Gjest Slettet+192837 Skrevet 23. september 2013 Del Skrevet 23. september 2013 Hei Hva er egentlig presens av regelrette og uregelrette verb på tysk? Er det det samme som svake og sterke verb? Svar mottas med stor takk! Lenke til kommentar
KristineS Skrevet 23. september 2013 Del Skrevet 23. september 2013 (endret) Det er det samme som svake og sterke verb ja. Regelrette er svake, og uregelrette er sterke =) Svarte litt fort. Les innlegget til hermosa under. Endret 23. september 2013 av KristineS Lenke til kommentar
Gjest Slettet+192837 Skrevet 23. september 2013 Del Skrevet 23. september 2013 Kan du forklare litt om dei uregelrette verba? Hvilke ord er uregelrette? Har vært borte en uke fra skolen og har ikke fått med meg dette! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+192837 Skrevet 23. september 2013 Del Skrevet 23. september 2013 Noen? Har prøven i morgen! Lenke til kommentar
hermosa Skrevet 23. september 2013 Del Skrevet 23. september 2013 (endret) Det er det samme som svake og sterke verb ja. Regelrette er svake, og uregelrette er sterke =) Dette stemmer ikke. En del svake verb bøyes også uregelmessig. Til TS: Google "uregelmessige tyske verb". Der kan du lese mer om hva som skiller sterke og svake verb. Har du ikke en grammatikkbok eller grammatikkdel i læreboken? Endret 23. september 2013 av hermosa Lenke til kommentar
KristineS Skrevet 23. september 2013 Del Skrevet 23. september 2013 Dette stemmer ikke. En del svake verb bøyes også uregelmessig. Til TS: Google "uregelmessige tyske verb". Der kan du lese mer om hva som skiller sterke og svake verb. Har du ikke en grammatikkbok eller grammatikkdel i læreboken? Det stemmer selvfølgelig. Ser jeg ikke hadde hodet helt med meg når jeg svarte tidligere. Lenke til kommentar
hermosa Skrevet 23. september 2013 Del Skrevet 23. september 2013 Det stemmer selvfølgelig. Ser jeg ikke hadde hodet helt med meg når jeg svarte tidligere. Du er ikke alene om å være litt distré . 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå