Frobe Skrevet 31. oktober 2013 Del Skrevet 31. oktober 2013 (endret) Da må du prøve RX100. Den er ypperlig i mørke. Når det er som mørkest bruker jeg som regel manuell modus slik at ikke kameraet skal begynne å gjette seg til ting. Med "multi-frame noise reduction" tar kameraet 6 bilder etter hverandre hvor den resetter stabilisatoren mellom hvert av dem. Dermed kan jeg ta bilde med 1/5 sekund på ISO 25600 med f/1.8 håndholdt og få skarpt og lyssterkt resultat. Ting blir galant hentet opp fra stummende mørke og de svakeste lyskilder blir som strålende soler. Ingen speilreflekser under 10000 kroner har nubbesjans til noe tilsvarende, i hvertfall ikke min billge 1100D. Svarte du på riktig kommentar her? LBe snakker ikke om hvordan bildene fra kamera blir i mørket, men om hvordan man betjener kameraet uten lys. Hvis man bruker menyen på skjermen ødelegger man nattesynet og sliter dermed med å ta bilder i en del sammenhenger. Endret 31. oktober 2013 av Frobe 1 Lenke til kommentar
robertaksland Skrevet 31. oktober 2013 Del Skrevet 31. oktober 2013 Svarte du på riktig kommentar her? LBe snakker ikke om hvordan bildene fra kamera blir i mørket, men om hvordan man betjener kameraet uten lys. Hvis man bruker menyen på skjermen ødelegger man nattesynet og sliter dermed med å ta bilder i en del sammenhenger. Det er et godt poeng, jeg svarte nok litt på siden ja. Men på RX100 er skjermen svært lik det resultatet man får. I stummende mørke klarer man helt greitt å komponere bildet via skjermen selv om man ikke ser noe som helst med det blotte øye. Men ellers er det et godt poeng at man kan miste nattesynet når man bruker skjermen bak. Løsningen er da å stille ned lysstyrken på skjermen i forkant om man vet man skal operere med nattsyn. Lenke til kommentar
LBe Skrevet 31. oktober 2013 Del Skrevet 31. oktober 2013 Svarte du på riktig kommentar her? LBe snakker ikke om hvordan bildene fra kamera blir i mørket, men om hvordan man betjener kameraet uten lys. Hvis man bruker menyen på skjermen ødelegger man nattesynet og sliter dermed med å ta bilder i en del sammenhenger. Ja det var selve betjeningen i mørke (uten bruk av skjerm),små knapper man ikke ser osv samtidig som man bruker søkeren jeg tenkte på og opplevde som nokså knotete ifht D7000. Ikke kvaliteten på selve bildene. Litt vanskelig å formulere Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå