mendooze Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Har en maskin som rebooter uten forvarsel når jeg overfører filer.Dette skjer bare hvis det er filer fra en annen maskin eller fra en annen disk so m jeg har koblet på.Overføringen kan gå heøt greit før plutselig skjermen blir svart og maskina starter på nytt.Har holdt øye med cpu tempen men den er hele tiden på 47 C.Noen som vet hva som er problemet? Lenke til kommentar
Dator Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Det er nok minnet ditt som er gåent, hvis du flytter filer internt på en hdd vil bare listen over innholdet på hdd (file allocation table) endre seg den vil ikke flytte noe på disken. Fysisk flytting skjer bare hvis du flytter fra cd, annen hdd eller over nettverk. Hvis du har to ram brikker kan det hende at det er bare store filer (over 256mb eller 512mb) du ikke kan flytte, da er det sansynelig vis bare en brikke som er defekt. At pc'en rebooter er bare en windows funksjon som du kan skru av, vis du gjør det vil du isteden få opp den berømte blåskjermen med en feilmelding. Lenke til kommentar
Bofur Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Hadde samme problem selv. Det var i mitt tillfelle Norton Internet Securety 2002 som sto for problemet. Hjap ikke å reinstalere det heller. Tror det var oppdateringen etter førstegangs instal som kræsa. Kjører nå i steden Norman firewal bare dritten forresten så tror jeg skal prøve Norton 2004 når den kommer. Lenke til kommentar
mendooze Skrevet 30. september 2003 Forfatter Del Skrevet 30. september 2003 Nå skjedde det samme med kaaza og internett explorerer Begynner å bli desp!!!!!! Lenke til kommentar
mendooze Skrevet 1. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2003 Har skiftet til at jeg får opp blåskjerm og her sto det et eller annet med ftdisk.sys Maskina er nå grei helt til jeg starter opp kaaza eller begynner å flytte filer da er det blåskjerm med en gang. Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 Har det vært slik lenge? Du kan jo prøve å sette XP tilbake til et tidligere "Restore point" - f.eks et par uker tilbake - DERSOM du lager slike "sikkerhetspunkter" dah... EDIT: Ellers virker det jo som det kan være noen harddisk-kontrollfiler som har gått dukken... funker ikke restorepoint så tror JEG at det kan gå greit igjen etter en reinstall av OS... Lenke til kommentar
Dator Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 Som sakt det er nok minnet, kan du ikke låne en brikke av noen for og teste. Eller hvis du har to brikker prøv og kjør med en og en i slot 1. Lykke til Lenke til kommentar
mendooze Skrevet 2. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2003 Kan ikke gå tilbake til noe restorepoint fordi kalenderen min har nullstilt seg et par ganger. Har lite lyst til å reinstallere os. Tror dere at det fikser seg hvis jeg installerer harddsisk-kontollerdriverene på nytt? Lenke til kommentar
alkazelters Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 Kanskje det kan være en crc feil? Lenke til kommentar
mendooze Skrevet 2. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2003 Kan legge til at jeg lot maskina stå på i natt uten at den jobbet med noe,men likevel var det en blåskjerm da jeg skrudde på skjermen og den sa noe om atapi.sys. Det virker som det er noe med harddisk -kontrollene eller noe siden filene har med harddiskene å gjøre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå