Gå til innhold

Hvor lenge til Jens forlater "verdens beste land"?

Jens i Gros fotspor  

36 stemmer

1. 1. Hvor lang tid tar det før Jens forlater Norge?

• 1 Måned
      1
    • 6 Måneder
      4
    • 1 år
      3
    • 2 år
      2
    • 4 år
      4
    • Aldri
      22

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-95147

Jensemann skal så klart bare ut en tur - samle erfaring, knytte kontakter, bygge nettverk, lære - for så å ende opp som eks. utenriksminister, muligens med utvidet repertoar hva angår oppgavene enn dagens ordning, og vi ses igjen ca 2017

verre er det ikke

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jensemann skal så klart bare ut en tur - samle erfaring, knytte kontakter, bygge nettverk, lære - for så å ende opp som eks. utenriksminister, muligens med utvidet repertoar hva angår oppgavene enn dagens ordning, og vi ses igjen ca 2017

verre er det ikke

Jeg kan ikke si at jeg klandrer ham. Hvilken bedre jobbreferanse enn Obama og Merkel kan man få?

Lenke til kommentar

Begynner ikke NATO-jobben hans i oktober i år?

Da kan man bare konkludere at Norge ikke lenger er verdens beste land for Jens fra oktober av. :)

Hvorfor det?

Folk velger alltid det som er best for en selv. Jensemann velger Belgia, som da er bedre for Jensemann enn Norge. Om det er noe som er bedre enn Norge, kan ikke Norge lenger beskrives som verdens beste (for Jensemann). ;) Endret av Skatteflyktning
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Folk velger alltid det som er best for en selv.

Hilket land man skal bo i er da bare 1 av faktorene i "hva som er best for en selv".

Jeg har aldri hatt noen problemer med å bo utenfor "verdens beste land".

Merkelig påstand som hører hjemme i bakvendtland.

Om man diskuterer hvilket som er verdens beste land er det resultatet av vurderingen av mange faktorer, det er ikke i seg selv en faktor. Det er som å diskutere hvilket parti som er best for deg, for så å påstå at partiet du velger er en faktor av mange, ikke ett resultat av en vurdering av de andre faktorene.

For de som da frivillig velger å forlate Norge, som Jensemann, så innebærer det at hans vurderinger av alle faktorer som han anser er relevante gir det resultatet at Norge ikke lenger er "verdens beste land" for ham.

Endret av Skatteflyktning
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nja. Kanskje er Norge i sum verdens beste land, men jobben han er tilbudt er verdens beste jobb, og så må han prioritere mellom godene. At jobben befinner seg i Brussel blir da tungen på vekskålen. Han kan fortsatt synes at Norge er et bedre land.

Lakmustesten på det er vel om han flytter hjem igjen når jobben er over...

Jeg har tilbrakt noen måneder av mitt liv på amerikanske motellrom på oppdrag for kunder der borte. Det er ikke fordi jeg synes det er best å bo på motell, men fordi de betalte meg godt for å gjøre det. Jeg hadde dog ikke bodd på motell for alltid, selv for en millionlønn.

Geir :)

Lenke til kommentar

Det er jo tydelig at jensemann skal ut for å gjøre resten av verden til et bedre sted. Ja, men erfaring på hvordan han gjorde Norge til verdens beste land. :green:

Og for det så ofrer han seg med å måtte være borte fra det beste landet en stund.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...