Swlabr Skrevet 23. september 2013 Del Skrevet 23. september 2013 Hey. Vi skal ha en fordypningoppgave i norsk. Dette skal være en presentasjon som må vare i 15-20 minutter. Jeg må velge et litterært, et språklig eller et annet norskfaglig emne. Jeg står litt fast på dette, for jeg aner virkelig ikke hva jeg skal holde presentasjon om. Det finnes mange oppgaver å velge mellom (reklame, film, undersøkelse av lokale navn, kjennetegne forfatterskap osv.), men akkurat nå frister det å velge adapsjon/fra bok til film. Problemet er at jeg ikke har lest så mange bøker som har blitt filmatisert, og lurer derfor på om noen har noe å anbefale? Lenke til kommentar
elghunk Skrevet 23. september 2013 Del Skrevet 23. september 2013 (endret) Du har jo Elling-serien og filmene..... Den som frykter ulven av Karin Fossum er en veldig god bok og filmatisert Lille Tre av Forrest Carter, lettlest og filmatisert Beatles av Lars S. Christensen i tillegg til andre som Herman Jeg ville forsøkt Lille Tre.....dersom det er ok med en oversatt bok. Den er lettlest og veldig bra synes jeg da. Filmen var også ok. Den er også enkel å dra problemstillinger utfra dersom du skal gjøre noe sånt. http://www.imdb.com/title/tt0119052/ Endret 23. september 2013 av elghunk 1 Lenke til kommentar
Swlabr Skrevet 24. september 2013 Forfatter Del Skrevet 24. september 2013 Takk! Får lov til å lese alle bøker, så lenge de er oversatt til norsk. Lenke til kommentar
donJonazo Skrevet 24. september 2013 Del Skrevet 24. september 2013 Hm, hvorfor ikke gjøre noe litt mer spesielt? Jeg husker at nesten alle valgte noe med film som særemne når jeg gikk i 3.klasse på VGS. Selv valgte jeg samfunnskritikk i Norge på 1800-tallet. Ble ganske utfordrene da jeg måtte sette meg inn i bøker som Amtmannens Døtre av Camilla Collet fra 1854, men veldig interesant og du kan få litt pluss for å velge en litt annen oppgave enn bare film. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå