Tmz Skrevet 23. september 2013 Del Skrevet 23. september 2013 Jeg lurer litt på hvordan man gjør det med komplekse tall. Jeg har funnet fasestrømmene men for å finne linjestrømmene må jeg bruke komplekse tall. 5 amp < 0 grader - 2,5 amp < -240 Grader Svaret er 6,6 Amp og <-19,1 grader Men det jeg lurer på er fremgangsmåte og hvordan dette tastes inn på kalkulator Bruker Casio fx-9860gII Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 23. september 2013 Del Skrevet 23. september 2013 Dette gjør du "rett frem" på kalkulatoren din. Du har en egen vinkelknapp under den røde alpha-knappen. Tast det inn slik du har skrevet det i posten din, og voila. Husk at du kan velge å få svaret på polar, ekspotentiel og rektangulær form. Dette velger du i setup, men under options kan du konvertere svar frem og tilbake. (OPTN-CPLX-(->)-[r/_0] eller [a+bi]) Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 23. september 2013 Forfatter Del Skrevet 23. september 2013 Fikk det til da Tusen takk Lenke til kommentar
V_B Skrevet 23. september 2013 Del Skrevet 23. september 2013 (endret) Vil anbefale deg å prøve å regne det ut selv også. Hvis det kun er addering eller subtraksjon av komplekse tall så er det veldig anvendelig å gjøre dem om til "trigonometrisk form" og så behandle dem. Så finner du fasen ved å ta arctan av det imaginære tallet delt på det reelle. Edit: Ble litt knot med formlene Endret 23. september 2013 av Salt_Skin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå