godsairforce Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Jeg hadde ingen aning om at dette gikk an © før jeg så det i et blad. Er det flere slike kommandoer? Jeg har prøvd meg litt fram og funnet ut at det er jo et hav med kommandoer... º ? ? ? ² Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 ASCII: 0-128 128-256: Utvidet tegnsett, kan settes selv. Og så har man unicode da... www.unicode.org Som kan skrives på forumet med "<hexcode>;" Altså شص eksempelvis. Men man kan vistnok bare se disse tegna hvis man har fonter og støtte for det. Lenke til kommentar
godsairforce Skrevet 30. september 2003 Forfatter Del Skrevet 30. september 2003 jeg skjønte ikke mye av den unicode-greia men jeg kan kanskje lese det til meg på unicode.org... Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 Jeg bruke QBasic for å slå opp, du kan også bruke Character Map programmet. I Windows XP viser den hva du må trykke på, men i et profosjonelt verktøy viser den hex koden, gjør du den om til binær er det bare å holde alt inne og trykk 0 og koden(prøvde å skrive ® 0174 og © 0169 men jeg må desverre takke for meg ved å banne foran en stygg iMac) Lenke til kommentar
Druber Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 Dukan bruke følgende kode i php for å se alle tegnene: <?php echo '<table width="60%" height="60%" border="1" bordercolor="#000000" bgcolor="#336699">'; for($i=1; $i <= 255; $i++) { $number = chr($i); echo "<tr><td>$i</td><td>$number</td></tr>"; } echo '<//table>' ?> Eller du kan se på scriptet online her. Du holder ALT inne pluss fire tegn. (Dersom det står 65 skal du altså klikke 0065). Lenke til kommentar
Lch Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 charmap er en fin ting. ¹¥“½º Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå