LetThisEndNoah Skrevet 23. september 2013 Del Skrevet 23. september 2013 (endret) Kan man ha på seg et slikt hodetørkle når man skal ta passbilde. NB! Det vil IKKE dekke for ører eller øyenbryn, eller noe annet av viktighet. Ett slikt ett... Endret 23. september 2013 av LetThisEndNoah Lenke til kommentar
pOOf Skrevet 23. september 2013 Del Skrevet 23. september 2013 (endret) Hodeplagg skal ikke benyttes på passbilder. (Capser, luer, hatter, hårbånd, skjerf etc.) Unntak Man kan av religiøse eller andre spesielle grunner, for eksempel ved sykdom, bruke hodeplagg, så lenge det er sannsynlig at man vil bruke tilsvarende hodeplagg i kontroller senere. Hodeplagg må ikke dekke noen deler av ansiktet eller mer av hodet enn nødvendig.Tynne diskré hårbøyler eller hårbånd som er trukket godt tilbake fra ansiktet. De skal ikke være godt synlig på bildet. Hårspenner kan brukes, såfremt de ikke dekker deler av ansiktet Kilde: https://www.politi.no/tjenester/pass/passfoto/ Du må nok droppe hodeplagget. Endret 23. september 2013 av pOOf 1 Lenke til kommentar
Maxopp Skrevet 23. september 2013 Del Skrevet 23. september 2013 Nei https://www.politi.no/tjenester/pass/passfoto/ 1 Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 23. september 2013 Del Skrevet 23. september 2013 En burde aldri gå med et slikt hodeplagg, i hvert fall ikke om det skal foreviges på bilde. 6 Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 23. september 2013 Del Skrevet 23. september 2013 Jeg mener at du kan droppe hodeplagget. Hvorfor MÅ du ha hodeplaget på deg når du tar bildet. Det er jo lett å ta av dette plagget og ta det på igjen. 1 Lenke til kommentar
LetThisEndNoah Skrevet 23. september 2013 Forfatter Del Skrevet 23. september 2013 Jeg mener at du kan droppe hodeplagget. Hvorfor MÅ du ha hodeplaget på deg når du tar bildet. Det er jo lett å ta av dette plagget og ta det på igjen. Sant, dog problemet er det at jeg hair for tiden en "buzz-cut". Ønsker ikke at dette bildet skal forbli på passet mitt i 10 år til. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 23. september 2013 Del Skrevet 23. september 2013 Hva med å skaffe deg en parykk 1 Lenke til kommentar
LetThisEndNoah Skrevet 23. september 2013 Forfatter Del Skrevet 23. september 2013 (endret) Hva med å skaffe deg en parykk Den tanken gikk meg faktisk forbi. Litt i dyreste (og tåpelige) laget...? Endret 23. september 2013 av LetThisEndNoah Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 23. september 2013 Del Skrevet 23. september 2013 Det er det eneste alternativet hvis du ikke vil vise håret ditt når det ikke er lov å ha på deg noen form for hodeplagg. Litt tåpelig og kanskje litt dyrt, men du får i hvert fall noe morsomt å fortelle om når du blir eldre 1 Lenke til kommentar
EvilSeagull Skrevet 23. september 2013 Del Skrevet 23. september 2013 Hva med å skaffe deg en parykk parykk er jo selveste definisjonen på hodeplagg 2 Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 23. september 2013 Del Skrevet 23. september 2013 (endret) Det stod ikke noe om parykk i den lenken til politiet Men det blir kanskje litt rart hvis noen skal se på passet ditt også ser du ut som en helt annen person enn den personen på bildet. Hvis du ikke skaffer en parykk som kan ligne på håret ditt, men ikke være så rart da. Endret 23. september 2013 av BirgerCaC 1 Lenke til kommentar
crazylazyboy Skrevet 23. september 2013 Del Skrevet 23. september 2013 Jeg bestemte meg for å ta håret rett etter passbildet ble tatt ifjor. Så helt grusom ut og det må jeg leve med til 2022. Men jeg ler godt av det, alle som sjekker passet har problemer med å se at det er meg selv under ett år etter 1 Lenke til kommentar
LetThisEndNoah Skrevet 27. september 2013 Forfatter Del Skrevet 27. september 2013 Da er passet i (post)boks, vel ikke helt ennå. Tar en uke eller to, sa de. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 27. september 2013 Del Skrevet 27. september 2013 Si at det haster og at du snart skal til utlandet. Da kjapper de å sende ett pass. Slik gjorde de på meg 1 Lenke til kommentar
LetThisEndNoah Skrevet 27. september 2013 Forfatter Del Skrevet 27. september 2013 Si at det haster og at du snart skal til utlandet. Da kjapper de å sende ett pass. Slik gjorde de på meg Har alt gjort forandringer på reise-agendaen. Uansett, takk for tipset. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 27. september 2013 Del Skrevet 27. september 2013 Ingen årsak :-) 1 Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 27. september 2013 Del Skrevet 27. september 2013 Men årsaken til denne tråden var vel egentlig en hårsak... 1 Lenke til kommentar
LetThisEndNoah Skrevet 27. september 2013 Forfatter Del Skrevet 27. september 2013 (endret) Men årsaken til denne tråden var vel egentlig en hårsak... Tja... touchè, monsieur toupèe! Endret 27. september 2013 av LetThisEndNoah Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå