pckissomtrengerhjelp Skrevet 23. september 2013 Del Skrevet 23. september 2013 Hei, mitt navn er Kevin og jeg skal kjøpe pc deler til en spille pc og jeg har en nettside der jeg skal kjøpe det fra kan dere som leser dette se på nettsiden og skrive hva dere ville ha valgt til en spille pc? gå inn her: http://www.digitalimpuls.no/ Lenke til kommentar
Mysterious Skrevet 23. september 2013 Del Skrevet 23. september 2013 Er dette reklame? Lenke til kommentar
martin1d Skrevet 23. september 2013 Del Skrevet 23. september 2013 (endret) Corsair Obsidian 650D Midi Tower Sort Cooler Master Silent Pro Gold 550W PSU AMD FX-8320 8-Core Processor Corsair H55 Hydro Series CPU Kjøler Gigabyte GA-970A-D3P, Socket-AM3+ Kingston DDR3 HyperX PnP 1866MHz 8GB Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 Samsung DVD Writer, SH-224DB Kingston SSDNow V300 120GB 2.5" OEM Seagate Barracuda® 1TB noe slikt om de har. eller noe slik http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10796 Endret 24. september 2013 av Dysfunctional Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 24. september 2013 Del Skrevet 24. september 2013 (endret) Heisann Har du noe fra før ? Tenker på Skjerm, mus, tastatur osv ? Men skal mekke en liste til deg jeg Men veldig dyrt på digital impuls da, anbefaler deg å heller kjøpe en annen plass. Men lager nå liste der i fra siden det var der du ville handle Her under kommer handlelisten Er uten skjerm, mus og tastatur. Endret 24. september 2013 av sveibuen Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 24. september 2013 Del Skrevet 24. september 2013 (endret) AMD passer ikke inn i "spill-PC, budsjett 14 k". Angående kabinett så finnes det mye billigere og samtidig veldig gode kabinetter. Fractal Design Arc eller Define er meget bra. Strømforsyning er en annen sak, med såpass høyt budsjett kan du enten kjøpe skikkelig kvalitet og gå for Corsair RM eller Fractal Design Newton (enda bedre). Førstnevnte kan sammenlignes med HX-serien og er laget for å gi lite støy og er 80 Plus Gold-sertifisert. Newton er Platinum-sertifisert og veldig hay effektivitet og kvalitet, i tillegg stillegående! Grunnen til at jeg nevner Newton fremfor AX-serien til Corsair er hovedsaklig pris og det faktum at Newton er skikkelig god! Med god strømforsyning holde den lenge, gir maskinen stabil strøm uten å bråke, og du kan bruke den i din neste PC (eller bare veldig lenge i den du kjøper nå). Angående hovedkort så tenker jeg noe à la Asus Z87-Pro, men Gigabyte er også bra. ASRock trenger heller ikke å være et dårlig valg. Intel Core i5-4670K gir mye for pengene og kan overklokkes. Skal det overhode ikke overklokkes, og en ikke vil ha mulighet for å skvise ut ekstra (gratis) ytelse i fremtiden, så kan en spare et par hundre kroner med å gå for i5-4670. Men igjen, budsjettet er høyt nok. Kjøler er greit å ha. Cooler Master Hyper 212 Evo er en billig kjøler som gir mye for pengene. Vil en ha noe bedre kan en gå for Noctua NH-U12S eller NH-D14. Førstnevnte har nyere vifter, men sistnevnte er eit beist og takler mye varme selv om du har viftene på lav hastighet. Så i slike situasjoner kan det godt tenkes at NH-D14 er stillere. Vil ikke anbefale vannkjøling med mindre du kjøper skikkelige saker, og har skikkelige vifter. Det koster. Hvorfor ikke vannkjøling? Fordi luftkjølere er såpass billige, gode og stillegående at du må opp i pris før vannkjøling blir like stillegående for samme kjøleevne. Skjermkort, skal en kjøpe idag er Asus eller MSI et godt valg, og da nærmere bestemt Geforce GTX 770 f.eks. eller 780 hvis en vil ha høyere FPS. Men det er rett før nye skjermkort fra AMD kommer, og det kan godt hende en kan snappe opp en fin deal hvis man ikke trenger ny PC med en gang. Minne, finnes mye forskjellig. Crucial Sport eller Corsair Vengeance low profile om du vil ha noe billig. Førstnevnte var veldig billig sist jeg sjekket og er gode moduler. Er greit å kjøpe 8 GB-moduler, men også 2 stk. Hvis en ikke vil ha 16 GB minne, gå heller for 2x4 GB. Minneprisene vil bare stige fra nå av, husk det. Vær også obs med at NH-D14 ikke støtter alle minnemoduler (fordi den er så gigantisk og mandig), så sjekk kompatibelhetslisten (google "NH-D14 ram compatibility"). SSD er noe jeg sterkt anbefaler! Billige alternativer er Kinston SSDNow V300, Samsung 840 (eller 840 EVO). Samsung er best her, men V300 fungerer flott den også. Levetiden er ikke den beste på disse, men det vil ta mange, mange år før dette merkes! Vil du uansett ha bedre kvalitet kan en gå for noe som Intel 33/335 (ta den billigeste) eller SanDisk Ultra Plus (som er billig for tiden). SanDisk har (i likhet med Intel og Samsung) god kvalitet og pålitelighet, men er litt bedre enn Intel sine for øyeblikket. Samsung 840 EVO er kanskje den med best ytelse i dette prisområdet. Skal man ha skikkelig badass SSD kan en se på SanDisk Extreme II (2-eren), eller Samsung 840 Pro som jeg tror eg billigere. Hvis 840 Pro er billigere, ta den, fordi den er litt bedre. Harddisk er greit hvis en skal lagre data, og for å ikke fylle opp SSD-en for mye. Seagate Barracuda er billige. Ikke den nyeste generasjonen, men dette skal ikke ha for mye å si. Gikk bare raskt gjennom dette, er altfor lat til å legge til linker og lister, beklager. Men sjekk ut SuperSmart også, de drives (eies?) av Digital Impuls. Vet ikke helt hvorfor det skal handles akkurat derfra, men er bra at ikke alle handler fra Komplett heller. Endret 24. september 2013 av Stian Aarskaug Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 24. september 2013 Del Skrevet 24. september 2013 (endret) Er dette reklame? Det er lov å ha en foretrukket butikk å kjøpe på uten at det trenger å være reklamering. Jeg brukte selv komplett.no når jeg nettopp kjøpte ny pc, selv om jeg sikkert kunne fått det billigere ved å bruke prisjakt. Jeg regner med at trådstarter bor i nærheten av en av digitalimpuls sine fysiske butikker i Oslo og Trondheim, og at det er grunnen til valget å kjøpe der. Det som ikke er greit er at du starter 2 tråder med samme emne. Regner med at en moderator snart stenger en av dem. Endret 24. september 2013 av Kron Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 24. september 2013 Del Skrevet 24. september 2013 Det er lov å ha en foretrukket butikk å kjøpe på uten at det trenger å være reklamering. Jeg brukte selv komplett.no når jeg nettopp kjøpte ny pc, selv om jeg sikkert kunne fått det billigere ved å bruke prisjakt. Mulig det er litt snikreklame, men det er relevant for tråden, så vi lar det gå. Til trådstarter: Det holder med å lage en tråd. Flyttet over ett svar som du fikk i fra andre tråden over hit. Lenke til kommentar
Axzevos Skrevet 24. september 2013 Del Skrevet 24. september 2013 Hei, mitt navn er Kevin og jeg skal kjøpe pc deler til en spille pc og jeg har en nettside der jeg skal kjøpe det fra kan dere som leser dette se på nettsiden og skrive hva dere ville ha valgt til en spille pc? gå inn her: http://www.digitalimpuls.no/ Hei, klarer du å vente et par dager? AMD skal ha pressekonferanse til sine nye GPU serie imorgen. Her er link: http://www.youtube.com/watch?v=bHfmM6QYWNM Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå