Tmz Skrevet 22. september 2013 Del Skrevet 22. september 2013 Heisann Jeg driver på med en innleveringsoppgave i kjemi som må leveres før klokken 23,59 ikveld og trenger derfor litt hjelp i et par oppgaver jeg står litt fast på. Den ene omhandler bindinger, der jeg har forskjellige forbindelser og skal fastsette om det er en Ionebinding, Polare kovalent osv. Jeg vet at er elektronegativitets differenansen som avgjør dette, men det jeg ikke har skjønt helt er hvordan jeg kan vite elektronegativeten til hvert enkelt stoff. Hvis jeg f.eks har Carbon så har dette en elektronegativitet på 2,55 som danner en forbindelse med hydrogen som har en elektronegativetet 2,20 Blir det da bare 2,55 - 2,20 = 0,35 altså er det en polar kovalent binding? Hva hvis det er C3H8 istedet for bare CH, hvordan kan jeg finne ut av det da ? Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 22. september 2013 Del Skrevet 22. september 2013 Du trenger bare å se på elektronegativeten mellom to ulike atomer selv om det er et molekyl med flere atomer, for du skal bare finne ut hvilken binding det er (om om den er polar), og ikke om molekylet er polart. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå