as. Skrevet 24. september 2013 Del Skrevet 24. september 2013 (endret) Hei. Jeg er på utkikk etter et lydanlegg som kan brukes til lydavspilling gjennom pc/tablet/mobil, samt til tv-bruk. Imidlertid er jeg ganske uerfaren når det gjelder lyd, men har tittet litt på denne pakken som jeg finner interessant: http://www.hifiklubben.no/Products/nad-c316bee-dali-zensor-1-qed-uplay-stereoanlegg-61688/ Spørsmålet mitt er om jeg kan koble tven til forsterkeren, og i så fall hva slags kabler trengs? Endret 24. september 2013 av as. Lenke til kommentar
madammim Skrevet 24. september 2013 Del Skrevet 24. september 2013 Linken din virker ikke. Ser ut som det skal være en NAD c316, og den har mulighet for å koble TV til gjennom vanlig phono/linjeinngang. Det kommer uansett an på hvilken TV det er og om den har phono ut. Kanskje du har en egen tuner? Disse har som regel "alt" av utganger. Lenke til kommentar
Pop Skrevet 24. september 2013 Del Skrevet 24. september 2013 (endret) Jeg vil være svært overrasket om hverken tv eller dekoderen/tuneren din ikke har line out. Det som er mest synd er at Nad c316 ser ikke ut til å ha digital inn, noe mange dekodere kan levere på. Men uansett vil du få en fin oppgradering med Zensor1 ift tv-høyttalerne. De er en anelse tam i bassen, men likevel bedre enn de fleste andre i den størrelsen. Sub blir et fint supplement etter hvert. Endret 24. september 2013 av Pop Lenke til kommentar
as. Skrevet 24. september 2013 Forfatter Del Skrevet 24. september 2013 Lenken skal nå være i orden! Tusen takk for svar. Saken er den at jeg skal flytte om en uke, og får da Get-dekoder til TV-en (relativt ny tv). Jeg er ikke sikker på hvordan koblingene kommer til å gå? Ellers med et budsjett på 5000,-, hva er alternativene? Lenke til kommentar
madammim Skrevet 24. september 2013 Del Skrevet 24. september 2013 Tilkoblingen burde gå relativt greit, både fra en relativt ny TV og en GET-dekoder. I verste fall må du via en scart - phono overgang, vil jeg tro Lenke til kommentar
Pop Skrevet 24. september 2013 Del Skrevet 24. september 2013 Lenken skal nå være i orden! Tusen takk for svar. Saken er den at jeg skal flytte om en uke, og får da Get-dekoder til TV-en (relativt ny tv). Jeg er ikke sikker på hvordan koblingene kommer til å gå? Ellers med et budsjett på 5000,-, hva er alternativene? Alternativene er gjerne de surroundpakkene som du får overalt nå. Mini høyttalere med sub, som funker greit til film, men til musikk er det heller tragisk spør du meg. Lite engasjerende musikklyd, evt overkompenserende til tusen, så du blir sliten og lei etter 20 min. Ok forsterker med kurante høyttalere er veien, er min mening. Med litt flaks finner du flere igjen av JBL-suben som Soundgarden nettopp hadde tilbud på (995,-). Burde utfylle nad+zensor pakken fint. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 24. september 2013 Del Skrevet 24. september 2013 Ellers med et budsjett på 5000,-, hva er alternativene? Vurder en Sonos Playbar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå