Jeka Skrevet 23. september 2013 Del Skrevet 23. september 2013 Slik er situasjonen: Har leid hybel på en tidsbestem kontrakt i litt over ett år. Leieforholdet løp ut den 31.07.2013. Har ikke mottat noe varsel om utflyttning fra utleier. Har heller ikke pratet med utleier om videre bosituasjon, før idag da jeg ringte utleier og sa at jeg ble og flytte ut pga. ending i skolesituasjon. Fikk da beskjed av utleier om at jeg nok hadde 3 månders oppsigelsestid. Jeg har fortsatt å betale leie etter at forholdet var utgått, dette gjaldt for både august og september månded. Så da lurer jeg på om jeg bare kan flytte ut snarest uten noen form for oppsigelsestid, ettersom det ikke har gått mer enn 3 måneder siden leieforholdet opphørte. Henviser til § 9-2 av Huseieloven, som sier: "Fortsetter leieforholdet i mer enn tre måneder etter utløpet av den avtalte leietid uten at utleieren skriftlig har oppfordret leieren til å flytte, er leieavtalen gått over til å være tidsubestemt." Og hvis jeg isåfall kan flytte ut snarest, Hvor lang tid har jeg på meg til å få tingene mine ut av hybeln? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå