Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Gjerrig samboer? Helst svar fra menn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Syntes egentlig ikke at dette høres fryktelig fælt ut jeg da. Jeg pleier å betale for kjæresten når vi gjør noe sammen, men jeg forstår godt at andre ikke gjør det.

Det er da ingen grunn til at menn skal betale for kvinner, bare fordi menn er menn og kvinner er kvinner.

Kjøper du noe til din kjæreste? Gir du han blomster, spanderer du middag? I et forhold skal man dele. Det er ikke sånn at "mitt er mitt, og ditt er vårt".

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har aldri opplevd at noen kvinner jeg har bodd sammen med har gidda å bidra med en dritt.

De har tvert i mot forbrukt midler.

F ex har de hatt god lønn. Lønna har de ikke brukt til å betale halvparten av regningene, strøm, husleie, eller matvarer. Nei. Lønna har de brukt på hair-extensions, hårbleking, dyr sminke, alt for dyre klær og sko, ny mobiltelefon etc.

De har aldri bidratt med en dritt, hvis man ikke regner med sengekos og å se ut som pent tilbehør når jeg går på fest.

Hva har så dette med saken å gjøre, hører jeg både deg og moderator spørre meg om i det fjerne?

JO, dette har GARANTERT typen din opplevd også. DERFOR er han gjerrig. For han VET at det har ikke noe for seg å være grei, og det er ANDRE KVINNER som har gjort han slik han er i dag - en gjerrigknark.

Så om du skal kritisere noen, kritiser dine medkvinner. For overalt rundt deg, finnes det kvinner som er i ferd med å ødelegge en generøs, omtenksom mann.

• Liker 6
Lenke til kommentar

Jeg har aldri opplevd at noen kvinner jeg har bodd sammen med har gidda å bidra med en dritt.

De har tvert i mot forbrukt midler.

F ex har de hatt god lønn. Lønna har de ikke brukt til å betale halvparten av regningene, strøm, husleie, eller matvarer. Nei. Lønna har de brukt på hair-extensions, hårbleking, dyr sminke, alt for dyre klær og sko, ny mobiltelefon etc.

De har aldri bidratt med en dritt, hvis man ikke regner med sengekos og å se ut som pent tilbehør når jeg går på fest.

Hva har så dette med saken å gjøre, hører jeg både deg og moderator spørre meg om i det fjerne?

JO, dette har GARANTERT typen din opplevd også. DERFOR er han gjerrig. For han VET at det har ikke noe for seg å være grei, og det er ANDRE KVINNER som har gjort han slik han er i dag - en gjerrigknark.

Så om du skal kritisere noen, kritiser dine medkvinner. For overalt rundt deg, finnes det kvinner som er i ferd med å ødelegge en generøs, omtenksom mann.

Du aner vel ingenting om hvor mange andre jenter han har vært sammen med eller hvordan de har oppført seg. Noen mennesker er bare gjerrige.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Dere deler 50/50 utenom mat, og da kan jeg si til deg at mat, det koster veldig mye. Han sponser deg åpenbart allerede med ganske mye, og du bør også skjønne at han er kjæresten din og ikke lommeboken din. Dere høres unge ut, siden du fortsatt går på videregående, og jeg synes ikke han høres gjerrig ut, bare at han ikke ønsker å bli utnyttet.

• Liker 7
Lenke til kommentar

La oss snu alt på hodet for å gjøre det enklere å analysere.

Jeg og dama deler alt 50/50 utenom mat, den betaler hun. Ikke får jeg ofte blomster heller, bare noen billige fra rema av og til. Også kjører hun meg rundt når jeg har behov for det. Synes hun er gjerrig.

Sorry, du er allerede bortskjemt! IMO er dette allerede på kanten til utnytting, jeg hadde nok ikke godtatt det.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Hva er det du egentlig forlanger av typen din?

Han kjører deg rundt dit du skal betaler mat. Er du klar over hva mat og bil koster?

Det er ikke en FAST regel at mannen skal kjøpe alt dama peker på.

Og du klager på at han kjøpte billige blomster til deg?

Du virker egentlig som en utakknemlig dritt unge.

Forventer du at han skal bruke hele lønna si på deg?

Hva kan du egentlig om privat økonomi?

Du tror vel at 1+1=20 ?

Og dessverre så finnes det altfor mange jenter som deg som tror at mannens oppgave i livet er og fore dama med penger. Og når dere ikke er fornøyd eller han er blakk, så går dere bare over til neste mann.

Så NEI han er ikke gjerrig, vill heller kalle han bevist på økonomi.

Det er DIN holdning som er problemet.

Du kan ikke få alt du peker på!!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er nesten umulig å få en gjerrig person til å ikke være gjerrig. Det er noe en vokser opp med. :)

Jeg er gjerrig (=Økonomisk), men i et forhold er jeg veldig generøs. Er kompisene mine det går utover :)

LES: Jeg bruker like mye penger som alle andre, men jeg tvinger alle andre til å innse at "Vi bruker da faen ikke SÅ mye penger på noe sånt! Nei, vi kjører til den andre butikken, come on!"

Endret av Toppris
Lenke til kommentar

Han er veldig snill med å kjøre meg steder(har ikke lappen), og å lage mat og gjøre husarbeid osv, men med en gang det kommer til penger, blir han helt annerledes

Må si meg enig med resten, han virker allerede ganske sjenerøs på andre måter, så syns ikke du burde tenke så veldig på småsummer som blomster og en 200lapp. Kan være smålig å kreve inn 200 kr øyeblikkelig, men det spørs også på om du utsetter det eller betaler det så fort det lar seg gjøre (man burde selvsagt betale tilbake så fort det lar seg gjøre).

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...