jimmy trap Skrevet 23. september 2013 Del Skrevet 23. september 2013 Hei!Jeg har et lite problem. Teksten jeg skal publisere på nett inneholder en del betegnelser som krever nedsenket tekst. Jeg har kjørt en helt enkel <sub> </sub> kode. Dette fører til at teksten rett og slett blir for liten. Jeg vil ha teksten nedsenket, men lesbar.Eksempel;Som dere ser blir "a" her veldig vanskelig å lese. Er det noen løsninger på dette? Kan jeg feks tilpasse en sub-tag til en bestemt fontstørrelse eller er den automatisk definert?På forhånd takk- J Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 23. september 2013 Del Skrevet 23. september 2013 kan du ikke bestemme fontstørrelsen vha css på sub-taggen? Lenke til kommentar
j-- Skrevet 23. september 2013 Del Skrevet 23. september 2013 Dette endrer du i CSS. Eksempel: sub{ font-size: 1em; } Lenke til kommentar
Yawa Skrevet 24. september 2013 Del Skrevet 24. september 2013 Som standard er tekststørrelsen til sub/sup-elementet 80% (.8em) av størrelsen til foreldre-elementets teksttørrelse. Samme gjelder small-elementet også forøvrig. Ut i fra bildet du har lagt ved kan det se ut som at dette elementet, hos deg, allerede er modifisert et sted i css-fila di. Anbefaler deg å gå gjennom css-fila og lokalisere dette elementet siden det er et element du benytter ofte. Det være lurt å modifisere dette langt så langt ned i hierarkiet du kan slik at du slipper å definere den på nytt flere steder. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1523 Skrevet 26. september 2013 Del Skrevet 26. september 2013 Nå vet jeg ikke hva du bruker av resets og hva slags annen kode du har, men jeg pleier personlig å bruke normalize.css på mine sider. Du kan prøve følgende kode hentet derfra og se om det hjelper: /** * Prevent `sub` and `sup` affecting `line-height` in all browsers. */ sub, sup { font-size: 75%; line-height: 0; position: relative; vertical-align: baseline; } sup { top: -0.5em; } sub { bottom: -0.25em; } Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 26. september 2013 Del Skrevet 26. september 2013 Vet ikke hva den nøyaktige situasjonen er, men hvis du bruker mange matematiske uttrykk, anbefaler jeg MathJAX. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå