smort1 Skrevet 4. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2013 "Different Layers"! Sent i ettermiddag, og endelig helg!! Bilde 3 - 04.10.13 kl 18.02 Lukker Blender ISO 1/250 f/8 200 Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 4. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2013 Flotte bildet, smort1. Jeg vil utfordre deg til å ta et par "smått og nært" fra utfordringen din "Stort og smått, nært eller fjernt...". Det er mye stort og fjernt - så smått og nært vil bringe litt dynamikk til samlingen. Takker, Mr. Sanders! Jo da, det kommer noe "smått og nært", etterhvert....(venter bl.a. besøk av noen "bevingede oktoberobjekter".....). Oktober er en måned med maaaange dager, vettu.... Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 4. oktober 2013 Del Skrevet 4. oktober 2013 Fantastisk landskap og nydelig ettermiddagsstemning. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 4. oktober 2013 Del Skrevet 4. oktober 2013 Tre flotte landskaps-bilder allerede, ikke dårlig. Det første var spesielt vakkert.... Lenke til kommentar
Linepusle Skrevet 4. oktober 2013 Del Skrevet 4. oktober 2013 Fine landskapsbilder. Allikevel liker jeg bilde 2 av Seilet og omegn aller best med fint innhold og komposisjon. Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 4. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2013 Fantastisk landskap og nydelig ettermiddagsstemning. Takker, JorunT! Tre flotte landskaps-bilder allerede, ikke dårlig. Det første var spesielt vakkert.... Takker, RandiA! Fine landskapsbilder. Allikevel liker jeg bilde 2 av Seilet og omegn aller best med fint innhold og komposisjon. Takker, Linepusle! Var fornøyd med kompen i bilde 2 ja! Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 5. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2013 (endret) "Langskanken"! Utenfor inngangsdøra i formiddag.... Bilde 4 - 05.10.13 kl 11.13 Lukker Blender ISO 1/200 f/7.1 200 Endret 5. oktober 2013 av smort1 Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 5. oktober 2013 Del Skrevet 5. oktober 2013 Kanskje ikke like spennende lys på det siste landskapsbildet som det første, men her danner skyene repetisjoner av forgrunnen, noe som redder det hele inn. Utrolig langbeinte de krabatene der, men ikke lette å få has på med en 35mm ikke-makro. Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 5. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2013 Kanskje ikke like spennende lys på det siste landskapsbildet som det første, men her danner skyene repetisjoner av forgrunnen, noe som redder det hele inn. Utrolig langbeinte de krabatene der, men ikke lette å få has på med en 35mm ikke-makro. Takker, k.n.b! At 35mm'n ikke akkurat er egnet til "macro" er helt sikkert, og hadde vel gjerne sett at jeg hadde valgt som Kenneth S (55mm f/2.8 AI S), men det får bli en annen gang. For nok prøve å holde meg ikke altfor nært på, med 35mm'n! Lenke til kommentar
Rmatt Skrevet 5. oktober 2013 Del Skrevet 5. oktober 2013 Flott lys og stemning i bilde 1. Flott også nr 2, fin komposisjon! Ja det var virkelig en langbeint sak den på siste bilde! Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 6. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2013 Flott lys og stemning i bilde 1. Flott også nr 2, fin komposisjon! Ja det var virkelig en langbeint sak den på siste bilde! Takker, Rmatt! Lenke til kommentar
HelloKjersti Skrevet 6. oktober 2013 Del Skrevet 6. oktober 2013 2.oktober var finurlig! Morsomt observert og fin effekt. "Langskank", heter de det hos deg? Ekle krek har mange navn. Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 6. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2013 2.oktober var finurlig! Morsomt observert og fin effekt. "Langskank", heter de det hos deg? Ekle krek har mange navn. Takker, HelloKjersti! Ja, av en eller annen grunn kaller vi den Langskankmygg, merkelig egentlig, men jeg vet ikke hvordan navnet har oppstått..., har bare "arvet" det.... Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 6. oktober 2013 Del Skrevet 6. oktober 2013 Navnet skjemmer ingen, langskankbein synes jeg var artig, jeg har alltid kalt den stankelbein. Er vel ikke så rart at den også kalles langskankbein, skanken er det samme beinet som hos oss er skinnebeinet/leggbeinet. At disse er lange på dette krypet er det vel ingen tvil om, men stygge synes jeg ikke de er. Tenk å skulle manøvrere med seks av de tynne greiene der. Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 6. oktober 2013 Del Skrevet 6. oktober 2013 Meget pene landskapsbilder - som vanlig Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 6. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2013 Navnet skjemmer ingen, langskankbein synes jeg var artig, jeg har alltid kalt den stankelbein. Er vel ikke så rart at den også kalles langskankbein, skanken er det samme beinet som hos oss er skinnebeinet/leggbeinet. At disse er lange på dette krypet er det vel ingen tvil om, men stygge synes jeg ikke de er. Tenk å skulle manøvrere med seks av de tynne greiene der. Takker, JorunT! Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 6. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2013 Meget pene landskapsbilder - som vanlig Takker, BjørnÅgeS! Lenke til kommentar
Rowdy Skrevet 7. oktober 2013 Del Skrevet 7. oktober 2013 Speilingen/gjennomsiktigheten i bilde 2 er knallbra Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 7. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2013 Speilingen/gjennomsiktigheten i bilde 2 er knallbra Takker, Rowdy! Lenke til kommentar
Jan R. Halvorsen Skrevet 7. oktober 2013 Del Skrevet 7. oktober 2013 Enern ble veldig flott, tåke er alltid en vinner, særlig når har så vakkert lys ellers også. Har vurdert den 35n jeg også, men ikke kommet så langt.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå