AnonymDiskusjon Skrevet 23. september 2013 Del Skrevet 23. september 2013 La oss si at man bor i Australia og finner seg en der. Så skal man gifte seg, hva skal man gjøre med gjester? Skal man betale for dem, eller la dem betale selv? Er jo ikke akkurat billig og reise til Australia. Anonymous poster hash: 14af1...67a Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 23. september 2013 Del Skrevet 23. september 2013 (endret) Kjenner noen som gifta seg i syd Frankrike og de betalte turen for "de aller nærmeste" (sikkert billigere enn helt til Australia, men uansett). Resten av langveis-gjestene tok bryllupet som en del av ferien sin. Brudeparet hadde ordnet med en del "utflukter" som folk kunne delta på både før og etter bryllupet. Det var litt artig siden brudeparet var lokalkjente (bruden er fransk), så en fikk være med på en del ting som aldri i verden hadde blitt en del av en vanlig "turist-ferie". Det skal nevnes her at det var gitt 2 års varsel (så de fleste gjestene fikk vel tid nok til planlegging). Det var dessuten lagt til siste uka i Juli så flest mulig hadde anledning til å komme (fellesferien). Endret 23. september 2013 av Slettet-Pqy3rC Lenke til kommentar
Feh Skrevet 25. september 2013 Del Skrevet 25. september 2013 (endret) Jeg skal en helg til New Zealand i bryllup til neste sommer. Jeg tror det var snakk om 4-5 dager. Overnatting blir spandert på oss (5-6 nærmeste venner) av brudgommen, reisen må vi betale selv og det er helt greit for min del. Jeg hadde aldri forventet å få alt dekket, egentlig ikke å få dekket oppholdet heller. Det er vel også som Tiltman sier vanlig at brudeparet dekker resien til nærmeste familie (foreldre, søksen) og forlovere egentlig uansett hvor det er hvis det innebærer fly e.l. Hvis du ikke har råd til å spandere så er det jo bare å si fra at du virkelig ønsker at de skal komme, men ikke har råd til å spandere tur/opphold på de, så finner dere sikkert ut av det Endret 25. september 2013 av Feh Lenke til kommentar
EternalSunshine Skrevet 25. september 2013 Del Skrevet 25. september 2013 Det er vel også ganske vanlig at gjester langveisfra ikke gir eller gir en vesentlig mindre gave dersom de selv har bekostet reise til bryllupet. Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 25. september 2013 Del Skrevet 25. september 2013 Enkelt svar: Det avhenger av den økonomiske situasjonen. Ingen forventer at et ungt par bosatt i Australia har råd til å dekke reise og opphold for et helt bryllup. Bare de nærmeste er en kjempekostnad. Det er fort vekk 20 000 i utgifter per person for et opphold på bare noen dager inkl. bryllupet. Om man bare dekker utgifter for de 15 nærmeste(foreldre, søsken, besteforeldre og forlovere) har man brukt 300 000. Jeg ville sagt at vi ikke forventet noen gaver, og be dem dekke reise selv. Lenke til kommentar
toth Skrevet 26. september 2013 Del Skrevet 26. september 2013 Erfaringsmessig: De som ønsker å komme dekker selv reise/opphold, og dette er i seg selv da bryllupsgaven. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå