Gå til innhold

reisepartner(e)?

Ellie91

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Reisepartnere finner man over alt, på togstasjoner og flyplasser. Se etter folk som ser ut som deg.

Tips? Begynn med land som har kulturer relativt lik vår egen. Japan har en helt forskjellig kultur, og du vil kanskje ikke få så mye ut av det som du kunne. Mexico er kjent med amerikansk kultur, som er forskjellig, men ikke helt ulik vår egen(mange like verdisyn). Hold deg unna "skjulte perler" i sære land. Det er fryktelig dyrt. Noe turisme er bra for uerfarne. Jeg mener ikke at du skal holde deg til turistmaskinen Hellas, men hold deg unna Sør-Sudan, Eritrea o.l. til å begynne med.

Denne fyren har vært på mange rare steder, bli inspirert: http://haglundsblogg.blogspot.no/

Sjekk http://www.landsider.no/traveladvice/ før du reiser. I enkelte land må du ha spesiell reiseforsikring for at den skal gjelde.

Lenke til kommentar

er egentlig veldig få steder i verden hvor det er vanskelig og reise nå tildags, japan er veldig lett selv for totalt uerfarene, det er soppas moderne, har hosteler i alle byer hvor det er ting for turister,

mexico er ekstremt lett, selv uten og kunne spansk

kina er det samme, ekstremt lett uten og kunne et ord kinesisk

alt kommer ann på personen som reiser

alle land kan gjøres billig, uansett hvor i verden man er, det kommer ann på deg selv og din tolmodighet

man har også selvfølgelig noen "litt vanskelig" land, MEN uansett hvor man er finnes det folk som vil hjelpe og kan noe engelsk, MEN veldig mye kommer ann på kropspråket du har i situasjonen du er i

Lenke til kommentar

Tenker selv på å reise til litt mer eksotiske plasser som Laos og Vietnam eller Cuba. Kanskje til og med Nord Korea. Rare land som kanskje blir ganske så forandret om noen år. Det jeg bekymrer meg mest for er sykdommer og infeksjoner, samt korrupsjon og myndigheter og folk som ikke er helt til å stole på. Sikkert lurt å gå sammen med en eller flere på sånne turer.

Her er en hjelpsom video for hvordan å reise billig også:

Lenke til kommentar

Det å reise alene er null problem.

Har reist en mnd. i europa og to og en halv i Australia + litt i Indonsia alene.

Du blir kjent med så sykt mye folk, og ting blir mye lettere, spesielt når det kommer til planlegging, fordi det er ikke like nødvendig å planlegge så mye. Jeg ble med på ting som skjedde der og da og andre jeg møtte skulle. Du kan ta ting i helt ditt eget tempo. Når andre hadde tidsskjema å følge så de bare hadde 2 dager å bli i byen, tok jeg meg gjerne tid til en uke hvis jeg likte det der og droppet heller et annet sted.

Og bare så du vet det, så traff jeg like mange jenter som reiste alene som gutter, så det er ikke noe å være redd for.

Da jeg reiste bort så var det like mye gutta her hjemme som sa at de aldri hadde turt eller klart å reise alene. Det er bare å være selvstendig.

Når det er sagt, så er det lett å bli litt lat, du kan ende opp med å ikke gidde å lage ordentlig mat hele tiden, og kanskje blir stuck på ett eller annet sted du liker deg veldig godt litt for lenge.

Jeg synes alle burde prøve å reise alene en gang backpacker-style, greit nok, jeg innser at det kanskje ikke er for alle, men hvis du fortsatt ikke liker det etter et par uker, så er det jo bare å fly hjem. Da har du ihvertfall prøvd å utfordre deg selv.

Endret av multisync
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har reist mye alene i europa så d er null stress. Tenkte vell mer noen åplanlegge en tur med... e kjekt å bli kjent med nye folk:-) hodtels e ikke så dumt nei!

Ulempen blir jo at du ikke kjenner personen noe særlig først og hvis du "låser" deg til en tur med denne personen og dere ikke går så godt sammen så er det jo kjedelig. Da er det enklere å finne noen du kan treffe et sted på reisen hvis man er så heldig å finne det.

Lenke til kommentar

Ulempen blir jo at du ikke kjenner personen noe særlig først og hvis du "låser" deg til en tur med denne personen og dere ikke går så godt sammen så er det jo kjedelig. Da er det enklere å finne noen du kan treffe et sted på reisen hvis man er så heldig å finne det.

er det som er best med og reise alene, man låser seg aldri til noen av de man møtter som om man reiser med noen hjemme i fra, det er aldri noe problem og finne noen og reise med uansett hvor i verden man er, reiser nesten altid fra norge alene men går sjelden mere enn noen timer på nytt sted før man har truffet noen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...