Gå til innhold

Hvor lenge til Jens forlater "verdens beste land"?

Jens i Gros fotspor  

36 stemmer

1. 1. Hvor lang tid tar det før Jens forlater Norge?

• 1 Måned
      1
    • 6 Måneder
      4
    • 1 år
      3
    • 2 år
      2
    • 4 år
      4
    • Aldri
      22

Anbefalte innlegg

• 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

HAHAHAHA, Skatteflyktning!

Veldig god humor, får i alle fall meg til å le... =p

Jeg tror han kommer til å pensjonere seg på samme sted som Gro i alle fall, da jeg regner med at dette er tradisjonen blant avtroppende Arbeiderparti-topp-politikere... Så kan han og Gro snakke om gamle dager og om alt det de kan kjøpe for det som tidligere var mine og dine penger...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jens har såvidt jeg vet tilnærmet ingen erfaring, han har vel vært fulltidspolitiker nesten hele sitt liv.

Så klart er det å være fulltidspolitiker en god erfaring når man skal ha en slik jobb. Hva kan være en bedre erfaring?

Endret av Andeith
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg mener bare at det er bemerkelsesverdig hvor opptatt du er av Norge og hva som foregår her i landet, når du har så liten kontakt med den norske virkeligheten - der du sitter i ditt fjerne flyktningepalass og ikke betaler skatt.

Hvilket land er det Jens'ern kommer til å bli skatteflyktning i, forøvrig?

Lenke til kommentar

Jeg mener bare at det er bemerkelsesverdig hvor opptatt du er av Norge og hva som foregår her i landet, når du har så liten kontakt med den norske virkeligheten - der du sitter i ditt fjerne flyktningepalass og ikke betaler skatt.

Tja, som tidligere påpekt er det for å holde norsken vedlike, samt et jeg syns argumentasjon er interesant.

Hvilket land er det Jens'ern kommer til å bli skatteflyktning i, forøvrig?

Slik det ser ut nå så sikter han vel på USA, men klart der er flere muligheter for ham.
Lenke til kommentar

Er det forresten mulig å få "permisjon" fra stortinget? Isåfall er jo det som vil skje i nær fremtid for Jensemann skulle jeg tro.

Ja. Det er det eksempler på. Regjeringsmedlemmene får det, som, flyktningen nevner. Men også andre kan få det, for eksempel fikk Børge Brende det da han fikk stillingen i World Economic Forum.

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

(Nesten) alle regjeringsmedlemmer er vel politikere fra Stortinget som er på permisjon, eller?

Joda. Men det har med at regjering velges ut av stortinget. Men f.eks om en velges til kommunestyret skal man som regel ha hodet under armen for å slippe møteplikten. Dog, om det skulle vært en møteplikt for stortingsvalgte så er det nok mer enn nok unntak slik at politikere internt kan byttehandle jobbene seg i mellom.....

Lenke til kommentar

Bare for å ha nevnt det, så har Jens Stoltenberg, det som i dag tilsvarer en master i samfunnsøkonomi. Dette sammen med en ekstremt lang fartstid med helt spesiell innsikt i norsk politikk, gjør at han er ganske godt egnet til ganske mye. Til tross for hva mange liker å tro, er statsminister er relativt krevende jobb. Man er faktisk leder for AS Norge, 5 millioner ansatte, og 3,7 trilliarder i finianskapital.

Lenke til kommentar

Bare for å ha nevnt det, så har Jens Stoltenberg, det som i dag tilsvarer en master i samfunnsøkonomi. Dette sammen med en ekstremt lang fartstid med helt spesiell innsikt i norsk politikk, gjør at han er ganske godt egnet til ganske mye. Til tross for hva mange liker å tro, er statsminister er relativt krevende jobb. Man er faktisk leder for AS Norge, 5 millioner ansatte, og 3,7 trilliarder i finianskapital.

Men vi trenger dem ikke.
Lenke til kommentar

Trenger ikke hvem? Politikere? Jo, det gjør vi, det er ikke en gang verdt å diskutere.

Det er mulig du trenger andre for å bestemme over din kropp og eiendom, dvs at du ikke er istand til å ta egne avgjørelser.

Det innebærer ikke at andre ikke er istand til å ta sine egne avgjørelser.

Så da kan jo dere som ønsker å leie inn Jens og Erna til å bestemme for (og over) dere bruke deres tjenester. Og la resten være i fred. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...