ha fortsatt med. Men ut i fra hva jeg kan se så har ikke MS noe gratis alternativ for 2012R2? Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 24. september 2013 Del Skrevet 24. september 2013 http://superuser.com/questions/523119/how-do-i-install-windows-defender-mse-on-server-2012 Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 24. september 2013 Forfatter Del Skrevet 24. september 2013 Finner ikke helt svaret jeg er ute etter der. Jeg har funnet flere artikler som sier at Windos Defender skal være inkludert i server 2012R2. Har også lest på flere forum at registeret vedrørende Defender er identisk på W8 og Server. Problemet er at ingen ser ut til å vite hvordan det aktiveres. Lenke til kommentar
RqO Skrevet 24. september 2013 Del Skrevet 24. september 2013 MBAM? Likte MSE før, men sluttet med det pga jeg er paranoid og MS har vært veldig greie med NSA. 1 Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 24. september 2013 Forfatter Del Skrevet 24. september 2013 (endret) Leste grundigere på linken som ble lagt ut lengre oppe og kan se ut som jeg leste litt for raskt tidligere. For andre som skulle være ute etter Antivirus til Server 2012R2 så kan jeg si at linken nevner en trial utgave av MS End Point Protection 2012. Inkludert der finner en fullversjon av scepinstall, som skal være Server utgaven av MSE. System Center 2012 Endpoint Protection. Se om jeg får testet om dette går som ønsket senere og at det faktisk inneholder antivirus som jeg ønsker. Endret 24. september 2013 av svortevik Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 24. september 2013 Forfatter Del Skrevet 24. september 2013 (endret) Det er dessverre ikke mulig å installere via kompatibilitetsmodus for andre OS, men til slutt fant jeg en måte å få lagt det inn på. Via ledetekst brukte jeg følgende kommando for å få det installert: scepinstall /disableoslimit Så om andre har samme problem så finner dere løsningen i denne tråden:-) Endret 24. september 2013 av svortevik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå