Kent (StudioFreya) Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Jeg holder på med å bygge et kabinett av aluminium. Vil det være en case-mod eller ikke? Jeg har ikke kjøpt et kabinett som jeg bygger på, men jeg bygger et eget kabinett fra scratch. Vil det være en mod eller ikke? Jeg mener at det ikke er en mod. Grunnen til at jeg spør er fordi jeg tenkte jeg skulle være med i en case-mod compo under et lan (NaIT). Hva mener du det er? For de interesserte, så ligger bilder her Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Kabinett fra scratch kalles egentlig for en case-build, men faller helt greit under kategorien case-mod. Mod=modifisering Build=bygging Ganske logisk. Lenke til kommentar
Kent (StudioFreya) Skrevet 30. september 2003 Forfatter Del Skrevet 30. september 2003 Mod=modifiseringBuild=bygging Det var noe sånt jeg tenkte på selv. Derfor ble jeg usikker... Lenke til kommentar
wazzza Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 Kabinett fra scratch kalles egentlig for en case-build, men faller helt greit under kategorien case-mod. Mod=modifisering Build=bygging Ganske logisk. Jeg ville lagt posten under "worklogs" Det der var jo bare dritbra Regner med at du skal være med på casemodscombo til høsten..... Hadde du alu fra før av eller kjøpte du? Hvis du kjøpte hva kostet det? Synes det bare så så dritbra ut Lykke til videre Lenke til kommentar
Kent (StudioFreya) Skrevet 1. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2003 Jeg ville lagt posten under "worklogs"Det der var jo bare dritbra Regner med at du skal være med på casemodscombo til høsten..... Hadde du alu fra før av eller kjøpte du? Hvis du kjøpte hva kostet det? Synes det bare så så dritbra ut Lykke til videre Jeg tenkte jeg skulle post under worklogs, men siden jeg egentlig lurte på om det var en case-mod eller ikke, så posta jeg her (mod: bare flytt denne til worklog hvis du vil). Ditt kabinett var jo også fett . Og jeg får vel være med på casemodcompoen til høsten hvis jeg blir ferdig. Planen er at jeg skal bli ferdig til helga. Jeg kjøpte aluminiumen. Den kosta litt under en stor høvding (inkl kutting) og målene på plata var 2x1 meter. Og den er 2mm tykk . Dette blir fett Må bare finne ut hva jeg skal ha i det kabinettet (i tillegg til hardware)... Lenke til kommentar
wazzza Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 har flere og nyere bilder, men har ikke lagt dem ut enda. Vet du noe om man trenger å ha hw i kabinettetene under comboen? Hvis det er et must, har jeg et problem. Får rappe fadern sin pc å flytte hw over imitt Lenke til kommentar
Kent (StudioFreya) Skrevet 1. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2003 Hehe. Jeg vet ikke. Du får spørre Yummy om det. Jeg tenkte jeg skulle dra med meg det kabinettet på NaIT om under to uker. Jeg får en ny maskin til helga (xp3000, 1 gig minne, 9800pro). Jeg må stå på som en helt for å få det ferdig til da. Jeg har noen vifter og kalde katoder liggende. Også noen UV-katoder også. Og litt annet snacks. Skulle hatt noen neon-strips eller tape... Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 Jeg kan love deg at hvis du kommer på en casemod-compo så sier de ikke at du ikke får være med siden hele kassa er bygd fra bunn! Lenke til kommentar
NexteR Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 det kommer litt an på da !....kabinnett og slike saker !...er du fra Asus eller MSI osv ..kan du jo sveise deg et egen hovedkort hehe lykke til da ! Lenke til kommentar
RaZoR_ Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 Kommer du med casebuild der, får du sikkert beskjed om at de (juryen) ikke fant den i sortimentet til microplex, og at de derfor ikke kan bedømme den Neida, den så fin ut den! Gleder meg til å se det ferdige produktet Magnus Lenke til kommentar
Kent (StudioFreya) Skrevet 1. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2003 Hehe Takker for den positive responsen Jeg håper jeg blir ferdig til helga med kabinettet. I allefall nok til at jeg kan sette inn hardware og dra på LAN om to uker med det (og delta på casemodcompo). Hvis jeg er heldig så får jeg også ny hardware på fredag eller lørdag. Jeg har ikke alt klart for meg hvordan jeg skal feste sakene inni kabinettet, men det faller vel på plass i løpet av helga tipper jeg. Lenke til kommentar
Ultra_Fisk Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 Det ser ut til å bli veldig tungt ? Ellers meget fin arbeid, blir spennende å se hvordan dette utvikler seg. Lenke til kommentar
Kent (StudioFreya) Skrevet 1. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2003 Det er faktisk ikke så veldig tungt (enda). Jeg kan godt løfte det kabinettet med ei hand uten problemer. Det er tross alt aluminium . Jeg skal legge til flere bilder etterhvert som jeg jobber med det. Er student at the time. Så det blir ikke før til helga når jeg kommer hjem en tur. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 det kommer litt an på da !....kabinnett og slike saker !...er du fra Asus eller MSI osv ..kan du jo sveise deg et egen hovedkort hehe lykke til da ! Det å mekke sitt eget HK er ikke spes. lett, da! Flerlags PCB er et mareritt og lodde på. Men er du Asus eller MSI går alt an... Lenke til kommentar
zyp Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 det kommer litt an på da !....kabinnett og slike saker !...er du fra Asus eller MSI osv ..kan du jo sveise deg et egen hovedkort hehe lykke til da ! Det å mekke sitt eget HK er ikke spes. lett, da! Flerlags PCB er et mareritt og lodde på. Men er du Asus eller MSI går alt an... tviler på at du kan "sveise" hovedkort da Lenke til kommentar
Krishell Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 men i helvette a mann, hvorfor så stort? jo mindre jo bedre Lenke til kommentar
Kent (StudioFreya) Skrevet 1. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2003 men i søren a mann, hvorfor så stort? jo mindre jo bedreJeg liker det stort Nei seriøst, dette er mitt første _lille_ store prosjekt der jeg bygger et kabinett. Jeg plumpet egentlig uti det. Jeg bestilte meg 2x1 meter aluminium først uten noen slags form for tegninger. For å bruke mest mulig alu så ble dimensjonene 25x50x100cm. Så ble det ei plate på ca. 25x100cm til overs til diverse. Også har jeg fått nok med å knote inni et klaustrofobisk kabinett (selv om det er et par år siden nå) Som sagt, får se til helga hvordan jeg løser bakplata med hovedkort etc... Lenke til kommentar
Krishell Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 husker selv min første mod, nesten så jeg kunne bo i kabinettet men kommer etterhvert Lenke til kommentar
Kent (StudioFreya) Skrevet 2. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2003 husker selv min første mod, nesten så jeg kunne bo i kabinettet men kommer etterhvert Vel, det er nesten sånn i dag.Moderne hus blir jo bygget med all slags datastyring av varme og lys. Også har bilene fått datamaskiner inni seg. Og for å sette det litt på spissen, så er jo dét noen heftige "case-builds" da Lenke til kommentar
Kent (StudioFreya) Skrevet 6. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2003 Nå er jeg nesten blitt ferdig med kassa mi Her er de nye bildene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå