HelloKjersti Skrevet 6. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2013 Elsker store båter, så cruiseskipbildet likte jeg. Bare synd det ikke viste mer av den herlige damen... Hun kommer tilbake på onsdag. Får se, kanskje jeg kan snike meg en tur ut for å få fanget henne på tur inn. Det er et ganske spesielt syn å se en slik mammut sige opp fjorden, i hvert fall. Jeg må nok si at jeg liker QM2 bedre i sin nedtonede stil fremfor de mer turistifiserte crusie-skipene. Men så er jeg en gammel gubbe som husker gamle storheter som SS United States, SS France (aka. SS Norway) og dess like* Jeg er enig i at det er akkurat passe dybdeskarphet på blomstene. *) Nå har jeg vært så heldig å seile med lillesøsteren til SS United States - SS America. Hun het SS Australis når jeg reiste (med resten av familien) fra Southampton til Sydney, Australia i 1974. En stor opplevelse for en 12-åring. Ingen tvil om at skipene blir stadig større og mer prangende. Hvis du liker nedtonet, er ingen av Norwegian-skipene noen god idé feks, de har virkelig røyka sokka sine.Men Celebritys Solstice-klasse er noe helt for seg selv. Får satse på å være til sjøs med ett av de skipene neste oktoberfest, da kunne jeg nerdet fra meg. /skip-snakk Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 6. oktober 2013 Del Skrevet 6. oktober 2013 Herreguuud! Og da refererer jeg til linken din der du viser interiøret fra "Norwegian Jade". Til dagens bilde: Personlig liker jeg at det er mer kontraster i et sort/hvitt bilde, duse toner blir som regel bedre i farger. Men det reddes jo noe inn av den kraftig lysende diagonalen (et strå?). At det er litt rufse-støy i bakgrunnen synes jeg er greit. Lenke til kommentar
FunFact Skrevet 6. oktober 2013 Del Skrevet 6. oktober 2013 Vanligvis ville jeg vært enig med k.n.b. Svart/hvitt bilder egner seg bra med kontrast, men det er noe beroligende med det diffuse i gråtonene i dagens bilde. Og det er vel et gjerde jeg skimter? Lenke til kommentar
HelloKjersti Skrevet 9. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2013 Mer sorthvitt, knipset i hui og hast på vei til barnehagen i går. Dag 5:ISO640, 1/640s, f/2Ingen skikkelig fotografering i dag, bare panisk innsamling av utstyr til helgens utflukt. (Mulig det blir ett og annet bilde med et annet hus i dagene fremover) Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 9. oktober 2013 Del Skrevet 9. oktober 2013 Ingen skikkelig fotografering i dag, bare panisk innsamling av utstyr til helgens utflukt. (Mulig det blir ett og annet bilde med et annet hus i dagene fremover) På hyttetur, eller skal du til Kristiansund (Nordic Light Photo Workshop)? Lenke til kommentar
HelloKjersti Skrevet 9. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2013 På hyttetur, eller skal du til Kristiansund (Nordic Light Photo Workshop)? Ingen av delene, skal litt lengre avgårde. Men det blir plenty med fotomuligheter! Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 9. oktober 2013 Del Skrevet 9. oktober 2013 Ingen av delene, skal litt lengre avgårde. Men det blir plenty med fotomuligheter! Det høres bra ut - regnet med mye foto ettersom du ladet batterier til to forskjellige turer God tur Lenke til kommentar
HelloKjersti Skrevet 11. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2013 (endret) Etter nattens lille storm var det ikke mye blader på trærne (og buskene) enkelte steder. Det meste lå på bakken, fremdeles i pene farger. Dag 6: Endret 11. oktober 2013 av HelloKjersti Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 11. oktober 2013 Del Skrevet 11. oktober 2013 Heh, her lå det strødd gitt. Et skikkelig høst-til-høst teppe. Lenke til kommentar
HelloKjersti Skrevet 12. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2013 Hepp, I dag har det blitt *litt* knipsing. Noen som tør gjette på hvor dette er? Dag 7: Lenke til kommentar
Rmatt Skrevet 12. oktober 2013 Del Skrevet 12. oktober 2013 (endret) Flotte høstfarger i bilde 6. Dagens var også flott. Flott lys og i grunn godt å se snø. Ser nu veldig ut som Svalbard? Endret 12. oktober 2013 av Rmatt Lenke til kommentar
HelloKjersti Skrevet 12. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2013 Godt å se snø? Hehe. Men ja, det er Longyearbyen dette. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 14. oktober 2013 Del Skrevet 14. oktober 2013 Vet ikke om det er så godt, men en god del snø her ja. Har så vidt vært i Longyearbyen, fjellene er i alle fall umiskjennelig Svalbard. Du er vel der i "grevens tid", ikke lenge før det blir ganske dunkle dager skulle jeg tro. Lenke til kommentar
HelloKjersti Skrevet 14. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2013 Sola har ikke tatt turen over fjelltoppene mens vi har vært her, men lyst har det jo vært likevel. Mørketiden starter vel om ti dager. Sprøtt! Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 14. oktober 2013 Del Skrevet 14. oktober 2013 Syns det løvet på bakken var ganske pent. Snø ser jeg om jeg kikker ut av vinduet, er vel egentlig ikke "godt å se" for min del iallefall. Men tiden er riktig, det er bare å finne seg i det. Lenke til kommentar
HelloKjersti Skrevet 14. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2013 Værfast på Svalbard, gitt. Men har mange flotte bilder å jobbe med, som jeg gleder meg til å dele. Denne pynten fant jeg utenfor en sjarmerende butikk i sentrum av byen, og hvis man har sett kiloprisene på frukt og grønt her oppe, begynner man egentlig å lure på om disse dyrebare skattene bør ligge uten tilsyn. Lenke til kommentar
dandelion Skrevet 15. oktober 2013 Del Skrevet 15. oktober 2013 Vakkert landskap i Longyearbyen, jeg får jo lyst til å dra dit med en gang! Men så er jeg vel litt over snittet glad i sne... Lyset faller så pent på fjellet og skyene, og forsterker bare den mørklagte bebyggelsen. Gleder meg til å se mer derifra! Lenke til kommentar
FunFact Skrevet 15. oktober 2013 Del Skrevet 15. oktober 2013 Liker ensomheten i den 7, og komposisjonen og "flettingen" av eplene Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 15. oktober 2013 Del Skrevet 15. oktober 2013 jeg er ikke spesielt glad i snø, men jeg ser jo at det blir flotte motiver fra Svalbard, herlig med fargerike epler på 'lit de parade' Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå