BrorBsd Skrevet 23. september 2013 Rapporter Del Skrevet 23. september 2013 Hei, jeg har veldig lyst til å spille GTA 5 på min HTPC. Kabinettet mitt er et silverstone GD5, som er et overtrykkskabinett (dersom dette vil påvirke valg av GPU kjøler). Så langt så har jeg klart å holde setup tilnærmet lydløst og har som mål om at det skal være det ved lav belastning.Det hadde vært fint å få litt innspill på hvilket skjermkort og kjøler jeg burde velge. Ideelt sett så burde kortet være lydløst ved browsing. Prismessig har jeg sett for meg et par tusenlapper og et kort der jeg slipper å montere aftermarked cooler. Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 24. september 2013 Rapporter Del Skrevet 24. september 2013 Gta 5 er ikke engang annonsert til pc. Og slutt å ha alt i fet skrift. Lenke til kommentar
BrorBsd Skrevet 24. september 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. september 2013 Gta 5 er ikke engang annonsert til pc. Og slutt å ha alt i fet skrift. Jeg var ikke klar over at skriften ble feit, provoserer det deg? Uansett er er ikke dette grunn god nok til at du skal spamme threaden min med unyttig informasjon og dårlige vibber. Spørsmålet var om stille gamer GPU og valg av gpu kjøler og ikke om skrifttyper. La oss anta at GTA5 kommer til å kreve stort sett det som andre moderne spill krever... Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 25. september 2013 Rapporter Del Skrevet 25. september 2013 Alle skjermkort over 1200 kan spille alle spill. Hvor bra du trenger kommer ann på kravene dine. Lenke til kommentar
BrorBsd Skrevet 25. september 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 25. september 2013 Det er ikke mengde penger som er hoved issue her, men støy. Det må takle å spille i full hd format på 60hz. Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 25. september 2013 Rapporter Del Skrevet 25. september 2013 På hvilke innstillinger tenker du deg? Medium? Ultra? Lenke til kommentar
BrorBsd Skrevet 25. september 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 25. september 2013 Medium duger sikker og en pris opp til 2500 er ok. Men som nevnt så er hoved utfordringen her at kortet må være stille når maskinen er i windows uten tyngre prosesser. Har kun vifter som blåser inn i kassa og skaper overtrykk, så et kort som blåser ut bak høres fornuftig ut. Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 25. september 2013 Rapporter Del Skrevet 25. september 2013 http://www.dustinhome.no/product/5010747598/asus-geforce-gtx-760-oc-2gb-pci-e-dvi-hdmi-dp/ eller http://www.dustinhome.no/product/5010748016/evga-geforce-gtx-760-sc-2gb-pci-e-dvi-hdmi-dp/ hvis du vil ha ett kort som blåser lufta ut bak. Begge er stille når de ikke er i bruk, men asuskortet vil være stille uansett. Lenke til kommentar
BrorBsd Skrevet 25. september 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 25. september 2013 Det er noe i den sjangeren der jeg ser etter og begge kort har sine fordeler og ulemper. Velger jeg asus kortet så blir det muligens mer stille men lufta som trykkes ut av den vifteløse PSU'en blir varmere. Velger jeg det med utblåsing bak så vil muligens mye av overtrykke bli dradd ut av skjermkortet, og mindre via PSU. Så jeg hadde satt pris på om noen som har greie på denne type builds kunne gi noen gode råd eller dele sine erfaringer.Pri. en er at min bedre halvdel ikke krever at den skal være avlått når den ikke brukes Lenke til kommentar
JetzBullet Skrevet 26. september 2013 Rapporter Del Skrevet 26. september 2013 (endret) Jeg har AMD HD 7970 i min HTPC Silverstone GD 08, denne har "eksos" ut bak. Før denne hadde jeg GTX 560 ti, denne har ikke "eksos bak". System temp var høyere med denne. AMD HD 7970 med eksos bak er en bedre løsning for meg(temp), men ja den støyer mer enn GTX 560 ti som er ganske stille. Endret 30. september 2013 av jetzbullet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå