Intel2Duo Skrevet 23. september 2013 Del Skrevet 23. september 2013 Hei. Trenger nå en ny vaskemaskin, og det er jo en hel jungel å velge imellom. Har dere noen tips til hva jeg burde gå for? Jeg har egentlig blitt veldig glad i Hotpoint Ariston, hva annet burde jeg se på? Eneste kriterie er vel at maskinen ikke trenger koste mer enn maks 8000 kroner. Jeg vil heller ikke ha en "kombi-maskin" med både vask og tørk. Noe mer jeg burde ha som kriterier, så dere kunne hjulpet enda mer til? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 23. september 2013 Del Skrevet 23. september 2013 Det er to ting som er viktige når man skal kjøpe vaskemaskin, vi kan gjerne kalle det de to T-ene. Tysk og Tungt. Miele, Siemens, Bosch, AEG. Lenke til kommentar
Intel2Duo Skrevet 23. september 2013 Forfatter Del Skrevet 23. september 2013 Jeg burde vel ha børsteløs motor i disse dager? Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 24. september 2013 Del Skrevet 24. september 2013 Jeg har egentlig blitt veldig glad i Hotpoint Ariston, hva annet burde jeg se på?Hva Ariston står for i dag vet jeg ikke, men historisk sett er det et av de merkene med dårligst rykte. Eneste kriterie er vel at maskinen ikke trenger koste mer enn maks 8000 kroner. Jeg vil heller ikke ha en "kombi-maskin" med både vask og tørk.Hvis du skal ha kvalitet og lang levetid så burde du se etter Miele. Normalt ligger de over antydet pris, men det er stadig tilbud hos de store kjedene. Et annet alternativ er Asko. En liten produsent med litt spesielle løsninger og er vel statistisk det merket som er nærmest Miele i levetid. Ellers så er de fleste kjente merker grei kvalitet hvis du holder deg unna de billigste modellene. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 24. september 2013 Del Skrevet 24. september 2013 (endret) Det er to ting som er viktige når man skal kjøpe vaskemaskin, vi kan gjerne kalle det de to T-ene. Tysk og Tungt. Miele, Siemens, Bosch, AEG. Enig at "Tysk og Tung" er best, men tar vi det bokstavlig så blir det bare Miele nå. De andre er ikke like tunge lenger, og eneste tilknytning til Tyskland er merket og delvis produktutvikling. AEG er produsert i Italia eller Polen sammen med Electrolux og Zanussi, men bedre spesifisert. Siemens og Bosch har muligens et par tyske modeller igjen (er tydlig merket Made in Germany) ellers så er det vel spansk eller tyrkisk produksjon. Endret 24. september 2013 av Mr D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå