Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Konstant nedtrekk i do, hvordan fikse?

Anbefalte innlegg

Sitter på en nybygget studenthybel. Da jeg flyttet inn i sen august, sleit jeg med toalettet. Geberit klosett som henger i veggen, med vannopplegget etc inne i veggen. Har et sånt kromdeksel med mye vann/lite vann-knapper jeg kan ta av. Problemet var at jeg hadde et konstant nedtrekk; når jeg ser inne i vannreservoaret, så tilføres det vann konstant som da renner over røret som fører vann ned i skåla. Polakkene som var rørleggere her kom innom raskt, og fikset problemet.

Men, de gjorde ikke det. Merket surklelyder i veggene for litt siden og innser at problemet er tilbake. Er det noe jeg kan gjøre for å fikse dette, eller må jeg belage meg på en natt uten søvn? Kan prøve å få tatt noen bilder dersom det hjelper.

Edit: denne figuren viser nok bedre enn bilder

http://home.howstuffworks.com/toilet1.htm

Sliter altså med en konstant vanntilførsel, og dermed vann som renner til "overflow pipe". Kan hende at det er flottøren som er problemet her?

Endret av Konnis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt redd for å fikle inne i røropplegget der i tilfelle jeg plutselig står med vann opp til anklene. Får heller finne fram noen filmer jeg kan se gjennom natta.

Få tak i en seriøs norsk rørlegger! Det er mye de utenlandske "håndtverkerene" ikke fikser. Men folk skal jo ha alt billig, så hva annet kan dere vente dere?

Lenke til kommentar

Det hadde vært enkelt det! Det var slik det var da jeg flyttet inn. Koblingsskapet for vann inne på badet stod åpent, og vannet var kuttet. Da jeg skrudde på kaldtvannet begynte det å renne i toalettet. Sist de var her og "fikset" problemet, låste de igjen skapet så jeg får ikke skrudd det av.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...