Gå til innhold

Forskjell på ytelse i Adobe Premiere med kort som har flere CUDA kjerner?

Anbefalte innlegg

Står nå og skal velge laptop som kan ta unna litt redigering av 1080p50.
Ønsker at dette skal være rimelig kjapt og finner ikke noe konkret om hvordan antall CUDA cores på skjermkortet påvirker opplevelsen og bruken.

Jeg lurer veldig på forskjellen på et Nvidia 750m(384 cuda cores) 2GB og 770m(960 cuda cores) 3GB

Er dette noe jeg kommer til å legge merke til i det hele tatt?
Basert på samme cpu, ram og ssd.

Setter pris på om noen har en formening eller erfaring.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ønsker at dette skal være rimelig kjapt og finner ikke noe konkret om hvordan antall CUDA cores på skjermkortet påvirker opplevelsen og bruken.

Jeg lurer veldig på forskjellen på et Nvidia 750m(384 cuda cores) 2GB og 770m(960 cuda cores) 3GB

Hei flemmz!

Siden du ikke har funnet noe på det med Cuda cores, så er det ikke så dumt å få det forklart.

Som jeg leste i tråd-tittelen så skal du bruke den til Premiere Pro. Nå er jeg ikke hundre prosent sikker på akkurat PP, men jeg vet at After Effects tar veldig mye nytte av Cuda. Som det ligger i navnet, så er det prosessorkjerner. Disse er spesielt egnet til rendering av 3D og video. Slik jeg ville forklart det, så er det på en måte en utvidelese av prosessoren din, som blir veldig mye brukt til rendering. Hadde jeg med en gang skulle sagt deg hva du skulle valgt (gitt at budsjettet strekker seg til begge), så hadde jeg sagt den med 770M.

Om du vil har mer info på det, så kan du si ifra, så skal jeg se om jeg finner noe. Bare sørg for å svare på innlegget slik at jeg ser det!

- Markus

Lenke til kommentar

Slik jeg forstår det, så er Cuda cores absolutt å anbefale. Altså, jo flere desto bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...