SirreStrikk Skrevet 23. september 2013 Del Skrevet 23. september 2013 I dag klarte jeg å sette fast et skjell med ca 1cm diameter under foten ved lilletåa. Skjellet gikk såpass dypt på skrå at den satt fast og jeg måtte bruke litt makt ved å få det ut. Blødde greit til informasjon, men misstenker at det kanskje ble igjen noe skitt/alger/rusk fra skjellet igjen inni kuttet, siden det er en mørk flekk på noen mm i diameter inni selve kutet. Har ikke nevneverdig kjangs til å få det ut, men har forsøkt å presse litt på det og det er i såfall ikke et hardt objekt inni der. Håper det bare er størknet/koagulert blod. Er for øvrig i Thailand på Ko Lanta.Vis vi ser for oss at det faktisk er noe rusk inni kuttet, vil kroppen i såfall fjerne dette selv? Når vil en evt kapsling/infeksjon tre inn? Takk Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 23. september 2013 Del Skrevet 23. september 2013 Ofte ikke noe farlig. Det kommer ut. Jeg er bonde og jeg har fått mange stygge kutt med jord og dritt i såret og jeg har ikke gjort noe med det i og med at det skjer så ofte. Før så var jeg nøye med å rense såret, men etterhvert så ble jeg vant med det så nå bryr jeg mer ikke om hva jeg har i såret. Det er ikke noe farlig... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå