Gå til innhold

Den mest rettferdige skatten?

Jarmo

Anbefalte innlegg

Spar meg for denne påtatte forferdelsen. Det er åpenbart snakk om pengene her, de aller fleste opplever at foreldrene dør, det er en del av livet. Om man får penger i arv er flaks eller uflaks, noen får det, noen får det ikke.

AtW

Kalde og kyniske sosialister som slenger om seg med sine egne fordommer samt andre ite hyggelige bemerkninger om andre burde etter min mening vært sperret inne.

Hva kan vel du vite om denne såkalte "påtatte forferdelsen" min ?

Det bør være slutt på at ondskapsfulle sosialister skal få gå omkring å mistenkeliggjøre andre og tillegge dem alle slags skumle hensikter, mens de forherliger seg selv.

Det er forøvrig ikke bare snakk om pengene, for det er et faktum at de fleste helst så at foreldrene ikke døde og at de ikke arvet.

Men når dette likevel skjer, så er arven et lite plaster på såret, og på en måte som en erstatning for de etterlatte.

Vi har også det faktum at foreldrene sliter hele livet med å legge opp en formue bla for å ha noe å etterlate sine barn for å sikre dem.

Disse pengene og eiendommene er betalt skatt av opptil flere ganger, både inntektskatt,eiendomsskatt, formueskatt og renteskatt.

Så dine meninger om dette er fremdeles forkastelig, og jeg konstaterer at du fortsetter å fornærme og såre for å prøve å rettferdiggjøre dine meninger.

Og det gjør det bare enda verre.

Endret av Baltazar94
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Saken er følgende: Alle kommer til å dø, inkludert foreldrene dine. Det ligger i sakens natur mtp. alder at foreldrene til de aller, aller fleste kommer til å dø før ungene sine. Der er det ingen forskjell på fattig og rik. Det som er flaks er at noen har foreldre med mye penger, andre har foreldre med lite penger. Dette kan ikke tilskrives individet selv, men et annet individ (som man riktignok har tett tilknytning til). Det er altså noe utenfor deg som avgjør om du arver eller ikke (og det er ikke hvorvidt foreldrene dine dør, for det gjør de alle), ergo er det fra ditt perspektiv flaks.

Spar oss for øvrig for krenkelsesonanien din, den er patetisk. Generelt sett kunne du tjent mye på å droppe alle adjektivene. Meningene dine står ikke sterkere bare fordi du kaller folk for stygge ting.

Endret av Herr Brun
Lenke til kommentar

Saken er følgende: Alle kommer til å dø, inkludert foreldrene dine. Det ligger i sakens natur mtp. alder at foreldrene til de aller, aller fleste kommer til å dø før ungene sine. Der er det ingen forskjell på fattig og rik. Det som er flaks er at noen har foreldre med mye penger, andre har foreldre med lite penger. Dette kan ikke tilskrives individet selv, men et annet individ (som man riktignok har tett tilknytning til). Det er altså noe utenfor deg som avgjør om du arver eller ikke (og det er ikke hvorvidt foreldrene dine dør, for det gjør de alle), ergo er det fra ditt perspektiv flaks.

Spar oss for øvrig for krenkelsesonanien din, den er patetisk. Generelt sett kunne du tjent mye på å droppe alle adjektivene. Meningene dine står ikke sterkere bare fordi du kaller folk for stygge ting.

Alle vil nok dø før eller senere, men det er ikke det som er problemet. Problemet er slike kalde og kyniske folk som deg selv og diversse andre her, som ikke har noen som helst menneskelige følelser eller sans for rettferdighet, men bare slavisk og bevisstløst følger ideologien og kynisk bruker andre mennesker som brikker i et spill.

Hvorfor kan du ikke fatte og forstå at noen kan føle seg fornærmet og krenket pga at dere ønsker at staten skal stjele alt fra dem ?

Det er jo nettopp fordi dere ikke eier menneskelie følelser og ikke har noen sans for rettferdighet.

I klartekst så er beskjeden sosialistene gir til folket "gi oss alt du har av verdier, så skal vi avgjøre hva du har behov for eller om du har behov for noe"

Dette er sosialistenes perverse oppfattelse av hva rettferdighet er.

Jeg har forøvrig ikke kalt noen for noe som helst, jeg sier bare sannheten.

At jeg har kalt noen for "stygge ting" er kun en påstand fra deg.

Jeg har brukt harde ord for å beskrive sosialister, men dette er ikke noen "stygge ord"

Dette er sannheten, og for å beskrive sannheten om sosialister og sosialisme, så må man nødvendigvis bruke de riktige ordene.

Det gjør selvsagt vondt å høre sannheten for sosialister som tror så godt om seg selv. Men det kan ikke jeg ta hensyn til.

Sosialister tar jo heller ikke hensyn til andre mennesker når de strør om seg med karakteristikker, mistenkeliggjøring, fornærmelser og stygge ord som rasister ol som de slenger ut i verste mening for å såre debattmotstanderen mest mulig og bruker mot alle som mener noe annet enn dem selv, eller sier dem imot på noen måte.

Mine foreldre er forøvrig døde, og det er bla. derfor jeg reagerer så sterkt på vegne av meg selv og andre som er i samme situasjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...