Gå til innhold

[Løst] Mitt første kamera, speilløst systemkamera.

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har tenkt på å muligens kjøpe meg kamera til jul, ja det er ganske lenge til enda. Føler det er lurt å starte å tenke på det litt tidlig, slik at det ikke blir noe impulskjøp, men noe jeg virkelig har lyst på.

Mine kamera kunnskaper er veldig lave, eneste er at jeg har leket meg litt med min far sitt kamera, canon 600d. Det jeg har merket meg med dette kameraet er at det er for stort for min del (egentlig for hans del å...) eller så syns jeg kameraet er bra. Jeg er derfor på utsikt etter et kompakt speilløst kamera.

Har sett litt på de forskjellige kameraene i klassen og forelsket meg i sony NEX 6, men jeg syns det egentlig er litt dyrt. Jeg er på et veldig amatør nivå innenfor kamerknipsing, men har lyst til å lære mye, men det kan jo også hende at jeg finner ut at dette ikke er noe for meg (dog tviler jeg på det). Derfor er jeg litt usikker på hvor mye jeg har lyst til å bruke på et kamera.

Så det jeg lurer på er om noen har noen anbefalinger for et kamera som er litt billigere. Eventuelt om det er noen kameraer som kommer før jula som jeg bør holde utkikk for. Er egentlig Sony nex 6 et godt kamera? :)

Det jeg vil ha på kameraet:

- kompakt systemkamera
- Ganske kjapt, slik at jeg kan ta bilder av "ting" i høy fart
- Mulighet for å ta video, og dermed innebygd mikrofon
- Er veldig glad i å ta bilde av solnedganger og landskapsbilder, (men også alt annet)
- jeg har egentlig lyst på viewfinder, men kan ta imot forslag til kameraer uten.
- pris maks 6000, helst under og så billig som mulig
- Et kamera jeg kan vokse endel med og ha i mange år

Setter pris på alle gode tips og anbefalinger :)

Hva trenger man av tilbehør egentlig? noe annet enn stativ og minnekort?

Endret av Norish
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse