Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Liker å tenke hvordan haters er nice.

Å ja, jeg ser irionien i det statemante.

EDIT: Om man går ut for å faile, og failer, så har man vunnet. Failer man med å faile, er det dobbel feil, som igjen er en win. Tror forsåvidt det ikke er en bra leveregel, men fortsatt ganske artig å tenke på.

Men det blir egentlig ikke et paradoks, ettersom du fortsatt har failet på tingen du ville faile på. Det var hele fail-prosjektet du vant, men den hadde du heller ingen intensjon om å faile.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men det blir egentlig ikke et paradoks, ettersom du fortsatt har failet på tingen du ville faile på. Det var hele fail-prosjektet du vant, men den hadde du heller ingen intensjon om å faile.

True, men å være en av mangfoldige andre "imponerere" fungerer heller ikke. Elsker dette sitatet fra en eller annen bok (har ikke lest boka enda).

"Nothing being more important than anything else, a man of knowledge chooses any act, and acts it out as if it matters to him. His controlled folly makes him say that what he does matters and makes him act as if it did, and yet he knows that it doesn't; so when he fulfills his acts he retreats in peace, and whether his acts were good or bad, or worked or didn't, is in no way part of his concern."

Om man slutter å bry seg om resultatet vil man heller ikke kunne bli skuffet.

EDIT: Om man prøver å imponere, så ødelegger det for fokuset på hva man egentlig prøver på, og om man prøver å imponere, faile eller noe annet manipulativt vil det være lite produktive mål i seg selv, men om noe imponerende, noe som failer eller noe annet manipulativt oppstår på grunn av det "høyere" målet man har, har det ikke noe å si.

Kan være en skummel tankegang, men selv tror jeg veldig sterkt på ikke-vold.

Endret av Kun10kr
Lenke til kommentar

Tror nøkkelen til mye her i verden er å fokusere langsiktig innenfor enkelte områder, og prøve å gjøre noe produktivt for å nærme seg målet, så ofte som mulig. Og så lenge man fortesetter å jobbe mot målet, vil man komme inn på stien for "the journey (of life)", da det man prøver på er imponerende, men samtidig veldig vanskelig å oppnå. Man vil få livets lærepisk pisket i tryne med jevne mellomrom, men så lenge man nærmer seg målet, vil det også skje mye bra, og man må nesten bli et nytt (og bedre) menneske i prosessen. Så når målet (kanskje) blir nådd i framtiden, så er ikke lenger målet viktig, da den du har blitt i prosessen er den egentlige gaven.

Når det kommer til stykket tror jeg, det å tro på "the journey (of life)" på en måte er som å tro på gud. Kanskje vi alle har litt gud (og djevel) i oss?

Endret av Kun10kr
Lenke til kommentar

Jeg trodde faktisk at alt menn noen gang har gjort her i verden, det kan være musikk/malerier/bygninger osv som er laget, eller ting slik som både kriger og religioner, in the end, er for å få seg kvinnfolk, da det er en biologisk forutsetning for å kunne føre genene videre.

Filosofi bør også kunne inkludere biologi.

Lenke til kommentar

Jeg trodde faktisk at alt menn noen gang har gjort her i verden, det kan være musikk/malerier/bygninger osv som er laget, eller ting slik som både kriger og religioner, in the end, er for å få seg kvinnfolk, da det er en biologisk forutsetning for å kunne føre genene videre.

Hvorfor trodde? Hva har fått deg til å ombestemme deg?

Lenke til kommentar

Verden er så farlig, at det ikke er vits å være redd.

Høres kanskje litt dumt ut, men gir (for meg) en del mening. Man kan ikke være redd for alt mulig, og det farligste vi omgås daglig er trafikken og usunn livstil, så hvorfor være redd for noe i det hele tatt? Nå tror jeg forsåvidt at frykt er et bra verktøy, men det kan bli veldig "overveldene".

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke det er for å få seg kvinnfolk. Heller fordi menn har en ustoppelig trang til å bygge eller skape noe. Men, kvinner er uten tvil en fantastisk inspirasjonskilde

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke det er for å få seg kvinnfolk. Heller fordi menn har en ustoppelig trang til å bygge eller skape noe. Men, kvinner er uten tvil en fantastisk inspirasjonskilde

Kanskje :p .

Føler det er litt slik at menn og kvinner ikke kan være konkurrenter, og at vi har en naturlig dragning mot hverandre. Femenin og maskulin energi som finner sammen, og helt nødvendig for å bringe genene videre.

EDIT: Kanskje homofile har "skjønt" noe vi andre ikke har "skjønt", og har lurt biologien trill rundt. Om man er åpen homofil så må man faktisk gi en god del faen, og jeg tror mange som er åpen homofil har det sykt awesome.

Endret av Kun10kr
Lenke til kommentar

Føler det er litt slik at menn og kvinner ikke kan være konkurrenter, og at vi har en naturlig dragning mot hverandre. Femenin og maskulin energi som finner sammen, og helt nødvendig for å bringe genene videre.

Problemet med dette er at vi har et eksempel på at det ikke er tilfellet; feminisme.

Verden er så farlig, at det ikke er vits å være redd.

Høres kanskje litt dumt ut, men gir (for meg) en del mening. Man kan ikke være redd for alt mulig, og det farligste vi omgås daglig er trafikken og usunn livstil, så hvorfor være redd for noe i det hele tatt? Nå tror jeg forsåvidt at frykt er et bra verktøy, men det kan bli veldig "overveldene".

Rasjonell frykt vill alltid statistisk sett være nyttig, irrasjonell frykt vil alltid statisktisk sett være unyttig. Frykt er ett verktøy du bare å lære å bruke så er det ikke vanskelig å se hvordan det fungerer.

Igjen vil jeg oppfordre deg til å tenke gjennom ting før du poster dem...

Lenke til kommentar

Problemet med dette er at vi har et eksempel på at det ikke er tilfellet; feminisme.

Kanskje feminisme øker konkurransen mellom kjønnene fordi, en mann ikke består av 100% maskulin energi, og en kvinne ikke består av 100% femenin energi.

Rasjonell frykt vill alltid statistisk sett være nyttig, irrasjonell frykt vil alltid statisktisk sett være unyttig. Frykt er ett verktøy du bare å lære å bruke så er det ikke vanskelig å se hvordan det fungerer.

Jepp, men etter mine erfaringer, kan man overbevise seg selv om at de sykeste ting kan være rasjonelt. Og jeg vil nesten gå så langt som at alt vi noen gang har gjort, har vi gjort av en rasjonell grunn, da det var en rasjonell grunn bak at vi gjorde det i utgangspunktet.

Igjen vil jeg oppfordre deg til å tenke gjennom ting før du poster dem...

Jeg har tenkt igjennom alt jeg skriver, ellers hadde jeg ikke skrevet det.
Lenke til kommentar

Jeg så en video på nettet hvor en kar sa; tiden føles saktere noen ganger, fordi hjernen prosesserer hendelser i et mer hyppig tempo, for eksempel når man er i en farlig situasjon.

Dette er noe vitenskapen har gode svar på, hvordan adrenalin og neuropeptide Y påvirker hjernen i stressende situasjoner. Ikke bruk til på å tenke på dette, bare les litteraturen...

Lenke til kommentar

Dette er noe vitenskapen har gode svar på, hvordan adrenalin og neuropeptide Y påvirker hjernen i stressende situasjoner. Ikke bruk til på å tenke på dette, bare les litteraturen...

Må jo tenke på det, før jeg kan komme til punktet hvor jeg tenker at jeg bør lese meg opp på det :p . Noen bøker å anbefale? Endret av Kun10kr
Lenke til kommentar

Kanskje feminisme øker konkurransen mellom kjønnene fordi, en mann ikke består av 100% maskulin energi, og en kvinne ikke består av 100% femenin energi.

Jepp, men etter mine erfaringer, kan man overbevise seg selv om at de sykeste ting kan være rasjonelt. Og jeg vil nesten gå så langt som at alt vi noen gang har gjort, har vi gjort av en rasjonell grunn, da det var en rasjonell grunn bak at vi gjorde det i utgangspunktet.

Jeg har tenkt igjennom alt jeg skriver, ellers hadde jeg ikke skrevet det.

Det er ingenting som heter maskulin og feminin energi, det er hormoner/kjemikalier som påvirker oss, testosteron og estrogen. Men ingen studier har linket disse til hva syn mennesker har på kjønn.

Hvis du overbeviser deg selv om at noe irrasjonelt er rasjonelt gjør det fortsatt ikke den tingen rasjonell, det sier bare at du har feil syn på det. Det er gode metoder man kan ta i bruk for å finne ut hva man bør frykte og ikke.

Lenke til kommentar

Det er ingenting som heter maskulin og feminin energi, det er hormoner/kjemikalier som påvirker oss, testosteron og estrogen. Men ingen studier har linket disse til hva syn mennesker har på kjønn.

Hva om jeg tror vitenskapen aldri vil kunne besvare "livets" spørsmål, da det ikke er meningen at vitenskapen skal kunne besvare disse spørsmålene.

Hvis du overbeviser deg selv om at noe irrasjonelt er rasjonelt gjør det fortsatt ikke den tingen rasjonell, det sier bare at du har feil syn på det. Det er gode metoder man kan ta i bruk for å finne ut hva man bør frykte og ikke.

Objektivt sett kan man ikke vite hva som er rasjonelt. Alt koker ned til subjektive meninger, så derfor er ikke noe mer feil enn noe annet.
Lenke til kommentar

Kanskje vi alle har i oss "livets energi", og dette er noe som ikke eksisterer i den fysiske verden vi lever, men er noe som er "utenfor", da den fysiske verden vi lever i egentlig er en "illusjon".

"Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one."

- Albert Einstein

Endret av Kun10kr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...