janingar Skrevet 23. september 2013 Del Skrevet 23. september 2013 Hei. Som tittelen antyder: Er det noen her på forumet som vet noe om det går an å bytte ut harddiskene i en Western Digital - My Book Premium II med større disker? Har i dag WD-disken stående med 2 stk. 500 GB disker i RAID 1. Skulle gjerne hatt større kapasitet og tenkte litt på å skifte ut diskene med to stk. på 3 TB. Har WD sin Red-serie i tankene der. Er det noen som har erfaring med dette? Har forsøkt å lese litt på WD sine sider, det ligger blant annet en instruksjon ute for hvordan man kan ta ut diskene, men ikke om de takler å få økt kapasiteten, og evt. hvor mye. Står bare de vanlige standard-advarslene mot det dessverre. Setter pris på svar Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 23. september 2013 Del Skrevet 23. september 2013 (endret) Kan nesten garantere at de ikke takler 3tb disker da det krever utvidet logikk for sector acess. Så 3tb mener jeg bare er å slå fra seg ideen om. Kontrolleren i boksen premium II kan om du er heldig med versjon/revisjon håndtere 2 x 1tb max 2 x 2tb disker. Du må nesten bare prøve , men ville ikke prøvd mere enn maks 2tb pr disk som er den vanlige grensen. Å handle inn 2.stk 3tb disker tror jeg er dødfødt. Endret 23. september 2013 av syar2003 Lenke til kommentar
janingar Skrevet 25. september 2013 Forfatter Del Skrevet 25. september 2013 Hei. Var i grunn det jeg fryktet Da boksen var ny tror jeg ikke den kom i større utgave enn 2 x 1 TB, så er godt mulig at det er maks for hva den takler. Skal dobbeltsjekke dette. Om den ikke takler mer enn 1 TB er det nesten uansett bortkastet å oppgradere den. Da er det nok bedre å spare pengene der til en ny ekstern disk eller NAS Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå