FruLøvdahl Skrevet 23. september 2013 Del Skrevet 23. september 2013 Kjøpte dette hjemmekinoanlegget for et par uker siden, http://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-bilde/hjemmekino/BH7230BWN/lg-5-1-hjemmekino-3d-blu-ray-bh7230bwn og det har hengt seg opp flere ganger. Nettet detter ut fra det hele tiden, bruker WIFI. Og når jeg nå skal legge inn passordet på nettet, så får jeg bare beskjed om å legge det inn på nytt hele tiden. Kan dette være produktet eller en fabrikkfeil? Jeg er ellers fornøyd med det. Men har mest lyst til å bruke min 30 dagers retur rett på Elkjøp. Noen anbefalinger og eller råd? Kanskje et annet anlegg til rundt samme pris. Jeg har peil på teknikk, så jeg har jo så klart prøvd det meste for å få lagt inn passordet. Er ganske irritert og frustrert her. Men ingen frustrert frue av den grunn Håper noen kan hjelpe Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 24. september 2013 Del Skrevet 24. september 2013 Vil nok tro det kanskje får for dårlig signal på wifi nettet. Får du noen indikator på signal styrken? Hadde du hatt mulighet for å teste kablet nett en kort stund, slik at du får testet om det er det trådløse nettverkskortet eller annen del av maskinvaren som kan være defekt? Hvis du tar sjansen, så kan du teste det trådløse uten passord en stund, for å se om det virkelig er maskinvaren eller signalet/routeren din det er noe problem med. Da må du fjerne passordet på nettverket ditt. Regner med at siden du har trådløstnett, så bruker du det ellers også, og ikke har noe problemer der. Er det en antenne på selve produktet? Eller er den bygget inne i chassiset? Hvis det er en antenne du skrur på baksiden, så finnes det forlengere for denne som gjør at du kan få bedre signal. Lenke til kommentar
FruLøvdahl Skrevet 25. september 2013 Forfatter Del Skrevet 25. september 2013 Nå har jeg prøvd å bruke nettet uten passord, og da får jeg beskjed om TIDSABVRUDD da. Jeg har ennå ikke prøvd med kabel, for jeg har ikke lang nok. Problemene startet jo ikke før etter den hadde hengt seg opp og jeg måtte restarte receivern, og sette tilbake til fabrikkinstillinger. Jeg var jo på nett med en gang. Og det er innebygd wifi-kort på den. Er ikke noe problem med avstanden fra routern. Jeg bruker til og med ASUS fra Telenor-routern. Så jeg tror det er noe med receivern. Tusen takk for råd og tips Nå lurer jeg på om jeg bare skal bytte ut anlegget og prøve en annen fra samme merke, i og med at jeg liker resten på den Om ikke det er flere råd å komme med først. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 26. september 2013 Del Skrevet 26. september 2013 Det kan nok være greit å prøve å bytte. Liker du den du har så kan du nok bare få byttet i en lik en hos Elkjøp, de pleier ikke være så gale på det, spesielt når du uansett enkelt kan heve kjøpet siden de har den 30 dagers regelen. Mulig andre fra samme produsent ikke er like bra som den du har. Og siden det høres ut som ett nettverksproblem, mest sannsynlig i receiveren, så ville jeg byttet. Siden du nevner du måtte resette til fabrikk innstillinger, sjekk at nettverksdelen er satt til DHCP (eller noe i den duren), som gjør at den automatisk lager IP adresser på ledige adresser. Mulig den har fått feil IP adresse, og dermed det samme som en annen. Når du sier du testet uten passord, fjernet du da passordet på Asus routeren, eller bare testet uten å skrive inn noe i receiveren? For det er det førstnevne jeg mente. At du tester å kjøre den på ett usikret nett. Mulig du er heldig å har noen "dumme" naboer som ikke har fått sikret nettet sitt. Lenke til kommentar
FruLøvdahl Skrevet 26. september 2013 Forfatter Del Skrevet 26. september 2013 Jeg testet uten passord i Asus'n. Naboene er fornuftige her Jeg dro til Elkjøp idag og fikk byttet den. Dem anbefalte den atter en gang (snakket med en annen kundebehandler enn sist). Dem mente jeg hadde vært uheldig med varen min. Satte opp den nye, og vips,så var jeg på nettet. Så da er jeg fornøyd Tusen takk for råd og tips fra deg Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 26. september 2013 Del Skrevet 26. september 2013 Godt det så ut til å løse seg. Mye rart som kan skje med all elektronikken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå