Gå til innhold

[Løst] Trenger hjelp med oppgradering

Anbefalte innlegg

Hei!

Det nærmer seg bursdagen min/jul, og vis jeg får nok penger, hadde det vært fint å oppgradere pc'n min. Jeg har tenkt på ett nytt skjermkort og muligens en SSD, men da jeg er kun 13 år og ikke har peiling på dette, må jeg spørre noen som har peiling på dette, da jeg har bestilt feil ting fra nettet før, og vil helst ikke oppleve det igjen.

Noe av specsene mine nå er som følgene:

CPU: AMD FX 8350

HK: 990FXA-GD80

GPU: EVGA Geforce gtx 570

PSU: Silver Power SP-SS500 500W

Minne: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB

Jeg har nylig installert/kjøpt hovedkortet og CPU'en.

Jeg har tenkt å oppgradere skjermkortet, da det begynner å bli noe utdatert.

Tenkte på http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=759548, men har ingen anelse, som sagt.

Tenkte også på SSD. Da blir det nok Samsung 840 128GB.

------------------------------------------------------------------------------------------

Da kommer spørsmålene mine:

1. Burde jeg først og fremst kjøpe nytt skjermkort eller SSD?

2. Er det noe bedre skjermkort/ssd jeg burde ha kjøpt enn det jeg har nevnt?

3. Trenger jeg en ny PSU, vis jeg får et nytt skjermkort og evt. hvilket? (Til samme pris)

4. Burde jeg oppgradere noe annet, som jeg ikke har nevnt?

-----------------------------------------------------------------------------------------

Setter stor pris på alle slags svar! :D

Mvh,

Balder :)

Endret av ReZaptor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Det nærmer seg bursdagen min/jul, og vis jeg får nok penger, hadde det vært fint å oppgradere pc'n min. Jeg har tenkt på ett nytt skjermkort og muligens en SSD, men da jeg er kun 13 år og ikke har peiling på dette, må jeg spørre noen som har peiling på dette, da jeg har bestilt feil ting fra nettet før, og vil helst ikke oppleve det igjen.

Noe av specsene mine nå er som følgene:

CPU: AMD FX 8350

HK: 990FXA-GD80

GPU: EVGA Geforce gtx 570

PSU: Silver Power SP-SS500 500W

Minne: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB

Jeg har nylig installert/kjøpt hovedkortet og CPU'en.

Jeg har tenkt å oppgradere skjermkortet, da det begynner å bli noe utdatert.

Tenkte på http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=759548, men har ingen anelse, som sagt.

Tenkte også på SSD. Da blir det nok Samsung 840 128GB.

------------------------------------------------------------------------------------------

Da kommer spørsmålene mine:

1. Burde jeg først og fremst kjøpe nytt skjermkort eller SSD?

2. Er det noe bedre skjermkort/ssd jeg burde ha kjøpt enn det jeg har nevnt?

3. Trenger jeg en ny PSU, vis jeg får et nytt skjermkort og evt. hvilket?

4. Burde jeg oppgradere noe annet, som jeg ikke har nevnt?

-----------------------------------------------------------------------------------------

Setter stor pris på alle slags svar! :D

Mvh,

Balder :)

Lenke til kommentar

Trenger du oppgradere da? og med http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=759548, ikke rare oppgraderingen. Hva slags oppløsning kjører du på?

Da ville jeg heller gått for en ssd, men er ikke så mye å hente i det vist jeg tipper rett angående bruken din.

Hva med å skaffe en god kjøler å klokke prosessoren din litt?;-)

Tusen takk for ditt svar.

Er ikke sikkert at det er riktig, men tror 1920x1080.

Ja, kanskje det :-) Skal søke opp litt imorgen, fordi atm sitter på mobil.

Lenke til kommentar

Tusen takk for ditt svar.

Er ikke sikkert at det er riktig, men tror 1920x1080.

Ja, kanskje det :-) Skal søke opp litt imorgen, fordi atm sitter på mobil.

Strengt tatt så trenger du ikke oppgradere, skal du få en skikkelig oppgradering så kommer det til å koste langt mere en ytelsen du får igjen for å si det sånn. Jeg ville heller gått for å klokke den prosessoren, også kan du jo kansje gå for nytt skjermkort, men, hva er egentlig poenget når du har 570 og kun kjører 1080p.. Om et år får du et betraktelig bedre kjøp... Denne pcen kommer til å kjøre Bf4 på 1080p meget fint for å bruke det eksempelet.

En "skikkelig" oppgradering ville innebære utbytting av hk,cpu og gpu og ville ikke gi deg nok tilbake i mine øyne, kontra prisen. Det du har yter da meget godt, klokk, prosessoren, kjøler kan du ta med deg til neste data! Klokk skjermkortet ditt også foresten;-) http://event.msi.com/vga/afterburner/ Les på forumet angående klokking av cpu, send meg en meld vist det er noe du lurer på. Men det meste er allerede "dekket" fra før, og du lærer mye av å lete deg frem til svarene. Det sitter bedre på den måten;-)

Endret av ArlionMajere
Lenke til kommentar

Strengt tatt så trenger du ikke oppgradere, skal du få en skikkelig oppgradering så kommer det til å koste langt mere en ytelsen du får igjen for å si det sånn. Jeg ville heller gått for å klokke den prosessoren, også kan du jo kansje gå for nytt skjermkort, men, hva er egentlig poenget når du har 570 og kun kjører 1080p.. Om et år får du et betraktelig bedre kjøp... Denne pcen kommer til å kjøre Bf4 på 1080p meget fint for å bruke det eksempelet.

En "skikkelig" oppgradering ville innebære utbytting av hk,cpu og gpu og ville ikke gi deg nok tilbake i mine øyne, kontra prisen. Det du har yter da meget godt, klokk, prosessoren, kjøler kan du ta med deg til neste data! Klokk skjermkortet ditt også foresten;-) http://event.msi.com/vga/afterburner/ Les på forumet angående klokking av cpu, send meg en meld vist det er noe du lurer på. Men det meste er allerede "dekket" fra før, og du lærer mye av å lete deg frem til svarene. Det sitter bedre på den måten;-)

Beklager for ekstremt treigt svar. Da bare lar jeg systemet mitt være som det er 1 år til :) Da setter jeg denne som løst.

Lenke til kommentar

Beklager for ekstremt treigt svar. Da bare lar jeg systemet mitt være som det er 1 år til :) Da setter jeg denne som løst.

Det ville jeg strengt tatt ha gjort ja. Jeg regner ikke med du har merket at dataen går for seint enda heller,hehe.

Men som sagt, en god kjøler er jo alltid noe å ha, cpu en din lar seg klokke ganske bra, og kjøleren kan du ta med på neste build...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...