Gå til innhold

Bytte ut HDD i WD My Book Premium II 1 TB med større disker.

janingar

Anbefalte innlegg

Hei.

Som tittelen antyder:

Er det noen her på forumet som vet noe om det går an å bytte ut harddiskene i en Western Digital - My Book Premium II med større disker?

Har i dag WD-disken stående med 2 stk. 500 GB disker i RAID 1. Skulle gjerne hatt større kapasitet og tenkte litt på å skifte ut diskene med to stk. på 3 TB. Har WD sin Red-serie i tankene der.

Er det noen som har erfaring med dette?

Har forsøkt å lese litt på WD sine sider, det ligger blant annet en instruksjon ute for hvordan man kan ta ut diskene, men ikke om de takler å få økt kapasiteten, og evt. hvor mye. Står bare de vanlige standard-advarslene mot det dessverre.

Setter pris på svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan nesten garantere at de ikke takler 3tb disker da det krever utvidet logikk for sector acess.

Så 3tb mener jeg bare er å slå fra seg ideen om.

Kontrolleren i boksen premium II kan om du er heldig med versjon/revisjon håndtere 2 x 1tb max 2 x 2tb disker.

Du må nesten bare prøve , men ville ikke prøvd mere enn maks 2tb pr disk som er den vanlige grensen.

Å handle inn 2.stk 3tb disker tror jeg er dødfødt.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Hei.

Var i grunn det jeg fryktet :( Da boksen var ny tror jeg ikke den kom i større utgave enn 2 x 1 TB, så er godt mulig at det er maks for hva den takler. Skal dobbeltsjekke dette.

Om den ikke takler mer enn 1 TB er det nesten uansett bortkastet å oppgradere den. Da er det nok bedre å spare pengene der til en ny ekstern disk eller NAS :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...