Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Tror jeg liker en, som er sosialist

Anbefalte innlegg

Ja dette høres nok veldig overfladisk ut, men ja jeg tror jeg liker en, men den personen er en sosialist/miljøaktivist. Og hun har ganske sterke meninger når det kommer til dette, og problemet er at jeg har ganske sterke meniner selv. Og jeg er på en måte.. på ganske motsatt side >.< Er det noen som har vært i en lignende situasjon? Har dere følt at det har vært en hindring?

Anonymous poster hash: 692d9...966
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bor selv med en venn som holder med nesten det stikk motsatte som meg, politisk sett. Problemet oppstår når han kommer med tydelige, politiske kommentarer når vi f.eks. ser på tv. Jeg har ikke så sterke meningen, men vet hvilken side jeg tilhører. Slike ting kan bli litt slitsomt til tider. Kunne aldri tenkt meg å bli sammen med en dame som har såpass sterke meninger, hvis samtaler nesten alltid er preget av dette

Anonymous poster hash: 8bd87...ed9

• Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for alle svar. Ja vi har mange felles interesser og verdier sånn ellers, er bare akkurat dette som ødelegger litt. Ante håp da hun sa at hun ikke ville innskrenke friheten til andre (eller likte folk som gjør det), men ville gi høyere lønn til bønder og finansiere det gjennom å skatte de rike mer.. Positivt var det dermed da hun syntes at miljøpartiet de grønne sin politikk var på bærtur :p (Bor i utland)

Men er synd, siden jeg kan ikke nekte for at jeg har følelser for henne, men etter å ha sett hva en annen anonym sa, og det kun om en venn så blir jeg litt skeptisk.

Og spesielt da med Thomas, hun driver allerede med økologisk mat etc og snakket om hvor rart det var at studententer ikke ville ha vegan mat en gang i uka etc. Blir kanskje verdi kræsj i lengden..

Lenke til kommentar

Spiller vel liten rolle hvilken side hun tilhører om det er ekstremismen som blir for tydelig. Du hadde nok blitt like fedup uansett hvor ekstreme ytringer til stadighet må komme fra. Hold deg unna, grunnleggende uenigheter blir du aldri kvitt, og vil alltid komme frem og irritere deg selv om dere lagde regler for hva som ikke skulle diskuteres i heimen.

Lenke til kommentar

Spiller vel liten rolle hvilken side hun tilhører om det er ekstremismen som blir for tydelig. Du hadde nok blitt like fedup uansett hvor ekstreme ytringer til stadighet må komme fra. Hold deg unna, grunnleggende uenigheter blir du aldri kvitt, og vil alltid komme frem og irritere deg selv om dere lagde regler for hva som ikke skulle diskuteres i heimen.

Hun er ikke noen ekstremist på noen måte som at det er sagt. Men kommer med bemerkninger om at det er synd at de konservative fikk 42% stemmer etc. Vi har aldri diskutert politikk i seg selv, eneste er da historie, men det er fordi vi begge er interessert i det. Og som dere vet, historie er historie, så man kan ikke ha noen sterke meninger om det. Men er nok mere sånne smaå bemerkninger, som sagt, som kan tilslutt samle seg opp til en stor diskusjon eller noe.

Uff, beklager norsken min, merker ate den allerede begynne å bli dårligere :blush:

Lenke til kommentar

Som ideal skriver, så er hun en person som er for og stemmer for å bruke opp andres opptjente penger på "felleskapet". Sosialisme er jo å bruke andres penger. Dette kan jo bli et problem i hverdagen hvis hun bare setter seg på ræva for å nyte av det du tjener. Når man riktignok er sammen er dette en del av et forhold, men jeg ville aldri vært sammen med en sosialist.

Akkurat dette er ikke et problem, men jeg kan se for meg kranglene om pengene ellers. Hun kan f.eks komme med den at "vi har det så bra at vi ikke trenger en bedre bil, hus, hytte, båt, ferie osv osv. Vi bør heller gi til de som har det vondt i somalia". "hvorfor skal vi pusse opp huset når det er mennesker som lider i verden?" osv.

Empati er noe dritt, eller hva? Herlig stereotype, forresten. Stemmer godt med virkeligheten.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Som ideal skriver, så er hun en person som er for og stemmer for å bruke opp andres opptjente penger på "felleskapet". Sosialisme er jo å bruke andres penger. Dette kan jo bli et problem i hverdagen hvis hun bare setter seg på ræva for å nyte av det du tjener. Når man riktignok er sammen er dette en del av et forhold, men jeg ville aldri vært sammen med en sosialist.

"Mine penger er mine penger og dine penger er våre penger" er vel ikke noe som utelukkende gjelder sosialistjenter?

Det er synd at hun er sosialist, trådstarter, men det er bare å innse at alle har dårlige sider. Du må ta en avveining på hva som er viktig hos en kjæreste. Antakelig er mer enn halvparten av alle jenter her i landet sosialister, så du risikerer å ekskludere en god del. Det du bør spørre deg om, er hva alternativet er? Har du, på tross av den politiske orienteringen hennes, det bedre med henne enn alene eller eventuelt med andre jenter du kan få?

Hvis du går for henne, så er det jo hemmelig valg her i landet, så du behøver ikke å avsløre dine politiske syn.

Lenke til kommentar

Empati er noe dritt, eller hva? Herlig stereotype, forresten. Stemmer godt med virkeligheten.

Du kan jo spørre om lederen av rødt vil gi fra seg arven fra bestemoren sin til de fattigste på "rikingsafarien" han arrangerte. Se hvem som har mest empati da.

Kanskje han vil bo i ei rønne i slummen selv? Nei tviler på det.

"Mine penger er mine penger og dine penger er våre penger" er vel ikke noe som utelukkende gjelder sosialistjenter?

Nei da, det er det absolutt ikke. Det finnes sånne i alle fløyer ;)

Endret av hfthomas
Lenke til kommentar

Det er synd at hun er sosialist, trådstarter, men det er bare å innse at alle har dårlige sider. Du må ta en avveining på hva som er viktig hos en kjæreste. Antakelig er mer enn halvparten av alle jenter her i landet sosialister, så du risikerer å ekskludere en god del. Det du bør spørre deg om, er hva alternativet er? Har du, på tross av den politiske orienteringen hennes, det bedre med henne enn alene eller eventuelt med andre jenter du kan få?

Slik jeg forstår det så er ikke problemet at hun er sosialist. Problemet er at hun har sterke meninger om politikk, noe som utvilsomt skaper en del spenninger mellom dem.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Uff, nei da ville eg berre gitt opp heile opplegget. Nei da. Trur det går fint, kun artig å diskutere politikk, kanskje du greier å overbevise ho ;)

Lenke til kommentar

Hva er det som er så galt med sosialisme?

Er det ikke bedre at man deler litt på utgiftene enn at alle skal betale alt selv?

Man kan jo selvsagt fjerne sosialismen og kreve at alle skal dekke skolen 100% selv, alle dekker alle sykehusopphold selv, og dekke sin pensjon 100% selv.

Og de arbeidsledige, vel, de får enten dø av sult eller rysei hjel

Og forsikring kan man bare glemme, forsikring er jo en form for frivillig sosialisme fordi man betaler inn og dem som trenge pengene får det.

Lykke til med det samfunnet...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Evelen! Norge vil alltid være SOSIALISTISK, selv om vi har en borgerlig regjering. Forskjellen ligger i grad og mindre nyanser, men det vil aldri bli noen ekstrem politikk verken ene eller andre veien i Norge. DERFOR kan vi snakke om sosialistisk og borgerlig regjering, ingen av delene er ekstreme i noen retninger. Når du blir eldre vil du nok se dette, og slutte med å spre Jens-skremselspropaganda.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...