Tee Tag Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Har en Maxtor 80GB. får bare blåskjerm når jeg starter windows, samme problem om jeg starter i sikkeretsmodus. klarer heller ikke å gjennomføre checkdisk av C:, disken vil heller ikke la seg formatere av en eller annen grunn, får meldingen "Invalid media or track 0 bad - Disk unusable Format terminated". Norton fant ingen virus da jeg testa den i en annen pc. noen som har no tips?? Lenke til kommentar
DuckDuckGoose Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Prøv å installere Partition Magic 8 og se om du kan finne ut av det da. Lenke til kommentar
Beo Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 1 Gå på hardisk produseten sin hjemmeside å hent disk-gjennoppretningsverktøyet der. Da blir disken mest sansynlig lik slik den var når den var ny. (Har gjordt det på samsung,WD & Seagate) 2 Kan også prøve å starte opp med kommandolinjen/evt oppstartdisk å skrive fdisk/ mbr ( gjennoppretter Master Boot Record på hdd). ps: du har vel ikke disken i en "harddisk hurtigskuff"? Da kan mye skje! Lenke til kommentar
Tee Tag Skrevet 30. september 2003 Forfatter Del Skrevet 30. september 2003 Beo, når du sier at disken mest sansylig blir som den var da den var ny - inkluderer det at hele disken blir formatert (alle partisjoner)? Hva mener du med hurtigskuff? Btw. takk for tipset Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Start en linux-boot disk og kjør dd if=/dev/zero of=/dev/hda bs=1M Dette wiper hele harddisken din(grundig, skriver nuller over hele disken...) OBS! det som står etter of=(/dev/hda) er den masterdisken på første kabel. Tabell over hva som er hva: /dev/hda: Master på IDE0(første kabel) /dev/hdb: Slave på IDE0 /dev/hdc: Master på IDE1 /dev/hdd: Slave på IDE1 Litt kjipt å wipe feil disk :S Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå